baby ontevreden

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door carpediem2010, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Ons meisje is soms wel 7 uur achter elkaar aan het jengelen, wil dan steeds eten(flesvoeding, drinkt makkelijk 120 achter elkaar bijv)
    Is dat normaal? Leg haar in wiegje, en lijkt dan weg te zakken, en gaat dan weer huilen en op vingers sabbelen. Speentje spuugt ze dan vaak weer uit.

Zijn jullie babys ook lang achter elkaar aant spoken?

2. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vannacht toevallig wel lang bezig geweest ivm krampjes, eigenlijk de hele avond en tot vanmorgen vroeg wakker geweest. Wil ze ook niet je pink? Of anders lekker tegen je aan leggen?

3. Eylem

Eylem Niet meer actief

Krampjes misschien inderdaad? Geef haar jouw pink eens, Irem wilde ook geen speen maar wel heeeeel graag een vinger van ons.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Lijken mij ook krampjes. Is ze verder ook erg onrustig en trapt ze veel met haar beentjes? Kijk wel uit dat je haar niet te veel voeding geeft. Bij krampjes lijkt het vaak of ze al weer honger hebben maar door ze te snel weer voeding te geven worden de krampjes alleen maar erger. Probeer er dus echt 2 uur tussen te laten. Verder heeft bij ons infacol goed geholpen tegen de krampjes en over stappen naar comfort voeding.
    Verder je meisje gewoon lekker dicht bij je houden vaak vinden ze dat nog het prettigst. Probeer haar dan ook lekker in de foetus houding te houden dus met beentjes omhoog getrokken. Heel veel succes.

5. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Dank voor jullie reacties.
    Het lijken geen krampjes, ze ligt niet met beentjes te spartelen of iets.
    We zijn nu een andere fles gaan proberen, de dr Browns.
    Sinds gisterenmiddag heeft ze niet meer zo erg gehuild.
    Ik probeer het ook langzamer te geven, want ze had het met 6 min ofzo al op.
    Las dat je beter zon 20 min kan doen over een fles.
    Ben benieuwd hoe het gaat vandaag.

xxxx

6. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    Mischien hapt je dochter ook veel lucht.
    Mischien tussendoor laten boeren.
    Uit ervaring met dit weet ik ook dat kinderen buik/darm krampen kunnen hebben zonder da hun buik aanspant.
    En als het blijft anders eens naar de KA gaan en mischien laten testen op reflux

7. Fem

Fem VIP lid

28 dec 2006
    5.292
    1
    0
    Sr. Accountmanager
    Capelle ad IJssel
    Ik zou overwegen om een kleinere speen op de fles te gebruiken, als ik lees dat ze 6 min over een fles doet.... zo te lezen gebruik je nu een andere fles, ik hoop dat het snel beter gaat!!!

8. ontzettendtrotsemama

ontzettendtrotsemama Fanatiek lid

7 aug 2009
    2.204
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vervelend dat je dochtertje zo onrustig is. Ik herken het helaas maar al te goed, alleen ligt mijn jongste de hele dag te krijsen als een speenvarkentje. Nu ligt ze voor de 2e keer in haar nog maar korte leventje in het ziekenhuis vanwege Reflux. Ook zij dronk heel krachtig en had binnen 5 minuten haar flesje leeg. Indikken met nutriton hielp niet genoeg, vandaar dat we uiteindelijk bij de kinderarts terecht zijn gekomen. Maar dat even terzijde..

Als het niet lukt om haar door een gewone fles ongeveer 20 minuten over haar fles te laten doen, zou ik je adviseren het CB te bellen voor advies! Ik heb zelf toen de voeding ingedikt met nutriton (johannesbroodpitmeel), maar zou het hele verhaal zowiezo even voorleggen aan je wijkverpleegkundige. Zij kan je het beste adviseren, zeker omdat je meisje nog maar zo klein is. Ik vind overigens 120 ml in een keer wel heel veel hoor! Niet alle kindjes die hongersignalen afgeven hebben ook daadwerkelijk honger! Bij mijn meissie dachten we dat namelijk ook, en het bleek dat ze gewoon heel veel last van de omhoogkomende voeding had, wat alleen maar erger wordt doordat je zoveel geeft! Als ik jou was zou ik proberen om maximaal 100 ml per fles te geven, en kijken hoe ze daarop regeert, dit in combinatie met eventueel indikken van de voeding zodat ze langer over haar flesje doet en meer voldaan is! Mocht je verder dingen willen weten mag je me altijd pben! Veel sterkte meid! Hopelijk heb je iets aan mijn verhaal.

Liefs ontzettendtrostemama

Deel Deze Pagina