Hoelang van staan naar lopen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Sasja88, 2 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Die van mij wilt dus echt niet lopen aan t handje.. dan gaat ze weer door dr knieën en gaat ze kruipen.. Zolang de wil er niet is zal t ook niet snel gebeuren denk ik ;)
     
  2. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oh dat komt vanzelf! Af en toe even oefenen. Onze dochter vind het zelfs leuk nu aan 1 handje. Eerst eng maar nu pakte ze me gewoon vast aan 1 hand en rent heel snel hahaha.
    En idd je ziet vanzelf wanneer ze er aan toe is haha :)
    Vind de ontwikkeling van een kind zo bijzonder!
     
  3. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.912
    1.189
    113
    Nederland
    Oudste stond met 8 maand en liep echt zelfstandig los met 13/14 maanden, langs de tafel etc met 10 maanden.

    Jongste ging met 9 maand staan en is nog wel eens wat wankel, kleine stapjes langs de tafel etc beginnen nu te komen. Echt los lopen zal nog wel even duren, denk ik.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  4. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Oké! Dan ga ik er vanuit dat het nog wel even kan duren. Met 13 maanden trok ze zich op en ging langs de tafel lopen enzo. Dus zal wel 16/17 maanden zijn dat ze loopt als ik dit zo inschat :)
     
    G89 vindt dit leuk.
  5. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Leuk topic dit!
    Onze dochter heeft even (een paar keer.in 2 dagen tijd) laten zien dat ze kon staan in de box en in bed. Ik denk alweer 6 weken geleden of zelfs al langer terug. Maar kruipen en getild worden is fijner :roflmao: Oma vroeg aan haar, maar jij kan toch staan? Onze dochter zei, Ja ja. Oma, Kom dan eens zelf staan? Onze dochter Nee. Dit was deze week dus lekker.duidelijk. :D:roflmao:
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  6. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Hahaha irritant is dat he! Ze kunnen het heus wel :p gewoon geen zin denk ik
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  7. sarah28

    sarah28 Fanatiek lid

    14 feb 2013
    3.605
    1.913
    113
    Had ik ook heel lang :D uiteindelijk ruim 7 jr ertussrn :D

    Hij stond trouwens met 10 mnd en los lopen mer 14
     
  8. Eikeboompje

    Eikeboompje Bekend lid

    7 sep 2017
    813
    489
    63
    Vrouw
    Ik weet wel zeker dat ze er gewoon geen zin in heeft hahaha. En je onderschrift daar sluit ik mij helemaal bij aan! Enorme twijfels of we überhaupt wel voor een 2e gaan. Zware zwangerschap, postnatale depressie, huilbaby. Voel me nog niet zo lang weer helemaal de oude. Heerlijk dat de balans er weer is! Gewoon lekker je tijd nemen en pas ervoor gaan als de wens er echt weer is!
     
  9. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Ach jeetje wat vervelend dat je dat hebt gehad en dat je je nog niet helemaal 100% de oude voelt. Ik mag helemaal niet klagen. Top zwangerschap. Bevalling binnen 2,5 uur. Een hele rustige (wel veel te kleine) baby. Maar heb wel 4 maanden gehuild na haar geboorte en er geen hulp bij gehad.. het was zo erg wennen. Maar ja idd rustig aan! Over een paar jaartjes kijken we wel weer.
    Het is ook niet niks. Er zijn gelukkig meer die zoals ons denken op dit forum haha. In mn omgeving herkend niemand zich er in eigenlijk en krijgen ze gelijk weer een kind haha. Nou mij nog niet gezien de komende tijd hahaha
     
    Eikeboompje vindt dit leuk.
  10. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    De oudste 1.5 jaar (ontwikkelingsachterstand) bij de jongste zat er een maand of 3 tussen. Snap daarna gestopt met kruipen en wil nu alleen maar lopen
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  11. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Eerste ging binnen een maand van staan naar los lopen, hij was toen 12 maanden.
    Middelste ging vanaf 8 maanden staan, maar pas bij 14 maanden los lopen.
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  12. trillian

    trillian Actief lid

    21 jun 2011
    230
    307
    63
    Vrouw
    Omgeving Den Haag
    Hier twee hele aparte gevallen:

    Staan allebei rond de 8 maanden
    Langs de tafel/bank lopen ongeveer 2 weken later
    Niet aan het handje willen lopen
    En los lopen pas met ongeveer 1,5 jaar. Bijna een jaar(!) later dus.

