Hij zou wat mij betreft er wel heen kunnen, maar geen alcohol drinken. Nu is het zo dat mijn man meteen toen de test positief was, zei dat hij ook 9 maanden niet zal drinken. Dus ik heb wel makkelijk praten. Maar ik weet eigenlijk wel dat mijn man sowieso dan niet zou drinken op het moment dat het einde in zicht is.
mijn man was wel gegaan, maar had dan niet gedronken zodat mocht het nodig zijn dat hij mij dan naar het ziekenhuis kan rijden. maar de baby komt wel op de juiste momenten denk ik. je moet niet stressen is helemaal niet goed voor je. liefs
Ik was 40 weken zwanger toen we bij vrienden waren en mijn man daar een wijntje dronk. Ik reed terug(zoals altijd als er een druppel alcohol is gedronken) 's nachts begon het, was blij dat manlief het bij dat ene kleine glaasje had gehouden.
wij hebben hier afgesproken dat hij het vanaf 36 weken rustig aan doet met de drank. max. 2a3 glaasjes bier of wijn, sterke drank doet hij zowiezo niet aan. en drinken doet hij eigenlijk alleen op vrijdagavond na de voetbal. ik heb 'm wel duidelijk gemaakt dat wanneer hij zich wel te buiten zou gaan, hij niet welkom is bij de bevalling: zo'n drankorgel naast je als je ligt te puffen: nee, dank u! dat snapte hij heel goed, en hij houdt zich dus nu braaf in. prima dus. zo'n vrijgezellenfuif zou hij van mij best heen mogen, maar dan wel met dezelfde regels: max. 2a3 biertjes. als hij er meer wil: dan maar niet gaan. ik mag per slot van rekening zometeen een maand of 15 niet drinken (zw.sch. en bv-periode), dus wat is dan die paar weekjes voor die kerels?
Hier mag hij ook gewoon drinken een baby kan ook voor de 37 weken geboren worden. 3 dagen voor dat ik uitgerekend ben is hij ook jarig hij mag van mij ook gewoon drinken hoor. Als het gebeurd dan is hij toch wel weer gelijk nuchter en zo niet jammer het kindje is er toch niet binnen 10 minuten En als het vruchtwater groen is dan bel ik wel iemand anders die ons dan even brengt.
Mijn man gaat vanaf een maand voor de datum niet meer drinken. Zijn eigen beslissing, want ik drink al maanden niet, dus hij moet één maandje ook wel kunnen, vind hij. Als hij er niet zelf mee was gekomen, had ik het hem wel gevraagd. Mijn tante is op zo'n 2 à 3u bevallen (niet voelen aankomen!) en mannetje was helemaal dronken! Hij was echt niet goed en zij had er geen steun aan! Nee dank je, hoor.
Ik lees hier overal over mannen die niet meer mogen drinken en dat ook niet meer doen. Maar over hoeveel drinken hebben jullie het dan? Ik ga m'n man echt niet verbieden om op vrijdagavond en zaterdagavond een paar biertjes te drinken hoor. Ook niet nu ik echt elke dag kan gaan bevallen. Nou drinkt hij ook nooit zoveel dat ie er dronken van wordt of zelfs maar aangeschoten, hooguit een stuk of 3 per avond. En daar kan hij ook nog wel mee rijden als het moet.
Ik heb het over dronken worden, niet over een paar drankjes. Mijn vriend heeft trouwens alle maanden met me meegedaan met niet drinken hoor, maar dat doet 'ie uit vrije wil, dat heb ik niet van hem gevraagd.
mijn man is nogal snel aangeschoten dus onze afspraak is 1 biertje en verder niet, hij heeft er geen moeite mee want hij weet hoe hij is, hij kan gewoon niet goed tegen drank en met 3 biertjes op zou ik hem niet nog laten rijden
Hier hetzelfde. Heb ook vanaf 36 weken tegen hem gezegd dat ie nou toch echt wel kalm aan moet gaan doen. Gelukkig doet ie dat nu dus ook. Het liefst wil ik echter dat ie helemaal niet meer drinkt, maar goed, of je dat kan eisen?
Ik zou me doodschamen als ik iemand anders moet bellen om mij naar het ziekenhuis te brengen. Dat wil je toch echt niet?!
Niet alle mannen zijn zo genereus, maar ik weet zeker dat de mijne op zo'n feestje misschien hooguit 1 pilsje zou drinken, of misschien wel helemaal niet. Maar ik denk dat je man straks zelf ook wel zo slim zal zijn hoor, als de spanning stijgt. 8)
Hier dus hetzelfde...mijn vriend drinkt niet zo vaak...maar als we dan ergens op visite zijn mag ie van mij best hoor! Maar dan zullen het 3/4 biertjes zijn...de laatste keer dat ik hem echt dronen heb gezien was toen ie 19 was was geloof ik...dus dat is alweer 8 jaar geleden En hij hoeft van mij ook echt niet 9 maanden alles te laten wat ik ook moet laten...stel je voor zeg...laat hem lekker genieten! Maaaaaaaarrrr....echt bezopen aan je bed staan is wel uit den bozen uiteraard!
