Hoi allemaal, Onze zoon vindt wiien erg leuk. Maar moeten voorkomen dat hij alleen maar oog daarvoor heeft hebben we nu vaste tijden. Doordeweeks 1 a 2x per dag halfuurtje afhankelijk of hij speelafspraakje heeft. Anders uit school en na t eten. In het weekend mag hij 3x. In de ochtend na ontbijt, na de lunch als jongste slaapt en na avondeten. Mijn man vindt dit teveel ik maak me niet druk omdat hij verder ook speelt en buitenspeelt. Heel benieuwd hoe dat bij andere gezinnen gaat Gr vruchtje
Mijn kinderen wiien nog niet, maar mij lijkt 1keer per dag een half uurtje tot een uurtje genoeg en dan ook niet iedere dag, maar zo om de dag.
Geen Wii hier.. wel een Playstation. Ik let er niet zo streng op eigenlijk. Ben idd van mening dat als hij ook gewoon lekker buitenspeelt en andere dingen doet dat het niet zo veel kwaad kan.
Dit, alleen hier is het vooralsnog een Ipad ...de ene dag zit ie er langer voor dan een andere dag maar er gaan ook weken voorbij dat ie er niet naar omkijkt, zit er in ieder geval niet met een kookwekker naast zeg maar.
Ons zoontje is erg van het 'vaste' patroon altijd al geweest en als hij dan iets nieuws ontdekt heeft (wat dat ook mag zijn) kan hij daar helemaal in op gaan misschien wel teveel en daardoor weinig oog voor wat anders. We hebben nu aangegeven 2x per dag te gaan ipv 3 keer, maar ik weet nu al dat het morgen een drama wordt
hier ook geen wii maar zoon mag als ik moet koken altijd even op mijn laptop een spelletje doen. of even op mijn tablet. dan is het hooguit een halfuur., als hij vrij van school is mag hij af en toe smiddags ook wel eens even. maar hij speelt veel liever buiten, nu het donkerder word buiten is hij 5 uur binnen en komt hij er wat vaker aan toe.
Hier hebben we de Wii (nadat hij al 3 jaar in de kast lag) eens een keer aangesloten en ze was meteen fan. Ze mag 's middags als haar broertje slaapt even half uur/45 minuten. Dat ipv het normale tv kijken wat ze rond die tijd mag om even bij te komen. het is dus ipv een tv moment en niet erbij. Maar ik merk dat ze van tv meer tot rust komt maar ze vind het echt helemaal fantastisch en het verbaast me dat ze alles meteen onder de knie heeft. Ze is nu al gek op de dora en diego spellen
Elke dag een uur met computers (daar vallen smartphones Wii PlayStation en laptop onder) mogen ze zelf verdelen (2 X half uur of alles in een keer) Soms wanneer er visite is met een hoop jongens en ze willen graag racen op de PlayStation maak k een uitzondering. Ook beetje eigen belang haha dan is t een stuk rustiger
Dit dus. Wij hebben een Xbox, Xbox 360, PS3, Wii en WiiU (de enige die veel gebruikt worden zijn de PS3 en WiiU de rest heeft mijn vriend omdat ie het leuk vindt is zn hobby zeg maar), maar ik doe niet echt moeilijk. In de zomer speelt mijn zoontje alleen maar buiten, die komt binnen om wat te drinken en te eten en die zie ik daarna niet meer. In de winter ben ik dus ook wat coulanter en mag hij wat vaker/langer tv kijken of op een console. Hij speelt ook veel met lego of zn auto's dus het is niet alsof hij alleen interesse heeft in tv/console.
