Die met meer dan 2 glazen drank op in de auto stappen, bedoel je? Ja, die zij gewoon dom! Simpel zat. En als ik gedronken heb en ik zou weg moeten, dan zijn er nog zat andere mogelijkheden dan eigen vervoer. Dat is geen reden om nooit meer een glaasje te drinken hoor!
Weet je dat ik voordat ik dit topic las, hier nooit bij heb stilgestaan? Nou kan ik al een aantal weken geen auto meer rijden, dus manlief is sowieso de BOB, en thuis drinkt-ie eigenlijk niet in z'n eentje. Maar, vorige week zaterdag (toen was ik dus net 40 weken) heeft-ie lekker speciaal-biertjes zitten drinken, en bedacht ik me 's nachts: 'Wat nu als ik moet bevallen?'. Hij had niet meer kunnen rijden en was best aangeschoten. Maar goed, om een lang verhaal kort te maken, hij drinkt nu gewoon helemaal niet meer, en bij een eventueel volgende zw.schap ga ik dit onthouden!
mijn man houd daar zelf rekening mee. hoe ik hem niet te vertellen. vorige zw zei hij ook, nou dan drink ik max 2 biertjes en de rest cola, zonder dat ik ergens om vroeg. Normaal als mijn man biertje gaat drinken worden het er echt wel meer dan 6.
die van mij vind het geen probleem om tegen die tijd (ongeveer 37 weken) zijn bier te laten staan. en "al" niet meer rijden na 2 glazen vind ik ook een vreemde uitspraak, wij drinken soms wel als we moeten rijden, maar dan is het 1 glas. 2 is echt het abolsute maximum geloof ik, dus daar is niets "al" aan.
hey meid, ik begrijp je heel goed hoor, een beetje verantwoordelijkheid uit zichzelf tonen dat mag ie best doen, zeker rond deze termijn, succes met de volgende poging het hem uit te leggen
is je vriend zelf nog niet op het idee gekomen om misschien iets minder of helemaal niet te drinken voor deze ene keer?
Ik weet dat als ik mijn man zou vragen niet of weinig te drinken omdat ik me er zorgen om maak dat hij dat zou doen. Het is een beetje rekening houden met elkaar toch? Ik begrijp best dat je er over nadenkt en niet leuk zou vinden als hij er half bij is. Bespreek het gewoon met je vriend. Misschien wil hij zelf wel niet gaan drinken en ben je aan het stressen voor niks!
nou daar ben ik weer. ik krijg het er niet in. hij moet en zal drinken... hij zegt dat ie niet ''total loss'' gaat maar hij wil wel drinken en kan GEEN auto meer rijden. en die dag erna vroeg mn moeder of we kwamen... dat wil die niet omdat ie dan waarschijnlijk nog brak is. ik lig nu huilend in bed. hebben ruzie en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. hij vind dat ik me aanstel en dat ie best met de taxi naar huis kan en dan weer met de taxi naar het ziekenhuis. ik weet echt niet meer of ik me nou aanstel of dat ik gelijk heb. Hij zegt dat ik dan echt niet beval... ben die dag precies 37 weken zwanger ..... wat moet ik nou?!?! gewoon zijn gang laten gaan dan maar? voel me echt KLOTE nu
najaaa taxi naar huis en dan taxi naar ziekenhuis ja das handig als je gewoon even kan stoppen met zuipen is dat volgens mij iets handiger.. Ik zou de AA club bellen die heeft echt een serieus alcoholprobleem als je zo slecht je prioriteiten kan stellen. Ik zou iemand anders regelen die kan rijden waar je WEL van op aan kan, jammergenoeg kan je dat van je eigen partner niet. Ik vind in het algemeen je drank niet kunnen laten staan al erg zielig maar zeker als jij het vraagt met een GOEDE reden dan nog niet, erg egoistisch als je het mij vraagt.. MOet nog wat worden als jullie kleintje klein is komt dan alle verantwoordelijkheid bij jullie te liggen omdat hij in het weekend graag wil drinken?
Meis hij kan toch ook rekening met jullie houden? Kan hij nu niet 1 x (en waarschijnlijk volgen er nog meer) zijn verantwoordelijkheid nemen? Kijk alleen is naar waar jij op hebt moeten letten en moeten laten de laatste maanden (daar doe jij toch ook niet moeilijk over?) Is het dan teveel gevraagd dat hij eens ergens op moet letten? Ik heb het gezien met vrienden van ons. Zij was (met oud en nieuw)38 weken zwanger (iets langer dan jij dus) en daar begonnen oud jaars avond de weeen. Dus moest ze naar het ziekenhuis. Meneer was totaal van de kaart en zelfs niet in staat om bij de bevalling aanwezig te zijn De volgende ochtend kwam hij doodleuk (nog half zat) de kamer inlopen om zn jongste kindje te bewonderen. Ik moet zeggen dat ik het knap vind dat ze hem erin liet...want ik kan mijn mannetje wel vertellen als ie op zo`n manier niet bij de bevalling aanwezig "kan" zijn dat ie er de volgende dag ook niet zo 1,2,3 in komt.
