Hoeveel drinken rond 10 maand.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laure80, 30 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hoeveel drinkt jullie kindje van ca. 10 maand oud?
    Onze jongste krijgt 's morgens 200 ml pap, na zijn brood 160 ml melk en 's avonds meestal nog 100-120 ml (rond uur of 7, dus voor slapen gaan). 's Middags krijgt hij wat diksap, maar drinkt hier niet veel van.

Volgens het bureau moet de laatste fles er af. Ik kijk vaak hoe ik uit kom en geef deze fles ene keer wel andere keer niet. Op verpakking van Friso staat dat ze nog wel 3 melk/pap flessen per dan mogen.
    Wat doen jullie? Is de warme maaltijd met toetje rond ca. half 6 het laatste wat je kleine die dag krijgt, of krijgt hij voor het slapen gaan nog een flesje?

2. Peetje83

Peetje83 Fanatiek lid

29 jun 2011
    4.057
    2.555
    113
    Limburg
    Dit advies kregen wij ook. Mijn zoon krijgt nog een papfles van 180/6 om 19:00 en die gaat altijd helemaal leeg dus die laatste fles gaat hier echt nog niet eraf. De andere flessen heeft hij ook steeds zelf laten vallen dus ik merk vanzelf wel wanneer hij m niet meer nodig heeft.

3. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Bij ons gaat echt altijd alles op, dus ik hoef niet te wachten tot hij die zelf laat vallen, want dat gebeurt waarschijnlijk toch niet.
    Warme maaltijd eet hij bijvoorbeeld onbeperkt door als ik hem veel geef.

4. Racegirl

Racegirl Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt s'ochtends bord pap van 200, tussen de middag bij z'n brood melk maar drinkt hier ook niet veel van hoor. Verder heeft hij altijd een tuitbeker water waar hij heel de dag door uit drinkt, die is aan het einde van de dag vaak een eind leeg, zit 200 in denk ik. S'avonds krijgt hij voor het slapen nog een fles van 200 om 19.00. Deze gaat meestal nog op en die laat ik ook nog niet vallen hoor.

5. Hummeltje83

Hummeltje83 Bekend lid

11 feb 2010
    687
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je van 3 naar 2 flessen moet zou ik die van smiddags laten verallen.
    Voor het slapen en na het douchen werd die van mij (na 10 mnd bv en overgaan op fles) altijd leker rozig van en sliep dus meestal lekker.

Dan heb ik het wel over normale fles en niet die suikerpapflessen. Mijn oudste liet hem vanzelf vallen bij 21 maanden. Cb bureau zei hier ook altijd, ze willen hem vanzelf niet meer :).

6. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ja dat zat ik ook al te denken, waarom niet de middag fles er af? Dat is de richtlijn zoals hij hier gegeven wordt door het cb...

7. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    De middag fles er af vind ik juist minder logisch. Na het brood eten hoort toch altijd drinken? Bij onze oudste heb ik de melk na het brood eten ook nooit laten vallen. Op een gegeven moment wordt dit gewone melk uit een pak in een gewone beker en later eventueel yoki oid.

Op het bureau gaven ze aan dat ik de laatste fles moest laten vallen als hij het warme eten tegelijk met ons zou krijgen (dus ergens tussen 5 en 6 uur). Ik heb alleen geen idee meer wanneer ik deze fles bij de oudste heb laten vallen. Laat denk ik, want volgens mij heeft hij na zijn 1e verjaardag ook nog wel een heel tijdje een beetje melk gehad 's avonds.

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

waarom moet de laatste fles er af? Ik snap dat soort dingen nooit van het CB. Ik heb altijd het idee dat ze met een boekje onder tafel (of uit hun hoofd geleerd) het wel even zal gaan vertellen.

Wij als ouders (persoonlijk) drinken ook nog wat 's avonds. Koffie, thee, sapje, koekje er bij of wat dan ook. Waarom moet dan bij een groeiend kind de laatste fles er af?

1. Ze laten m vanzelf vallen, een kind is niet 'voorgeprogrammeerd' maar kan prima aangeven hoe of wat.
    2. Een groeiend lichaampje kan best wel 's avonds nog wat nemen, ik heb dan altijd het idee dat ze niet met een leeg maagje naar bed gaan en dus lekker kunnen slapen.

9. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Dochterlief zit ook nog op 3 flessen melk (ochtend, middag en avond). Rond 11,5 mnd gaan we dan over op gewone melk in de ochtend en middag en stoppen we met de laatste fles.

10. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ben als eerste toen die middagfles bij het broodje gaan afbouwen tot 0 en kreeg ie bij dat broodje sap of thee.

Met 11 maanden had ie zelf genoeg van de ochtendfles en zijn we overgestapt op een broodje met een bekertje gewone melk als ontbijt.

Nu drinkt ie voor het slapen gaan een klein flesje gewone warme melk, vinden we alletwee lekker :)

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    mijn zoontje krijgt 's morgens geen fles maar 180/6 met bambix als pap uit een bordje. ;s middags na zn brood 120/4 maar dat drinkt hij niet helemaal meer op dus ga ik verlagen naar 90/3 en zo laat hij m vanzelf wel vallen.
    "s avonds voor t slapen ook nog een fles 180/6 maar deze drinkt hij ook niet altijd meer leeg. tussendoor 's ochtends bij zn fruit een flesje roosvicee/thee en 's middags ook. Daar drinkt hij wisselend van. Ene dag rustig 200 cc ofzo en soms maar 100 cc in totaal.
    Hier wil t cb ook dat ik de laatste fles laat vervallen, maar ik vind dat hij het zelf moet aangeven als hij m niet meer wil. Zo heeft ie zijn andere flessen ook zelf laten vallen dus.

Deel Deze Pagina