eiwitten in urine?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Daantje85, Jun 23, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    hallo,

ben vandaag bij de verloskundige geweest en had een bloeddruk van 130/90, de andere keren had ik een normale bloeddruk. nu moet ik volgende week bij de controle mijn urine laten controlen op eiwitten, maar nu ben ik vergeten te vragen (omdat ze naar een bevalling moest) of het uitmaakt of de urine van de ochtend is of dat ik ook urine kan pakken van vlak voordat ik naar de verloskundige moet.
    en wat betekend het als er eiwitten in de urine zitten, heb gelezen dat het kan zijn dat je zwangerschapsvergiftiging hebt? en is het dan als dat zo is dat je dan naar het ziekenhuis moet of kun je dan thuis blijven.

sorry voor de vele vragen, maar hopelijk kunnen jullie me hier een beetje een antwoord opgeven

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi daantje,

Het hoeft geen ochtend urine te zijn. Indien je bloeddruk wederom wat aan de hoge kant is en er zitten eiwitten in de urine dan zal je voor een consult naar de gynacoloog worden verwezen. Daar zullen ze een bloedonderzoek doen inderdaad om te kijken of je geen zwangerschapsvergiftiging aan het ontwikkelen bent. Indien dit niet het geval is mag je weer lekker naar huis!

Imke

3. Daantje85

Daantje85 VIP lid

Nov 10, 2007
    24,059
    0
    36
    limburg
    he imke,

bedankt voor je reactie. ben van plan om deze week toch eventjes te bellen naar de vk om er zeker van te zijn. ben er toch wel veel mee bezig.
    hopelijk is het loos alarm, maar in iedergeval bedankt voor het reageren.

groetjes daantje

Share This Page