infectie,schadelijk voor baby?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door lildushi2000, 18 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lildushi2000

21 feb 2006
    90
    0
    0
    Hoi,

Ik wil ten eerste even kwijt dat het echt hartstikke fijn is dat jullie ons via deze site kunnen helpen. Zo worden we toch allemaal gerust gesteld en krijgen we advies. Dat vind ik echt toppie.

Maar nu heb ik dus een raar vraagje. Ik hoorde namelijke een keertje dat als je zwanger bent dat je dan je haar niet mag laten verven want dat zou niet goed zijn voor de baby. Is dat juist? want ik verf mijn haar al lang en ik was plan om het weer te laten verven maar ik ben er dus niet helemaal zeker van of het wel kan.

Ik heb nog een klein dingetje en dat is dat ik een blaasontsteking heb opgelopen. Ik heb medicijnen er voor gekregen maar ik vroeg mezelf eigenlijk af of het helemaal niet schadelijk is voor het kind. De medicijnen kunnen gewoon gebruikt worden tijdens de zwangerschap hoor.Maar is die infectie niet schadelijk? Als ik namelijk een beetje een zeurderig gevoel in mijn buik krijg dan denk ik direct dat het daar door komt en dat het misschien mis gaat of zo.

Alvast bedankt dat jullie de moeite hebben genomen om dit te lezen.
    Veel liefs

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Lildushi,

over het gebruik van haarverf verschillen de meningen. Er zitten chemische stoffen in die je kunt inademen en die eventueel via de hoofdhuid naar binnen kunnen dringen (een hele kleine hoeveelheid dan). Of je het wel of niet wilt gebruiken moet je zelf weten. Over het algemeen wordt gezegd, als het niet nodig is, liever niet. Er zijn wel alternatieven, zoals henna, een natuurlijke kleurstof.
    Blaasontsteking kan geen kwaad voor de baby. Het is wel belangrijk dat het wordt behandeld. Als je op het eind van de zwangerschap een onbehandelde blaasontseking hebt, kan dat voor vroegtijdige weeën zorgen. Maar verder kan het geen kwaad voor de baby. Gewoon de kuur afmaken en dan nog eens urine na laten kijken of het echt schoon is. Verder veel drinken, dat helpt ook een volgende blaasontsteking te voorkomen.

Mirjam

Deel Deze Pagina