Hallo meiden vandaag willen we met onze baby van zes weken een stuk wandelen en lekker een paar uurtjes op het terras zitten met onze baby in de reiswieg. Moeten we haar met dit weer nog een mutsje opdoen? Tot wanneer moet dit uberhaupt bij een baby?bedankt en een fijne koninginnedag!groetjes lisa
onze kleine man is 5 weken oud en heeft al sinds de tweede week geen muts meer op. nou is ons,mannetje erg warm bloedig en zweet snel, ik zou vandaag echt geen mutsje op doen, gewoon regelmatig in haar nekje,voelen of ze nog lekker warm is. wij,gaan,ook lekker op het terras zitten, onze zoon ligt dan in de kinderwagen zonder jas met een dekentje en das warm zat. veel plezier vandaag!!!!
Veel te warm hoor! Wij hadden eerste 3 wkn snachts ( nov/dec) maar overdaginde kraamweek aan het einde al niet meer, hij had het veel te warm steeds...
mijn meisje van 4 maanden heeft wel nog een mutsje op. Maar moet er wel bij zeggen dat ze al vanaf haar geboorte erg verkouden is,dus ze moet wel(doktersadvies)
Je gevoel blijven volgen en logisch nadenken. Neem het mutsje dus gewoon lekker mee en hou het een beetje in de gaten. Controleer regelmatig en als je denkt ze heeft het wat frisjes dan doe je m op.
Mijn dochter had hem toen ook al niet meer op, maar als je twijfelt zou ik hem gewoon in je tas doen Veel plezier
Als mijn dochter in de draagdoek of buiten op schoot zit en het waait doe ik hem haar nog wel eens op. Maar ze vind het niet echt fijn, gaat heel hard met haar hoofd schudden tot ik hem er afhaal . Gewoon inderdaad goed in de gaten houden, maar geloof dat het ook best warm is vandaag. Lastig he, als je kindje in de kou geboren word en het ineens een stuk warmer is als ze nog zo jong zijn? Tenminste dat vond ik, in de kraamweek 3 graden en de week erna ineens 25 , dat was best lastig!
Hangt er een beetje vanaf, als ze uit de wind kan liggen of niet. Met dit weer (windering hier in belgië ) doe ik m'n zoontje van 19 maanden nog steeds een muts aan, gewoon om oorontstekingen te vermijden. Maar als ze lekker uit de wind kan liggen lijkt het mij niet nodig.
hier al geen mutsje na een paar dgn...had wel een lodger wrap, die sowieso een btj over z hoofd zat in de wagen... dus tja...gewoon goed anakledne en niet vol op in de wind
Bij onze oudste deed ik het mutsje na de kraamweek buiten al niet meer op (en binnen na een dag of twee niet meer), maar bij de jongste (twee maanden) zet ik hem nog steeds op. Vandaag ook nog. Wel had ze een dunner vestje aan en alleen een katoenen dekentje over zich heen (normaal een gevoerd vest en twee dekens + laken). De oudste had het snel warm, de jongste niet. Ligt dus aan je kind, vind ik