haha linnie die van mij kwam er die dag ook niet meer in had echt heeeeeeeel erg boos geweest.. maar vooral teleurgesteld in hem (en dat vind ik eigenlijk nog 10 keer erger) boosheid gaat over maar dat je je kind zijn geboorte niet heb meegemaakt OM DEZE REDEN vergeef je jezelf en hem nooit.. (tenminste als je een beetje eigenwaarde hebt er zijn mensen die alles zomaar pikken)
sorry Muis, ik ga een nogal kort door de bocht reactie geven... ik vind het namelijk echt egoistisch van hem, en ben het met Imd eens dat het niet echt echt een goede voorspeller is van zijn gedrag als vader zijnde.. hoe haalt ie het in zijn hoofd om zo gemakszuchtig met jou en jullie kind om te gaan?! als mijn vriend dat zou flikken zou het huis echt te klein zijn! een taxi neemt je niet meer mee als je vliezen zijn gebroken of als je aan het bevallen bent geloof ik, dus hoe wil hij dat gaan oplossen?! ja de kans is klein dat het net die dag gebeurt, maar die vent van jou mag weleens heel erg goed achter zijn oren krabben en gaan nadenken over zijn verantwoordelijkheden. als jullie beeb straks geboren is, kan hij ook niet meer zomaar de dronken stapper gaan uithangen. zo, dat moest er even uit... aangezien je er met je vriend niet uitkomt is het voor die dag wel goed een backup rijder te regelen (heb niet het hele topic opnieuw gelezen, hoop dat dat kan?) of anders met je vlos te overleggen. (of wacht ff, laat je vriend dat maar doen) sterkte meis, hoop dat jullie hieruit komen samen!
wat IMD al zegt, hoe moet dat straks als je kleine er is? ben jij dan elk weekend de vaste "oppas" en kan hij dan maar gewoon blijven stappen en doen waar hij zin in heeft? mijn man houdt van een biertje maar die drinkt niet meer sinds ik 34 weken zwanger ben. En waarom? omdat hij graag bij de bevalling wil zijn en ons naar het zkh moet rijden. ik weiger bij iemand in de auto te stappen die alcohol op heeft. en na de bevalling? dan spreken we bij een verjaardag of feest af wie er rijdt, meestal ik want ik drink niet, maar als ik erg moe ben dan rijdt mijn man, jammer dan, heeft ook een beetje met volwassenheid te maken en wat jezelf van iemand verwacht
IK schrik ervan! hij zegt dat ie niet ''total loss'' gaat maar hij wil wel drinken en kan GEEN auto meer rijden. en die dag erna vroeg mn moeder of we kwamen... dat wil die niet omdat ie dan waarschijnlijk nog brak is." Hij prefereert dus de drank boven het wel en wee van zijn zwangere vriendin. Kan hij et niet leuk hebben zonder drank? Zielig vind ik dat! En maakt het hem geen bal uit dat ie vader wordt ofzo? Met de taxi, is ie gek geworden? Ik vind het onvolwassen en egoistisch gedrag en ga dat nou niet goed praten, want je zet het zelf hier neer omdat jullie er samen niet uit komen. Goh; wat bof ik dan met mijn man, die nu al zo veel mogelijk thuis wil zijn en uit zichzelf al niet meer drinkt (die paar glaasjes wij in het weekend kan ie wel zonder), want die wil helemaal niks missen en wil er zo goed mogelijk voor mij zijn. Is nu dus al de beste papa die er is! Dat gun ik jou ook meid, maar jij bent degene die hem dat duidelijk moet maken!
sommige dingen moet je gewoon laten gaan, meestal komen dit soort dingen vanzelf helemaal goed. Hij weet nu hoe jij er over denkt, houd er dan ook maar over op... Hij slaat zichzelf wel voor zijn kop als er iets gebeurt. Maar waarschijnlijk gebeurt er helemaal niets en heb jij je alleen maar zitten stressen, wat niet goed is voor je! Laat hem gewoon zijn biertje drinken, ik denk dat na de ruzie bij het naar binnen klokken van het biertje er wel iets van een geweten zal zitten. Heb een beetje vertrouwen in je partner... en laat hem jou een hele dikke kus geven en na de vrijgezellen voor elk biertje die hij drinkt moet hij jouw verwennen ofzo, heb je er zelf ook nog iets aan
Dit zou bij mij ook geen "kiss and make up" moment zijn hoor. Ik zou zo ongeloofelijke pissig zijn. Gelukkig heb ik een man die er wel rekening mee houdt. Die is namelijk net zo gespannen en benieuwd naar de baby en de bevalling als ik, dus die wil het zeker niet missen. Er komen nog genoieg feesten om te zuipen, maar bevalling doe je niet ieder jaar. Dat krijg je nooit meer terug en de kans dat ze precies die dag bevalt is misschien niet groot, maar ook zeker niet uitgesloten. Hij heeft er gewoon rekening mee te houden.
Ja, of er blijkt na het "naar binnen klokken" niks te gebeuren qua bevalling en dan heeft hij zoiets van :"zie je wel!" Dat zul je dus altijd zien en dan is je hele argument verloren. Nee hoor, hij zou er bij mij absoluut niet zo makkelijk vanaf komen.
dank jullie voor de reacties....... Hebben vanmorgen voor t eerst wel goed gepraat. Hij neemt max 5 a 6 biertjes over de hele avond/nacht en zorgt dat ie niet dronken is en geen kater heeft de volgende dag. pfffffffffffffffffffffffffffffff Gelukkig heeft ie er zelf over nagedacht. en heeft het geholpen dat ik even uit mijn dak ben gegaan gister haha Dit is echt de enige issue die we hebben hoor, verder is hij ontzettend behulpzaam en lief en wordt het een ontzettende lieve vader dat weet ik zeker. ik snap ook niet waarom hij over die avond nou zo moeilijk moet doen. bedankt voor jullie steun! fijn om mensen achter me te hebben staan liefs en knuffel voor jullie