Wanneer eerste echo na MA vorig keer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door wannaBmum, 3 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wannaBmum

wannaBmum Fanatiek lid

17 okt 2007
    2.957
    0
    0
    Beste verloskundigen,

allereerst ontzettend bedankt dat jullie zoveel moeite nemen om alle vragen van ons onzekere mutsen te beantwoorden!

Mijn vraag:
    Ik ben bij mijn eerste zwangerschap in april bij 11w1d voor het eerst bij de VK geweest. Wat een teleurstelling toen bleek dat er geen hartje meer klopte! Ik had alle kwaaltjes nog! Ben daarna bij de gyn geweest waar bij een vaginale echo inderdaad een MA werd vastgesteld. De grootte van het vruchtje pastte bij 7w5d (al zij de gyn dat het nadat het hartje stopt, het vaak een beetje krimpt dus het kon ook iets later zijn misgegaan...)

Na misoprostol en uiteindelijk toch nog curettage ben ik nu gelukkig weer zwanger! Een deel van mij is helemaal in de wolken, maar een ander deel durft gewoon niet te hopen. Dat maakt me bang en verdrietig.

Komende week wil ik de VK bellen voor een nieuwe afspraak. "We slepen je er de volgende keer wel doorheen" zei ze toen (Hartstikke lief) Maar nu zit ik me af te vragen, wanneer kan ik het beste een eerste afspraak maken? Ik geloof dat je een hartje al kunt zien kloppen rond 7 weken (maar kennelijk is het daarna toch nog misgegaan) Wachten tot 11-12 weken trek ik niet, maar wil ook niet blij worden van een goede echo en dat het dan toch nog mis gaat. Ik weet het gewoon niet meer!
    wat zouden jullie adviseren?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi WannaBmum,

als je een MA hebt gehad, laten we vaak een vroege echo bij 8 weken maken, voor de 8 weken gaat het nog iets vaker mis dan erna. Dan kun je goed zien hoe groot het vruchtje is en dat het hartje klopt. Je zult wrs daarna nog een echo krijgen om de groei en dus de termijn te bevestigen. Dus bel maar gerust, zeg het er wel even bij door de telefoon dat je een miskraam hebt gehad hiervoor. Ik duim met je mee dat alles goed gaat nu!

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina