hoe straks doen met kraamvisite als vriend weer moet werken?

Discussion in 'Na de bevalling' started by muis26, Feb 9, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    haai haai!

ik ben nu 28 weken zwanger, maar loop af en toe al een beetje te zenuwen over het kraambezoek straks! mijn vriend heeft nogal een hele grote familie (veel halfzussen, vrienden, kennissen, collegas etc) Maar hij wil na 2 dagen vrij weer aan het werk... we hebben een eigen zaak en kunnen dus niet beide lang vrij nemen. Dat vind ik op zich niet erg.

maaarrrr hoe gaat dat straks met visite? gelijk de dag na de bevalling heb ik, denk ik, niet zin in honderd mensen visite, en als mn vriend weer aan het werk is, ben ik alleen en dan lijkt het me ook niet zo gezellig ...... ze willen natuurlijk ook de vader feliciteren.

dus dan wordt het het weekend. maar ik heb geen zin in een maand lang elk weekend hele dagen visite aangezien mijn vriend alleen op zondag vrij is.

dus savonds dan ofzo? mn vriend werkt tot 6, is rond kwart voor 7 thuis.. dan nog eten... dat is ook best laat al met al.

sorry dat ik heel erg loop te zeuren hoor zo bedoel ik het niet. maar vraag me meer af hoe andere mensen dat oplossen, of ze ook hetzelfde hebben gehad? ben heel benieuwd.

En komt ook vast door de hormonen dat ik me daar nu al druk om maak :D

liefs, muis

2. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

Feb 3, 2008
    282
    0
    0
    Waarom geef je dan niet gewoon een kraamfeestje? Dan zet je dat op het kaartje erbij en heb je al 80% van je gasten in een keer. Je houdt dan alleen nog mensen over die dan niet kunnen die apart komen.

3. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    Kijk das nou een hele goeie tip :D hihi
    leuk idee :D dank je

4. jeanney5

jeanney5 Bekend lid

Jul 9, 2008
    822
    19
    18
    Heb je geen kraamzorg aangevraagd? Die kan je toch helpen met kraambezoek!?! Ik heb het wel zo gedaan bij de geboorte van me 2e. We hebben duidelijk op de geboortekaartje aangegeven wanneer we kraambezoek wilden ontvangen...De mensen die zomaar langs kwamen zonder vooraf te bellen, gingen teleurgesteld weer weg...Maar ik voelde me prettig bij en daar ging het om...

Wij hebben ook een hele grote familie en hebben na de geboorte, van de 1e een kraamfeest gegeven, nou ik zou het nooit meer doen! Ikke dan..Hahaha. Sommige mensen vinden het prettig. Maar ik vond het helemaal niet prettig..Mischien hebben we te snel na de bevalling kraamfeest gegeven(4 weken na de bevalling). Maar ik was moe. Wou me baby niet alleen laten, niemand mocht haar aanraken, aaien noem maar op. Te gek voor woorden (1e kindje natuurlijk) Enne ik vond het vooral druk...Ja grote familie he! En je kan niet een paar uitnodigen en de rest niet....En familie woont ver weg, dus ze zijn weer dezelfde dag naar huis gegaan, enne ik moest huis volgende dag schoonpoetsen..Nee Thanks....

5. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    oja daar zit ook wel weer wat in. je krijgt wel hoop zooi en drukte natuurlijk.
    nou dan moet mijn vriend maar vrij nemen die 2 dagen :)

moet er gewoon nog even goed over nadenken. en ik heb kraamzorg aangevraagd al hoor. maar die is er alleen de eerste week natuurlijk, en na 2 dagen gaat mijn vriend weer aan het werk. weet niet of het gangbaar is dat alleen de moeder thuis is als er visite komt?

voor mij is het ook de eerste, dus allemaal nog beetje onzeker :)

6. LadyInRed

LadyInRed Actief lid

Feb 3, 2008
    282
    0
    0
    Wij hebben komend weekend ons eerste kraamfeestje en de week erop de volgende. We hebben een grote familie en veel vrienden, dus dat leek ons het meest handig.
    Na de bevalling hebben we gekeken hoe ik me voelde en hoe het ging en hebben aan de hand daarvan de data voor de feestjes bepaald. Omdat ik me heel goed voel doen we ze dus na 4 en 5 weken.
    Wel worden het 2 hele heftige dagen natuurlijk (ook al zijn de feestjes slechts van 14-17 uur). Maar dat hebben we liever als het komende half jaar alle weekenden kraamvisite hebben...

7. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wij wouden een kraamfeest doen maar zien er toch vanaf, omdat we, zo het er nu naar uitziet, een kraamfeest geven en daarnaast toch nog veel mensen apart moeten ontvangen omdat ze niet kunnen, dat vind ik dubbelop dus doen we wel visite maar alleen als ik het aankan of als mijn man er is of de kraamverzorgster, dus bij ons wordt het gepland als er iemand bij is om te helpen of natuurlijk als ik denk het aan te kunnen alleen ;)

8. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Wij zitten momenteel tot over onze oren in de kraamvisite... :( en hebben hetzelfde probleem als jij, omdat mijn vriend de hele week werkt (ook vaak 's avonds), en wij dus eigenlijk alleen in het weekend bezoek kunnen ontvangen.
    We proberen het zo te plannen dat er in één keer meerdere mensen tegelijk komen (bijv. meerdere ooms en tantes van dezelfde familie tegelijk), zodat het bezoek niet zo versnipperd komt. Dat scheelt alweer.
    Ik ontvang geen visite als mijn vriend werkt (behalve de oma's en onze broers), en ik neem ook gewoon de telefoon niet op. Op het kaartje staat duidelijk dat ze mijn vriend moeten bellen voor een afspraak, dus naar ons andere nummer bellen heeft geen zin, want ik ben er gewoon niet :evil:
    Maar alsnog vind ik het allemaal veel te druk in het weekend. Dus ik denk er ook over om bij een eventueel volgend kind een soort van kraamfeest te doen. Dan ben je er in één keer van af.

