Ons dochtertje is nu 1 week oud en krijgt flesvoeding. Tot gisteren vloeide ik best veel en verloor ik ook nog wel stolsels. Nu moest ik gisteren goed naar de wc (voor de vaste ontlasting) en heb ik flink moeten drukken. En sinds vannacht heb ik dus helemaal geen bloed meer verloren! Snap er helemaal niets van; het is toch niet ineens klaar. Het lijkt mij dat het langzaamaan wat minder wordt. Wie herkent dit of weet wat het wel is?
Is normaal hoor. Ik ben kraamverzorgende. Je kan tot 4 a 6 weken blijven vloeien. Met een uitloop soms naar 8 weken. Meestal is dit dan niet elke dag meer. Dus dan weer eens een paar dagen niet en dan weer wel. Zorg dat je in ieder geval nu nog iets van verband in hebt (kan misschien wel wat dunner weer), zou heel vervelend zijn als je toch ineens weer begint te vloeien. Hoor soms ook wel dat mensen er eerder vanaf zijn, maar meestal duurt het dus een week of 4 a 6. Ben er ook bedacht op dat je nu ook weer je eisprong een keer kunt hebben (en dat kan al vrij snel weer zijn als je de fles geeft, ligt eraan hoe snel je lichaam het weer oppakt). Je wilt niet voor verassingen komen te staan lijkt me.
ik heb na de bevalling 1 dag heel veel gevloeid en daarna gewoon niet meer. volgens de verloskundige was dit niet erg.
Ben vanmiddag voor het eerst naar buiten geweest, even boodschappen gedaan. En daarna toch weer gaan vloeien. Jullie hadden dus gelijk!
ik vloei ook al 2 dagen niet meer, mijn kraamhulp zei hetzelfde, ik hou gewoon wat maandverband in en zie wel hoe het loopt bij mijn oudste vloeide ik ongeveer 4 weken. maar toen had ik ook wel dagen dat er niks uitkwam.