    Wel hypermobiliteits-issues, ik denk dat het daarmee te maken heeft.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.112
    113
    Vrouw
    De oudste stond met 9 maanden, maand later schoof hij rond de tafel en met 13 (en volgens mij 13,5) maanden los.


    Hij wou nooit onze hand vasthouden, vond hij te eng.
     
  14. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Hier ook een paar maanden. Beide stonden met een jaar ongeveer (niet los) en liepen met 15 en 16 maanden
     
  15. ikkie97

    ikkie97 VIP lid

    7 mei 2011
    10.079
    3.520
    113
    De oudste stond met 11 maand en liep met 14 maand.
    De jongste stond met 10 maand en liep met 13 maand.

    een maand of 3 dus ;)
     
  16. Zoranya

    Zoranya Bekend lid

    31 jan 2017
    783
    488
    63
    Als je bedoelt zelf gaan staan, zonder optrekken aan een tafel, dan was dat 1 dag voordat onze oudste liep van de keuken naar de woonkamer (+- 10m) met 14 maanden.
     
  17. TanjaK

    TanjaK Bekend lid

    29 mei 2019
    834
    640
    93
    Vrouw
    5 weken (ja precies, want alles is goed gedocumenteerd met homevideos;)). Toen ze bijna 10 maand was ging ze ineens staan. Ze had het al een tijdje bekeken, over nagedacht en deed het toen ook ineens (de eerste keer met behulp van de stoelpoot). Daarna was het elke dag zitten opstaan, zitten opstaan, waar ze ook was, totdat ze echt helemaal oververmoeid was. Niet lang daarna later liep ze haar eerste stapjes langs de bank, een stapje en vallen, twee stapjes en vallen, hoe vaak ze ook viel ze bleef het constant proberen echt uren lang en "ineens" liep ze goed los.

    Vanaf die tijd wil ze ook geen handje meer om geholpen te worden. Nadat ze een paar dagen goed kon lopen probeerde ze zelfs te springen (maar dat lukte natuurlijk nog niet). Rond haar eerste verjaardag "rende" ze (waggelend als een eendje) met de grotere kinderen van het kinderdagverblijf. Het gekke is dat ze vrij laat was met kruipen en dat nooit "normaal" (wat is normaal?) heeft gedaan. Altijd met een gestrekt been, of een gebogen beentje onder haar, zodat ze snel kon gaan zitten.

    Het is toch een eigenwijze tante. Vanaf het moment dat ze kon zitten wilde ze niet meer liggen (heel "handig" bij het verwisselen van de luiers). Toen ze eenmaal kon staan wilde ze niet meer zitten (ook niet in de buggy of het autostoeltje of stoeltje om te eten). En nu ze kan lopen loopt/rent ze echt de hele dag. Je kunt haar alleen overhalen om even uit te rusten als je een boekje voorleest (staand) of in bad gaat (weer staand!). Nu, bijna 13 maanden, is ze in de klimfase. Het lukt gelukkig nog niet, maar ze probeert steeds op de stoelen, uit het bedje en in de speelgoedbox te klimmen. Heel actief, laten we maar zeggen dat ze op haar vader lijkt :rolleyes:
     
    Sasja88 vindt dit leuk.
  18. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Even een update nog: ze loopt sinds gisteren helemaal los! Dat duurde dus precies een maand tussen staan en los lopen haha :roflmao::D
     
    Eikeboompje en TanjaK vinden dit leuk.
  19. cherrytomaatjes

    cherrytomaatjes Fanatiek lid

    30 mrt 2018
    1.807
    1.786
    113
    Vrouw
    Jeeeah, wat goed! Bij ons liep ie vorige week ineens los:)
     
  20. suuz09

    suuz09 Bekend lid

    14 jan 2009
    712
    272
    63
    Mijn zoon stond met 15 maanden los en met 16 maanden liep hij.
    Dochter neemt haar tijd en doet het stap voor stap ;)

    Ze kan nu losstaan als ze het niet doorheeft haha. Ze doet kruipen, op handen en voeten lopen en bil schuiven. Sinds gisteren ineens kruipen met 1 been en haar andere been op de voet staan. Ook sinds kort lopen aan 1 handje en ze kan door haar hurken en weer gaan staan. Deze week voor het eerst 1 stapje los gezet maar sindsdien niet meer.

    Ik ben benieuwd wanneer ze los gaat lopen, maar vind het ook prachtig om alle ontwikkelingsfases te zien. Ze is nu 18 maanden.
     

Deel Deze Pagina