Hoelang voor je borsten weer 'vol' zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door evaatje, 5 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik geef nu bv om de 3 uur. Omdat ik het leuk vind als mijn man ook een flesje kan geven en bv wat langer weg wil, wil ik af en toe kolven.

    Nu heb ik net gekolft om te proberen maar ze moet zo zelf ook weer aan de borst. Zit er dan wel voldoende in?
     
  2. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Met kolven haal je nooit zoveel uit je borst als dat je kindje dat kan. En je borsten zijn nooit helemaal leeg. Melk wordt gelijk weer aangemaakt. Als je vaker op hetzelfde moment kolft dan wordt je productie daar ook op aangepast.

    Ik kolf elke ochtend voor mijn voorraad. s Ochtends heb je de meeste melk. Ene kant drinkt Sven en de andere kant kolf ik af. Als hij niet genoeg heeft aan die ene kant dan leg ik hem gewoon aan de 'afgekolfde' kant nog aan.

    Let wel op in het begin voor tepel/speen verwarring. Het advies is om pas met vier-zes weken te beginnen met oefenen met de fles. Zorg dat je kindje echt goed uit de borst kan drinken voordat je met het flesje begint.

    Veel plezier met borstvoeden :thumup:
     
  3. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Bedankt!

    Deyna is een natuurtalent en hapt al vanaf het eerste moment goed aan. Ik maak me dan ook niet zo'n zorgen om tepel speen verwarring.

    Ik heb om half 8 gekolft en wilde die bewaren voor vannacht dan kan mijn man die geven. Wil haar rond 9 uur weer voeden. Ze ligt nu nog lekker te slapen.

    De bv gaat gelukkig erg goed en ze doet het er super op!

    Dus als ik haar om 9 uur ga voeden zit er wel weer voldoende melk in?
     
  4. lintjezuur

    lintjezuur Actief lid

    5 nov 2006
    430
    0
    0
    Fijn dat het zo goed gaat, en om 9.00 uur is het wel weer aangevuld hoor. Kan ze weer lekker drinken. 8)

    Let wel op dat je 's nachts ook wel zelf voed. De nachtvoedingen zijn erg goed voor je productie. Ik liet mijn man om de zoveel tijd ook weleens een flesje geven 's nachts hoor, dan kon ik weer even bijtanken. Heerlijk even doorslapen.
     
  5. evaatje

    evaatje Bekend lid

    23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ok dan ga ik haar zo weer voeden.

    Dat mijn man het 's nachts gaat doen dan is het inderdaad maar voor een keertje. Anders knappen ze uit elkaar, haha.

    Maar een nachtje doorslapen kan geen kwaad, al moet ik zeggen dat wij het nog niet heel zwaar hebben gehad.
     
  6. dirksmama

    dirksmama VIP lid

    29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je borsten maken het meeste melk tijdens de voeding of kolfbeurt en de anderhald uur daarna. 2 uur na een voeding of kolfbeurt zit er dus weer voldoende in.

    Ik zou toch een beetje voorzichtig zijn en nog 2 weekjes wachten met een flesje. Tussen de 4 en de 6 weken is de beste periode om te beginnen met oefenen. Het beste laat je papa dan elke dag een bodempje (20-50cc) geven.
     
  7. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik wist het idd ook niet maar het schijnt zo te zijn dat je borsten nooit helemaal leeg zijn. Dus na een uurtje ofzo moet er weer genoeg melk zijn aangemaakt om de kleine te laten drinken.
     
  8. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Op het moment dat je drinkt wordt er direct weer voeding aangemaakt, dus je borst is nooit leeg. Maar om je vraag te beantwoorden een borst heeft 2 uur nodig weer helemaal vol te raken wanneer hij helemaal leeg gedronken.
    Maar doorgaans worden er nooit 2 borsten helemaal leeg gedronken.
     
  9. geke

    geke Fanatiek lid

    10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Dan heb ik toch nog even een vraagje: in theorie zal het wel zo zijn dat na 2 uur er weer voldoende melk is maar toch heb ik heel vaak als Jo al na 2 uur (normaal is hier 4) weer wil drinken dat ik niet genoeg melk heb. maw, dat hij begint te huilen na een paar minuten drinken. Dit gebeurt overigens vooral 'smiddags, 's ochtends altijd genoeg melk (maarja, dan ook de hele nacht melk gemaakt ;)). Ook als ik tussen de voedingen door kolf heb ik dit probleem vaak. Is de productie dan gewoon niet genoeg? Ik heb me hier eigenlijk al bij neergelegd en geef vaak een flesje bv als dit gebeurt maar misschien heeft iemand tips?
     
  10. tiruja

    tiruja VIP lid

    28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    's middags heb je vaak een productie dip omdat je zelf veel in beweging bent.
    Waar je zelf op moet letten is VEEL drinken. Eigenlijk een glas EXTRA per voeding die je geeft.
     

Deel Deze Pagina