In september al 2 jaar bezig met A, nog geen diploma in zicht. Overigens zwemmen ze in de vakanties niet en natuurlijk door corona ook even niet, dus dan is hij zo'n 71 weken/16 maanden nu bezig. Klinkt iets minder erg Hij zwemt 1x per week 45 minuten en krijgt nu extra les (30 min) voor de beenslag (pipo's), omdat het hem gewoon niet goed lukt. Ik probeer het elke week maar gewoon te zien als een (duur) uurtje sporten. Hij heeft er veel plezier in (nog wel), maar baalt wel dat alle andere kinderen in zijn badje al hun diploma hebben. Ik vind overigens 20 kinderen in 1 bad wel veel. Ik kan me voorstellen dat er dan weinig aangeleerd wordt (alleen onderhouden van de reeds aangeleerde slagen).
Jongste heeft net haar a diploma gehaald binnen een jaar (corona tijd niet meegeteld). Oudste was ongeveer 1,5 jaar bezig voor a en toen binnen een half jaar b en c.
Hier ook een jaar. Ze zwom 1u per les per week en in de schoolvakanties niet. B was 10 weken. C wil ze nog halen maar dat is even stilgelegd door corona..
Dochter begonnen met 4 jaar en 10 maanden. Ze had binnen 10 maanden A, 3 mnd later B en heeft vandaag 2e les voor C. Zwemmethode laco. De jongens waren totaal andere kinderen, die hebben 1.5 jaar gedaan over A en daarna 3 mnd over B
Mijn dochter is in mei 2019 begonnen met 5,5 jaar. Ze zwemt 1x per week 45 minuten. Ze zwemt op zondag dus de feestdagen vallen af, 6 weken zomervakantie, corona en 3x door waterpokken. Al met al is ze dus nog geen jaar bezig. Ze mag nu bijna naar het afzwemgroepje. Van het groepje met wie ze gestart is is ze veruit de snelste. Nou is ze lichamelijk ook groot en sterk, fietsen we veel met haar en dat laatste merk je wel heel duidelijk in het water.
Ruim 2,5 jaar. Hij heeft ook alleen A. Op advies van de zwemdocenten daarna ook gestopt.Hij kan namelijk super goed zwemmen maar niet zo mooi, niet zoals het volgens de regels moet. (Zwemt beter dan dochter.) Dochter A en B in 1,5 jaar.
Omze 1e pleegdochter heeft er 9 mnd over gedaan. Begonnen met 5 jaar. Eerst 1x per week een half uurtje en ongeveer 2 mnd voor dioloma 2x per week. Ze had toen nog geen schoolzwemmen. Na 9 mnd A gehaald en 4 mnd later was B er ook. Wel tussen A en B op 2x per week gebleven en ondertussen kreeg ze ook schoolzwemmen. (Was wel bij ander zwembad) Ze was al heel erg watervrij en absoluut niet bang. Moest eerder afgeremd worden. Denk ook dat dat geholpen heeft. De dames die nu hier wonen zijn 3, dus nog geen zwemles. Straks wel zelfde zwemschool.
Zoon is begonnen met 4 jaar bij zwemschool waar dochter ook op zat. Echter bij dochter duurde het heel lang en omdat we ook bijna 100 euro per maand betaalden voor hen samen is zij naar een andere zwemschool gegaan. Zoon mocht daar pas zwemmen vanaf 5,5 jaar. Hij heeft vanaf 5,5 jaar daar gezwommen tot 6,5 jaar, helaas zat hij nog steeds in badje 2 van de 4 en moest die voor de derde keer overdoen. Euhh nee dus. Wij weer naar de eerste zwemschool over gegaan omdat je daar niet kan staan en hij in dit bad gewoon achter de juf om naar de overkant liep. Helaas werd daar niks aan gedaan ondanks dat wij dit aangeven. Net gestart op de andere en toen kwam corona. Al met al dus al 2,5 jaar bezig zonder ook maar zicht op bijna A. Hij is nu 7 en gaat naar groep 4 . Bijna alle kindjes uit de klas hebben A en veel ook al b of c. Zucht, dit gaat lang duren.
