Hier staat 's ochtends vaak de tv aan... Terwijl ik mijn zoontje zijn papfles geef, kijken we samen naar het ontbijtnieuws op RTL4. Daarna gaat Zappelin erop en als hij iets interessants hoort, gaat hij kijken, maar meestal is dat dan van korte duur omdat hij veel liever wat anders doet. Ik denk dat hij in totaal een halfuur per dag naar de t.v. kijkt. Omdat de t.v. hier vaak aan staat, is het voor hem ook niet zo interessant allemaal. In de middag staat de t.v. uit meestal.
Hier staat de tv veel aan. Maar niet voor haar. Ze kijkt ook niet. Ja in de ochtend als ik douche kijkt ze spongebob alhoewel ze meer bij mij in de badkamer staat.. Soms vraagt ze om bumba en dan mag ze kijken. Dit kan zijn 2x pw maar ook 1x pm. Ze heeft heel januari geen bumba(zelfs niet in het vliegtuig) gekeken en vandaag wel. Ik vindt de tv niet persee slecht maar ik zie wel dat veel kinderen alleen te vermaken zijn met tv of echt 1 op 1 aandacht. En dat vanaf baby af aan al, dat vind ik wel erg. En ja ze leren best wat van baby tv etc. Maar dat is niet de manier lijkt mij. Er is ook iets als muziek opschoot en speel ochtenden mochten die babies niet naar een gastouder of kinderdagverblijf gaan. En met 4,5 mnd rustig worden van de tv :shock sjeetje. Ik veroordeel niet hoor. Maar als je baby jengelig is neem je dat kind toch lekker oo schoot en zing je liedjes.
Jezelf kunnen vermaken is volgens mij ook karakter, ons zoontje kan zich een half uur amuseren met een onderzetter Overgewicht hang voor een groot deel aan de opvoeding, zodra hij de leeftijd heeft om een sport te doen gaat hij een sport doen, welke maakt niet uit, al is het ballet. En van een uurtje tv krijg je echt geen overgewicht. Concentreren kan hij heel goed, een half uur met een onderzetter bezig zijn is heel geconcentreerd, zeker omdat hij dan niks om zich heen hoort En sinds bumba brabbelt hij ineens iets meer, hij zegt uumaa en als ze bij bumba "nee" roepen roept hij vrolijk mee. Veel tv kijken is slecht en dat moet je als ouder heel zeker vermijden maar 1 of enkele tv momentjes per dag kunnen volgens mij geen kwaad Hier kijkt hij een keer of 3 per week s'ochtends naar de Teletubbies, niet de hele aflevering want hij vind alleen de teletubbies leuk, het middenstukje niet. Verder elke dag 1 tot 3 bumba's na elkaar op de ipad En s'avonds soms ook naar de teletubbies op de ipad maar dat duurt maar een kwartier omdat ik het middenstuk doorspoel In totaal dus een kwartier tot een uur per dag. Rond zijn eerste verjaardag merkte ik dat hij de teletubbies ineens magisch vind, daarvoor keek hij eigenlijk nooit
Zoon van 18mnd kijkt ongeveer 3x per week max 30min. Dan altijd zandkasteel of nijntje (op laptop). Tv staat wel vaak aan, maar meer op achtergrond. Hij kijkt er verder niet naar. Liedjes zingen doen we iedere dag, zeker 15min tot soms wel 30min! Ook iedere dag 3/4x voorlezen. Daarnaast nog torens bouwen, auto's spelen, puzzelen, kleuren, wandelen, boodschappen doen, helpen met huishouden, kiekeboe, dierenparkje, fietsen, bezoek bij mama's met kindjes (vriendinnen), in de zandbak spelen etc! Denk dat n goede balans en wisselende activiteiten ook belangrijk zijn. Als hij op een dag meer tv kijkt, dan de dag erna geen/nauwelijks tv en zo is dat met alles. Bijv: Ene dag veel gekleurd, andere dag er samen op uit trekken. Ene dag veel boodschappen en winkels gedaan, andere dag thuis spelen etc!
Mijn baby kijkt vrijwel nooit tv. Het interesseert hem totaal niet, hoewel hij best wel eens aan staat voor de oudere kinderen. Alleen (echt heel erg eigenlijk), Lachen om Home Video's vindt hij geweldig, haha. Erg hoor, hoe een kind van 13 maanden al leedvermaak kan hebben..... hij rolt zowat uit zijn kinderstoel van het lachen als er weer iemand onderuit gaat, vooral als het kleine kinderen zijn. De oudsten kijken ook niet elke dag trouwens, ze hebben er gewoon geen tijd voor. Wel doet de oudste van 7 tegenwoordig wat vaker computerspelletjes of op zijn DS.
Ik vind dat sommige erg moeilijk doen wat betreft tv kijken, maar ieder zijn ding natuurlijk. Hier wordt er meestal 's ochtends een halfuur gekeken en 's avonds een halfuur. Met slecht weer gaat hij soms een keertje extra aan en zomers kijken ze weer minder. Zolang ze iets kijken wat verantwoord is en niet de hele dag zie ik het probleem niet. De link met overgewicht en zichzelf niet kunnen vermaken zie ik ook niet.
