krampjes en borstvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door sim, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sim

sim Niet meer actief

hoihoi,

mijn zoontje heeft met name savonds wel eens krampjes. hij zoekt wel, dus het lijkt wel dat hij wil drinken, maar als ik m dan aanleg drinkt ie twee slokjes en laat dan weer los en strekt zich helemaal uit. ik probeer dan eerst m rustig te krijgen met een pink en dan weer wat te laten drinken soms lukt dit, soms ook niet.

heeft iemand tips tegen krampjes met borstvoeding (ik drink zelf veel venkelthee en af en toe krijgt hij venkelwater)...

alvast bedankt :)

2. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij het CB zeiden ze dat het helpt als je je baby 'klein maakt'. Dus zeg maar de beentjes naar het buikje toe duwen. Bij Elise helpt het tegen de krampjes. Het gaat er niet van over, maar geeft wel verlichting lijkt het.

3. Nemo

Nemo Niet meer actief

Heb net een borstvoedingscursus gehad en daar werd geadviseerd geen venkel meer te gebruiken je zou er kanker van kunnen krijgen.
    En voor de krampjes: iets warms op de buik ? fietsen met de beentjes (ik denk net zoiets als Lientje bedoeld) ?

4. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Je kunt ook cinababy proberen. Dat is een homeopatisch middel en bij Dain lijkt het wel te werken. Hij vindt het nog lekker ook!

5. sim

sim Niet meer actief

jemig zeg, kanker! wat eng. heb vanmorgen de dokter nog gebeld en die raadde ook venkelthee voor mij en venkelwater voor elijah aan. jemig zeg, daar schrik ik wel even van :(

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ja Sim ik wist het ook niet totdat ik het hoorde op de cursus. Nou vind ik wel dat je tegenwoordig overal kanker van zou kunnen krijgen.
    Mischien de tip van Molly maar eens proberen ?

7. sim

sim Niet meer actief

ik heb mijn moeder op pad gestuurd vandaag voor die cinababy. hoop dat dat dan een beetje snel aanslaat. vsm is toch wel een welbekend merk, die zullen dat toch wel allemaal goed onderzoeken neem ik aan.

hij had vanmorgen weer zo'n krampjes.

ik vraag me af of ze met regeldagen ook zo overstrekken...

8. sim

sim Niet meer actief

nog even dit, hoe snel werkt dat spul?

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    De eerste paar dagen kunnen de krampjes juist iets toenemen, maar daarna wordt het echt minder (moet je het wel echt 3 keer per dag geven, zoals ook in de bijsluiter staat).

10. sim

sim Niet meer actief

ja schijnt dat het dan aanslaat toch, met homeopatische middelen wordt het toch eerst wat erger.

nou ja, zolang het maar niet schaadt, wordt een beetje eng van die venkel verhalen...

Deel Deze Pagina