Februari 2019 begonnen. 5 jaar was ze toen. 1x pw een uur en eerste 8 maanden gingen we ook wekelijks oefenen op zondag (daar zijn we mee gestopt haha). Ze zit nu net in badje 3 van de 5. Het wordt een lange, lange weg... de techniek beheerst ze (deels) wel, maar de omgeving is interessanter en daardoor zinkt ze halverwege... we zetten maar stug door
Mijn dochter begon een maand voordat ze 5 werd en had A in 1 jaar en 8 maanden en B in 4 maanden.. Mijn zoon begon twee maanden voordat hij 5 werd en had A in 1,5 jaar en B (met de coronatijd eraf) in 4 maanden, had in een blok van 10 lessen kunnen zijn maar toen kwam corona en hebben ze 5 lessen extra gezwommen.. Ze hadden beide 1 keer per week 45 min zwemles. En nu hoef ik nooit meer naar zwemles
Oudste zoon: dik 2,5 jaar over zijn A diploma. Reden: hij dacht bij elk beweging na wat er allemaal kon gebeuren met zwemmen. Daarna 4 weken voor B. Hij bleek achteraf wel heel goed te zijn voor wedstrijdzwemmen. Hij was er voor gevraagd geworden maar na 2, 5 jaar zwemlessen had hij het gehad Zoon 2: in 6 maanden zijn A en B diploma. Zoon 3: is nog 3 jaar. Gaat wel volgend jaar op zwemles omdat we een huis aan het water hebben gekocht.
Beiden zwommen 1x per week 1 uur les, en beiden hadden A en B binnen 11 maanden. Was hier geen uitzondering om A en B binnen het jaar te halen.
Hier een jaartje ongeveer, 1x per week 30 min. Wel 1 zwemjuf op max 4 kinderen dus denk dat dat wel verschil maakt.
Oudste, 5,5 bij de start: 1 uur per week --> anderhalf jaar Middelste 4,5 bij de start: 1 uur per week --> ruim tweeënhalf jaar Jongste bijna 6 bij de start: Snelcursus, 2 uur per week --> 4 maanden. Daarna hebben ze tegelijk B gedaan in de snelcursus, twee uur per week -->2,5 maand.
1 jaar en 3 maanden voor A. Grotr groepen en een kind dat vrij snel is afgeleid. Was soms meer met andere kinderen bezig dan met de zwemles.. B daarintegen deed hij 5 maanden over want het gat wilde maar niet lukken. Bij C was hij hard op weg om dat in 8 zwemlessen te halen maar bij zwemles 5 kwam de corona stop. Uiteindelijk mocht hij daar na 9 zwemlessen voor afzwemmen.
Hier jongste begonnen toen ze bijna 5 was. Ze hadden de lintjes methode en ze moest al snel over naar een ander groepje omdat ze te snel ging voor de anderen. met een klein jaar haar a diploma en 2 maanden later haar b diploma. oudste was banger dus die hebben we op een ander soort zwemles gedaan maar ook die was ook toch met 1,5 jaar klaar! Maar die groepjes waren in het begin met max 3 kinderen.
De oudste was en is liever lui dan moe en had een hekel aan zwemles. Hij heeft er ongeveer 1,5 jaar over gedaan (1x pw zwemles). De jongste leek wel iets harder te gaan, maar kreeg toen een nare ervaring door een andere badmeester. We waren toen terug bij af van dat badje (ze werken met 4 badjes die het niveau aangeven). Door Corona een aantal weken geen les gehad en daarna werd er gestart met om de week zwemles Ik vermoed dus dat we ook voor hem wel 20 maanden bezig zijn....