Is ze gewoon nog niet toe aan de boterham of ligt het aanmij

Discussie in 'Voeding' gestart door Mama26, 13 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Hoi,

Ik heb nu een paar keer geprobeerd om haar boterham te geven, ze wil het wel. Maar ze slikt het zonder te kauwen door, en dan lijkt het net of ze stikt. Ze doet haar mond open, zonder geluid, en kokhalst dan (ook zonder geluid) en moet dan flink hoesten, tranen in de ogen en alles. Ik vind het zo eng. Ik geef kleine stukjes boterham, sop ze in de melk. (soms ook niet).

Ze heeft ook nog geen tanden. Ze kauwt er echt niet op. Die potjes van 8 maanden hetzelfde verhaal....

Moet ik nog gewoon even wachten of hiermee doorgaan?
    Ben zo bang dat ze dadelijk echt stikt. Maar ja ze moet wel leren kauwen.

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dat ze geen tanden heeft maakt niet uit, ze kunnen prima kauwen met hun tandvlees... ;) Het is ineens ook een heel verschil om van vrijwel vloeibaar naar stukjes te gaan... Jelle heeft heel lang de 6 mnd potjes gegeten, omdat hij van de 8 mnd begon te kokhalzen. Ik heb Jelle in het begin steeds als tussendoortje een korstje in de hand gegeven, en pas toen hij dat goed at ben ik brood gaan geven tussen de middag...

Maar maak je vooral niet te druk, het komt wel.. En anders laat je het een paar dagen rusten en probeer je het dan weer... ;)

3. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    weet niet of je steeds het zelfde op brood geeft of ook wel is wat anders.
    maar Esmee gaf ik eerst met smeer kaas dat vond ze niks, toen een keer smeer worst geprobeerd dat likte ze er af en het brood kwatte ze uit en nu heb ik kinderjam gekocht en nu eet ze zo een heel broodje weg, stroop vind ze ook wel lekker.
    anders misschien dat is proberen , of een korstje geven kijken wat ze daar mee doet.

4. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ik vind een korstje geven ook eng want als er een stuk afsabbelen....

Ik heb al jam en stroop geprobeerd.

Wat is kinderjam trouwens?

Ik ga het morgen nog een keer proberen. Ik vind het zo raar dat ze in een stuk doorslikt. Ze moet nu toch wel weten dat ze moet kauwen.

5. Amanthis

Amanthis Fanatiek lid

7 aug 2006
    2.015
    0
    0
    Kinderen moeten alles leren, ze kan niet ineens weten wat ze moet doen, geef haar eens een soepstengel of cracottes naturel om aan te sabbelen, ineens valt het kwartje wel.

6. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Met Sesamstraat Fruitstroopie en Aardbei Jammie is het natuurlijk en fruitvol genieten:
    Geen kristalsuiker toegevoegd
    Geen kunstmatige geur- kleur en smaakstoffen
    Geen conserveermiddelen
    Met voedingsvezels

dat is kinderjam /kinderstroop
    http://www.frutesse.nl/index.php?cms[categoryID]=52

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    wij zijn met 6.5 maand begonnen met echt hele kleine stukjes brood (mss net zo groot als rozijntjes) en het brood kun je het beste in de wang stoppen zodat ze het niet meteen willen doorslikken maar het met de kaken fijnkauwen

na een tijdje steeds grotere stukjes en na een tijd ook niet meer in de wang

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee eet al een hele boterham op en sabbelt na op een korstje.
    ik snij ze in gewone blokjes (ze kan heel goed kauwen)

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dat heb ik ook eens geprobeerd inderdaad. Maar toen na 2 minuten zat het nog in haar wang. En opeens verslikt ze zich erin.

Misschien moet ik dit nog eens proberen. Moet ik het dan echt in haar wang stoppen of tussen haar tandvlees aan de zijkant?

10. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik deed het gewoon in de wangzak om zo maar even te zeggen haha
    en dan bleef het indd wel even zitten en maalde hij even met zijn kaken tot het klein genoeg was om door te slikken

11. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Toen ik dat zo deed maakt ze evengoed nog zo'n kokhals of stikbewegingen. Maar ik zal het morgen nog eens proberen. Vind het zo'n eng gezicht! Hopelijk gaat het snel beter.

Hebben meer baby's dit? Of alleen de mijne? :)

12. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik zou gewoon af en toe proberen...wil het nog niet dan paar dagen laten rusten en dan weer een keer proberen

13. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Wij geven bijvoeding op de rapleymanier en in het begin kokhalsde hij wat ja. En ook met tranen in de oogjes dan. Ging vrij snel over.

Wij gaven brood in repen, dan kon hij zelf afhappen.

Deel Deze Pagina