Geen WII hier maar wel een ipad met spelletjes en een Nintendo DS. Mn zoon is ook echt "verslaafd" en als ik hem niet tegenhoud zit hij er het liefst de hele dag op. Op schooldagen vind ik het minder erg. Hij heeft dan ook geleerd, buiten gespeeld, met vriendjes gespeeld dus dan mag hij best lekker in zichzelf gekeerd spelen Dat komt neer op zo'n 1,5 uur. Op vrije dagen vind ik het lastiger. ik heb een kookwekker die ik op een uur zet, maar soms eind van de dag mag hij nog wel even. Ik moet bekennen dat ik het zelf ook wel lekker vind dat hij zich er zo goed mee vermaakt, al voel ik wel de irritatie van: joh, ga eens lekker wat anders doen/ buiten spelen etc. eenmaal van de ipad af, zit hij er geregeld om te zeuren en is hij verveeld en hangerig en "niks is leuk" zucht...
Op dit moment helemaal niet. Wij hebben vorige winter een Wii gekocht en toen mochten ze er in het weekend wel eens een uurtje op en op regenachtige woensdagmiddagen. Ik vind het wel echt iets voor de winter of slechtweerdagen, net als tv-kijken. Wij hebben er trouwens alleen Wii fitness en Wii sports bij, dus ze zijn alsnog wel actief bezig, als ze met de Wii spelen. Daarom vind ik dat eigenlijk nog een beter alternatief dan tv-kijken, eigenlijk, want dan hangen ze helemaal alleen maar suf te staren.
Mijn zoon mocht elke dag op de wii. Maar hij kon nergens anders meer over praten, hij droomde erover, maakte er tekeningen van. Het was duidelijk te veel. Nu hebben we het teruggedraaid naar vrijdag, zaterdag en zondag variërend van een half uur tot een uur.
En vraagt hij er de overige dagen niet meer om? Onze zoon droomt of tekent er nog net niet over, maar zodra we in de auto van de BSO naar huis rijden vraagt hij er wel meteen om Hij heeft het er wel zeer geregeld over. Ik zou er tegen op zien om het zo drastisch te minderen. Ik heb het nu al geminderd naar 1x per dag een uur ( of 1,5) of 2x een half uur.
Hier sinds zaterdag ingelast dat we niet meer op vrije dagen 3x per dag gaan wii'en maar 2x. Verbaasd als ik ben snapte hij het en maakte er totaal geen probleem van Ik denk overigens dat het ook wel gewoon iets van deze tijd is meer multimedia wat vroeger natuurlijk niet was. Uiteraard of je daar niet in mee te gaan, maar ik denk dat de meeste gezinnen wel een ds, tablet/ipad, wii of playstation hebben.
Een beter alternatief dan tv kijken... ja... dat volg ik ... een beetje zoals paprika chips is toch van een paprika en is beter dan niets eten
Hier word er ook niet zo streng naar tijden gekeken. Tussen door heeft ie zat speelafspraken, of speelt hij buiten. En is hij binnen dan zit hij op de laptop/ wii of iphone. Ach als hij zich maar vermaakt denk ik dan, daarbij komt dat hij met zijn jonge leeftijd ons beter uit kan leggen hoe laptop en alles werkt zie ik ook wel als een voordeel voor later aangezien het leven toch al vrij computer gestuurd is.
Nee hij vraagt er niet meer om. Bij vriendjes uit de buurt zijn dezelfde afspraken. Het is nu rustig en hij kijkt uit naar het weekend, zodat er gegamed kan worden. De overige dagen heeft hij het er amper over. Hij kan dan ook over andere dingen praten en ergens anders van genieten. Ik merk dat er op dagen dat er gegamed mag worden, hij daar enorm op gefocust is.
Hier hetzelfde. Maar dan met de tablet. Meestal speelt hij s ochtends voor het ontbijt, s middags na de BSO en nog effe na het avondeten. De ene dag meer dan de andere. Meestal legt hij hem spontaan aan de kant om vervolgens zelf te gaan spelen of hij vraagt of ik een spelletje met hem wil doen of voorlezen. Soms (vaak in het weekend) moeten we zeggen dat hij hem uit moet zetten en iets anders verzinnen. Ik denk dat hij in vergelijking met veel leeftijdgenootjes veel tijd met het schermpje bezig is. Maar daar staat ook tegenover dat hij relatief weinig tv kijkt. En veel spelletjes zijn nog goed voor zijn ontwikkeling ook.