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Wij kregen ook voornamelijk bezoek in het weekend. Sommige mensen (mijn collega's, mijn familie) kwamen ook wel op dagen dat mijn man weg was. En 's avonds kregen we ook geregeld bezoek. Eigenlijk is het me toch wel heel erg meegevallen. Je kunt het volgens mij maar het beste even aankijken. En als je een afspraak hebt staan en het gaat toch niet voor je gevoel, mag je ook rustig afbellen hoor. Hebben wij ook een paar keer gedaan en niemand vond dat raar.

10. Isademi

Isademi VIP lid

Jun 3, 2008
    11,327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    andere mensen moeten toch ook gewoon werken dus meeste deel komt toch in het weekend (en ja juist de mensen die je normaal niet ziet blijven dan hangen ERG IRRI)

Wij doen nu een kraamfeest houden (voor de tantes en ooms die je normaal amper ziet) en de rest is altijd welkom (als ze even bellen, wat ze altijd doen) mijn man is ook maar maximaal 2 dagen thuis (die werkt en zeker in onze drukte periode waarin ik ga bevallen makkelijk 90 uur per week, lekker getimed haha) ik ben niet anders gewend dus dat scheelt..

11. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    ik keek gewoon wie er belde en dan keek ik aan de hand van de persoopn wanneer ik nog plek had ik schreef gewoon alles op en niet aar dan 1 stel te gelijk dan wel langer met visite maar je maakt het je wel veel makkelijker. in de weekeinde deden we vrienden en directe familie en verder niet en dat is 2 keer super gegaan.

12. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    bedankt voor alle tips! ik heb er vast wat aan :D
    Kan nu in ieder geval paar opties bespreken met mn vriend.

gewoon kijken wie er belt en dan beslissen of je opneemt is ook wel een goede!
    We zien wel hoe het loopt, het is ook moeilijk te voorspellen hoe je je voelt he na zon bevalling, daarom word ik er misschien ook wel zo nerveus van :D

Leuk dat jullie allemaal reageerde!

13. Sisa

Sisa VIP lid

Jun 13, 2008
    5,552
    1
    0
    Ik herken het. Wij hebben ook een eigen bedrijf waarin we beiden werken dus niet veel tijd. We hebben een kraamfeest gepland en ook de kaartjes zijn verstuurd, maar wat gebeurt er nu? Heel veel mensen komen toch langs omdat ze het kindje willen zien en niet willen wachten tot 5 april...
    Nu vind ik dat helemaal geen probleem bij goede vrienden en zo, maar tantes etc, dat hoeft voor ons niet. Dus, een kraamfeest is een goeie optie maar mensen komen toch bij je aan de deur. Ach ja, nu ben ik ook wel heel trots om onze dochter te showen dus zo erg is het niet, heb je alvast wat cadeautjes uit te pakken :D
    Gefeliciteerd met je zwangerschap in ieder geval en geniet ervan!

14. darcy

darcy VIP lid

Oct 1, 2006
    5,715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Hier voor een eventueel 2e kindje een kraamfeest.
    De datum hangt af van het soort bevalling (als ik weer een keizersnede krijg, dan zeker niet de eerste 4 weken!) en de locatie is buiten de deur, in een mooi oud familiepand. Dan kunnen we weg wanneer we willen. Ik ga vriendinnen vragen om te helpen met e.e.a. klaarzetten en that's it.

Ik vond het absoluut niet leuk om ál die mensen (het waren er zeer veel) te ontvangen, het ging maar door, ik stortte helemaal in na vijf weken...

15. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

Jun 25, 2007
    996
    0
    0
    Daar heb ik me ook redelijk druk over gemaakt tijdens de laatste weken van mijn zwangerschap, maar uiteindelijk viel het allemaal mee (mischien zelfs stiekem wel tegen) omdat mijn dochtertje na 2,5 week werd opgenomen ivm streptokokken bacterie en daar ruim 2 weken heeft gelegen en we uiteindelijk dus niet veel kraamvisite hebben gehad

16. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmm.... bij ons zal het sowieso veel neerkomen op bezoek in de weekenden. Wij wonen nl ongeveer anderhalf rijden van onze familie en vrienden, met een paar uitzonderingen dichterbij :) Dus de meesten zullen ook niet 's avonds even langskomen.
    Zelf proberen wij het op kraamvisite gaan toch vaak wel te plannen in de avond omdat dan de partner ook thuis is en als het verder weg is, ja... dan wordt het toch vaak op zaterdag of zondag. Wij laten het wel atlijd over aan de kraamvrouw en partner wat het beste uitkomt!

TIP: gebruik een agenda en blok gewoon tijden die je voor jezelf vrij wilt houden en plan bijvoorbeeld maar 1 of 2 bezoeken per dag in. Zo houd je voor jezelf tijd over en ook voldoende rust. En overleg dit ook goed met je vriend!

Share This Page