Hallo meiden, even een vraagje.. zoonlief is vanaf vrijdag avond in een keer flink koortsig.. had vrijdag avond een temp van 40.6 kreeg een zetpil daarvoor en heeft gehele nacht geslapen... zaterdag ochtend een temp van 38.9 en na de middag temp van boven de 39 gehad... en in de avond weer 39.9 nu is hij vanmorgen een temp van 39.4 en net haalde ik hem uit bed met een temp van 40.2 verder is hij alert.. heeft wat drogen lippen.. Drinkt niet zo heel goed.. heeft tot nu toe denk ik 250 gedronken.. ligt wat op de bank te ligge.. en af en toe even lekker spelen.. verder wat huilerig.. maar wanneer bellen jullie nu een arts??? ik hoor graag van je groetjes joanita
Ik zou morgenvroeg even bellen. Waarschijnlijk dat ze je nog even laten aankijken, omdat hij wel drinkt. Maar zullen wel kijken of hij uitgedroogd is denk ik. Mijn zoontje van 1,5 heeft wel een hele week gespuugd, na een slokje, kwamen er wel 10uit, zo zielig. Maar niet uitgedroogd, dus na een paar dgn of terug val terug komen...
Ik heb eigenlijk nog nooit voor verhoging gebeld... Finn heeft wel eens 41 graden koorts gehad, toen had hij zeg maar de mond- en klauwzeer voor mensen. Maar mijn schoonzus was met mijn nichtje toen al naar de HA geweest en ze kunnen dan toch niets doen. Als het lang aanhoudt zou ik wel bellen hoor...maar als het net een dagje is niet. Koorts is een afweermiddel van het lichaam, dus het is ergens voor nodig. edit: en dan bedoel ik dat het een paar dagen boven de 40 is... Hou hem maar wel goed in de gaten dan hoor!
Ik ben een overbezorgde moeder..ik bel echt met 40gr koorts al is het maar om gerust gesteld te worden!
Het ligt eraan hoe Djayson zich voelt, en hoe hoog de koorts is! Djayson zijn normale temp zit rond de 36,2 dus als hij 2 dagen 40 graden heeft ga ik wel bellen!
Ik bel alleen als mijn zoontje benauwd is en met zijn puffer nie top te vangen is, en als hij heel anders is dan anders, lusteloos niet willen drinken. Ook luister ik altijd naar mn moeder gevoel en die heeft er nog nooit naast gezeten en ik ben al heeeeel vaak bij de dokter geweest met mn kleine man Dus kijk naar je kindje, en luister naar je gevoel
Mijn zoontje heeft als hij ziek is altijd heel snel heel hoge koorts dus inmiddels ben ik niet meer zo ongerust als hij 40 graden heeft. Dat was in zijn babytijd wel anders, toen belde ik iedere keer als hij hoge koorts had. Maar ik zou nu wel bellen als dat meerdere dagen aanhoudt, als paracetamol niet lijkt te helpen, als hij zich anders dan anders gedraagt of als ik me zorgen maak (bv bij benauwdheid of rare uitslag).
Zolang hij verder fief is en nog drinkt en plast en geen pijn heeft, bel ik geen arts en onderdruk ik de koorts ook niet. Koorts ruimt ziekte op, die moet je niet onderdrukken.
zogelukkig.. inderdaad zo denk ik daar ook over maar maak me nu tog beetje ongerust.. net voor hij naar bed ging had hij een temp van 39.9 dus heb hem nu even niks gegeven.. temp hem over uurtje of 2 a 2 1/2 weer als ik naar bed ga.. als hij dan nog zo hoog zit dan ga ik ff bellen... ik ben niet zo van de zetpillen vind dat het lichaampje zelf "de rotzooi" zegt mijn schoonmoeder altijd op moet ruimen... en niet dat wij het moeten onderdrukken.. hij was wat suffig daarnet.. beetje heel langzaam antwoord geven enzow.. maar dat hij heeft het ene moment wel andere moment niet... grr vind het wel vervelend want morgen begin ik bij mijn nieuwe baas dus hoop niet dat hij zo morgen is ook al is papa thuis... vind het beetje eng...
ik bel eigenlijk nooit voor koorts, ik kijk naar het gedrag van mijn kind. zeker omdat het bij die kleintjes al heel snel heel hoog is en zo ineens is het dan weer weg, het verloop is gewoon anders als bij volwassenen. ik zou namelijk wel bellen als een volwassene 40 graden of meer heeft. als mijn dochter slap is, futloos, rare plekjes, rare ademhaling, dat soort dingen, daar bel ik voor. veel beterschap voor je zoontje.
wij bellen pas bij 3+ dagen 40 graden en eerder wanneer je goed merkt dat hij gewoon echt niet lekker is, meestal is hij met 40 graden gewoon aan het spelen en eet en drinkt goed .
ik bel altijd als koorts boven 39 is op de 2de dag, om te laten checken of ooren,longen keel etc. sommige ziektjes moeten AB kuur krijgen daarom.
thanks meiden, heb net toch even gebeld omdat hij een temp had van 40.4 wordt straks terug gebeld door de assistent omdat die even gaat overleggen met de arts op de HAP.. dus we wachten rustig af.. ik vind het niet zo'n probleem maar papa vind het minder
Ik vind overigens wel dat ALS je je zorgen maakt dat je beter dan om 18uur kunt bellen als je kindje al hoge koorts heeft dan dat je om 21u nog met je kindje weer uit bed en dan naar de dokter moet gaan. Want als je ongerust bent kun je er maar beter naar laten kijken. overigens waarom zou je geen paracetamol kunnen geven???? Zeker met koorts boven de 39.5 zou ik eerder bang zijn om het niet te geven met het gevaar op koortsconvulsies! Vind het ook een beetje raar, als je zelf niet lekker bent neem je toch ook wat in?
Ik snap je wel hoor! Als de koorts wat langer duurt, dan is er wsl toch sprake van een virus of bacteriele infectie in het lichaam. Niet meer alert zijn en niet meer willen drinken is natuurlijk nooit goed. Is hij verkouden of heeft hij diarree, moet hij ook spugen? Heeft hij pijn? Ik ben niet zo van de HAP. Vindt het een vieze afgesloten ruimte met allerlei hoestende en proestende mensen, een kind me verzwakte weerstand loopt daar juist watop, denk ik altijd. En met koorts moeten ze lekker warm in bedje liggen. Gewoon goed in de gaten houden Joanita en luisteren naar je gevoel.
Het is ook afhankelijk van de ervaring hoor, zo zie ik het helemaal niet. Maar dat komt misschien omdat de hap hier net op tijd was bij rota-virus van onze kindjes (ha vond het allemaal meevallen) en de acute liesbreuk bij mijn zoontje zag en direct handelde (ha vond dat ik overbezorgd was). Dan vergeet je ze niet zo nauw. Ts, goed dat je belt om te overleggen. Wij bellen als we merken dat de kinderen ergens pijn hebben, niet perse bij alleen koorts.
ik heb laatst nascholing gehad van een kinderarts in het UMCG en hij zei juist dat als het kind geen pijn heeft je helemaal geen paracetamol hoeft te adviseren want juist als de pcm uitgewerkt is schiet de temp omhoog en kunnen ze een koortsstuip krijgen. een stabiele temperatuur is juist veel gezonder en het is normaal dat de temperatuur in de avond wat oploopt.