Als we vrij zijn staat de tv wel vaker aan. Niet specifiek voor onze zoon, maar vriendlief kijkt zo'n beetje de hele dag naar Discovery channel enzo Op werkdagen kijkt zoontje naar Sesamstraat of dikkie dik tijdens t koken. Maar ook niet altijd, op vrije dagen soms smorgens een filmpje op de iPad, gezellig samen in bed. Maar meer ook niet, ik vind t heel onnodig dat de tv de hele dag aan staat, dat is ook een grote ergenis van mij naar m'n vriend toe..
Ik vind al die kinderprogramma's van tegenwoordig zo enorm irritant. Dus ik heb zoiets: zolang ze er zelf niet om vraagt zet ik het ook niet voor haar op . Ze vind het wel heel interessant om mee te kijken naar wat ik zit te kijken. Dus onze dochter heeft met haar 9 maanden al André Rieu gezien op tv, the Phantom of the Opera, allerlei documentaires en Wie is de Mol . En nu kijkt ze mee naar iets over een zwarte beer. Maar nog nooit Bumba of Teletubbies en wat mij betreft blijft dat voorlopig zo.
Hier kijkt hij elke avond Sesamstraat. Dat duurt ongeveer 25 minuten (en kan ik heerlijk in alle rust koken!!!).
Ik zet de tv nog niet aan voor mijn zoontje, hij kijkt heel af en toe met ons mee wanneer we een programma op hebben staan maar verder niet. Hij heeft er weinig aandacht voor en ze raken snel genoeg verslaafd aan tv dus dat probeer ik toch nog even uit te stellen. Daarnaast zijn er veel verschillende (leuke) dingen die hij kan doen op zo'n jonge leeftijd en vind ik tv nog helemaal niet nodig.
Ik heb nog echt een jonkie maar die laat ik absoluut nog GEEN tv kijken. Hij zit er met zijn rug naar toe (ontbijtjournaal) of hij staat uit als hij beneden is. Hoeft nu nog niet.
Hier is hij helemaal wijs van de teletubbies en het zandkasteel! Savonds met zijn laatste fles kijkt hij het zandkasteel, vaak wil hij savonds niet drinken zetten we het zandkasteel op gaat er onbewust toch weer 100 cc in Er zijn dagen dat hij dat kijkt en er zijn dagen dat hij helemaal geen tv kijkt. Al met al vermoed ik zo'n 3 uur per week of minder. En ach naar mijn inziens kan het geen kwaad om hem af en toe tv te laten kijken, maar liever niet natuurlijk
Steeds minder Eerst was hij gefascineerd door de tv, dit word steeds minder. Heb de tv wel de hele dag aan staan omdat ik het zo gezellig vind klinken haha
Mee eens. Word vaak erg spastisch gedaan over tv kijken. Zolang je geen oorlogsfilms laat zien..... Ik zal wel een bad mommy zijn maar mijn 2,5 jarige kijkt soms 1 tot 1,5 uur verspreid over de dag. Soms ook dagen niet. S ochtends even zappelin of nick junior en vaak s middags 1 dvd van dora, zandkasteel of een disney film of even 15 min op de vtech spelcomputer. Overigings wel leerzame spellen met kleuren, puzzels, cijfers en letters. Ze vind dat helemaal geweldig en ik vind dat ze er veel van leert. Veel van wat ze ziet en hoort, gebruikt ze ook in het dagelijks leven. Ze kan zich verder prima vermaken. Ze hangt dus niet de hele dag voor de tv. Van de 11 a 12 uur dat ze wakker is, 1,5 tv kijken. Mwaa, dat vind ik niet erg dramatisch.
Oooow, ik heb in het weekend soms de tv de hele dag aanstaan. Het is bij ons ook meer een soort achtergrond muziek. Hij staat dan op Babytv maar ze kijkt er eigenlijk nauwelijks naar. Waar ze graag naar kijkt zijn de Teletubbies/Draco en Bumba maar dan op de iPad. Ik voel me daarom minder een ontaarde moeder haha. Einde confession.
Wij doen vaak altijd 's ochtends een half uurtje, zo kan je zelf ook weer even wat doen, in mijn geval de afwas of gewoon even lekker achter de pc. EN dan 's middags ook een half uurtje, vooral aan t eind tegen de tijd dat ik ga koken, dan is ze ook op haar vervelendst haha. Soms loopt het ook wel eens uit tot 3 kwartier, maar daar hebben wij en vooral zij geen probleem mee
Nu de kinderen ouder zijn staat hij zodra ze thuis zijn aan, maar meer als achtergrondmuziek dan dat ze er daadwerkelijk naar kijken. Ze hebben een paar tekenfilms waar ze voor gaan zitten. Ze zijn nu trouwens 6 en 3.5 jaar. Toen ze beide nog klein waren lagen ze ook wel naar baby tv te kijken...ik denk vanaf een maand of 3/4 dat het interessant werd. Soms is dat gewoon lekker makkelijk als je even iets moet doen.