Nee natuurlijk is dat niet iets wat je wilt maar er is daarna ook pas gezegt dat het gaat over dronken worden en niet over een paar biertjes drinken. Ik hou er niet van als iemand dronken is vind het nergends voor nodig maar een paar drankjes is niet erg. Hier word al niet meer gereden na 2 biertjes. Dus mocht het gebeuren als hij heeft er meer dan 2 heeft gedronken dan stap ik niet bij hem. Maar bij de eerste heeft de bevalling 56 uur geduurd en ik benk niet dat het nou in 1 uur gebeurd. Dan heeft hij ook nog genoeg tijd om te ontnuchteren (die paar biertjes want dronken is hij nooit alleen met een feestje wat aangeschoten)
bedankt voor al jullie reacties. ik ga het er nog een keer met hem over hebben morgen. Ik heb het ook echt over teveel bier, dus echt meer dan 6. Dat je echt niet meer kan rijden enzo. Heb hem ook gezegd dat als ie echt dronken is , en ik WEL die dag moet bevallen, hij er niet bij mag zijn, en ik weet zeker dat ik m dat nooit meer vergeef. dus ik zit er nog steeds mee in mijn maag. Maargoed, misschien houdt hij er die dag echt wel rekening mee, maar ik wil het gewoon echt zeker weten dat ik van hem opaan kan. Mijn moeder woont ook een uur en kwartier rijden bij mij vandaan en met mn vader heb ik geen contact meer, zijn moeder en zussen wonen wel hier in het dorp, maar ik voel me eigelijk bij zoiets alleen echt vertrouwd bij mijn moeder en bij hem, dus wil gewoon het gevoel hebben dat hij er voor me is die dag, mocht er iets gebeuren. Vind het lief dat jullie allemaal reageren! ik ga nogmaar eens een poging doen het uit te leggen haha Liefs, Muis
Hoezo "al"? Je mag niet eens rijden met meer dan 2 glazen drank op! Wij drinken helemaal niet als we moeten rijden.
Omdat er mensen tussen staan die met meer op drinken en als jullie helemaal niet drinken als jullie moeten rijden als jullie iets hebben gedronken is jullie keuze. Dat wil ook zeggen dat jullie nooit wat kunnen drinken omdat er altijd wel iest kan gebeuren dat je met de auto weg moet.
mijn vent die zou als tegen die tijd vast oo kwel weer rustig aan doen. maar als er zoiets als een feestje zou zijn. en er zijn bij mij nog langgeen voortekens zou ik me er niet druk om maken dat ie weggaat. denk ook niet dat je je daar nu al druk om moet gaan maken. stress is niet goed voor je en zover is het nog niet. miss denkt hij er tegen die tijd wel anders over of bne je miss zelfs al bevallen. miss heb je zels al wat voortekens gehad en voel jij je er ubwerhaubt niet fijn bij dat ie weggaat en hij dan waarwschijnlijk ook niet. en over het algemeen duurt idd een eerste bevalling 12 uur maar das gemiddeld en kan minder of zelfs langer zijn. dus daar moet hij zich ook neit aan vast knopen.
Het gaat er mij in principe ook niet om dat het allemaal heel lang kan duren etc. En ook al zijn er nog geen voortekenen, het vruchtwater kan ook groen zijn, en dan moet je wel direct naar het ziekenhuis. Ik word er gewoon onrustig (en ja, ook geïrriteerd) van als hij voor mijn gevoel een biertje teveel op heeft. Ik vind dat mijn vriend na 8 maanden nu ook zijn koppie er even bij moet gaan houden. Gelukkig doet ie dat ook, en begrijpt hij het ook. Maar ik vind dat echt de normaalste zaak van de wereld. We hebben er samen voor gekozen, en hij hoeft alleen nu de laatste 4 weken er rekening mee te houden, daarvoor ging zijn leven gewoon door zoals het daarvoor was.
Auto rijden met drank op (meer dan het maximale) is onverantwoord. Ik ben een oom kwijtgeraakt doordat iemand iets teveel had gedronken achter het stuur was gekropen. Mijn oom (getrouwd en vader van 3 kinderen) was door hem aangereden, hij kreeg geen voorrang. Voor mij is het heel duidelijk; drank en autorijden kan niet samen!