Hoelang wachten op goedkeuring vakantie werkgever.

Discussie in 'De lounge' gestart door marietje85, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb op 12 februari 2 weken vakantie aangevraagd voor in juni dat is nog buiten de schoolvakanties. Tot op heden is die vakantie nog niet goedgekeurd door mijn werkgever. Ik heb al een aantal keren er naar gevraagd maar steeds krijg ik te horen dat ze eerst alle vakantie aanvragen verzamelen en dan gaan bekijken of het uitkomt of niet. Ik heb zoiets van je geeft de mensen die aanvragen vakantie wij het eerst vraagt heeft het eerste recht vraag je te laat dan heb je pech.

Wij willen graag een weekje weg en dat wil ik wel graag snel regelen zodat we op het park en het huisje komen te zitten waar we willen.

Zouden jullie nu al boeken omdat je toch al ruim van te voren heb aangevraagd of wachten tot ze het goedkeuren en dan hopen dat je nog op het park kunt wat je graag wilt.

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Gats wat irritant en niet meedenkend van de werkgever.

Ik zou tegen hem zeggen dat je het uiterlijk eind volgende week moet weten, dat je een optie hebt en dat die daarna niet langer voor je wordt vastgehouden. Is niet meer dan normaal. Geven en nemen geldt voor werknemer maar ook voor werkgever.

3. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoe kan ik mijn vakantiedagen opnemen? | Vraag en antwoord | Rijksoverheid.nl

4. pcootje

pcootje VIP lid

17 jun 2009
    5.888
    0
    0
    In ons hutje.
    Volgens mij moeten ze binnen 14 dagen na aanvraag reageren. Doen ze dat niet terwijl ze daarvoor wel de kans hebben gehad dan is het automatisch goed gekeurd.

5. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.032
    2.895
    113
    't Gezellige Brabant
  6. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Er staat niks in mijn contract over vakantiedagen. Dus als ik het goed begrijp kan ik nu gewoon boeken en heeft mijn werkgever pech als het later niet blijkt te kunnen.

7. Tutu

Tutu Fanatiek lid

30 jun 2013
    1.089
    0
    36
    Vrouw
    Noord Brabant
    Zo irritant, hè ;) Toen ik nog in een speelgoedzaak werkte moesten we ook op tijd onze vakantiewensen doorgeven, in November geloof ik. Ik had vakantie voor in Juli aangevraagd en pas half Juni kreeg ik te horen dat het eigenlijk niet kon.

Ik heb gezegd dat ze pech hadden omdat ik al geboekt had. Ik had er tussendoor ook steeds naar gevraagd maar kreeg ook zo'n kakmoes.

Werd ik op vakantie zelfs nog gebeld met de mededeling dat mijn vakantie nog niet was goedgekeurd (half Juli!!). Ik heb ze kei hard uitgelachen daar op dat hoofdkantoor.

8. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Bij ons is buiten de vakantieperiodes dat je binnen 2 weken na aanvraag reactie krijgt. De vakantieperiodes moeten we aanvragen binnen een bepaalde periode. Bv de zomer moesten we in december aanvragen en daar doen ze wel langer over om die te beoordelen.

9. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja. Alleen echt goed zal het niet zijn voor de verhoudingen denk ik. Maar je staat volledig in je recht als je het doet.

10. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    In principe is het dus idd na 2 weken geen antwoord? Dan automatische goedkeuring! Helaas is er in jou geval mondeling overeen gekomen eerst alles te verzamelen alvorens een goedkeuring gegeven wordt... Dit is dus het "anders overeen gekomen" deel! Ik zou je leidinggevende dringend om antwoord gaan vragen... En hopelijk heb je dan gauw de goedkeuring! ;)

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Wie t eerst komt, wie het eerst maalt vind ik geen faire regel.
    Wel vind ik dat je werkgever er best een mail uit kan doen met de vraag wie wanneer vakantie wil en als je dat nog niet weet je je vakantie om.de rest heen moet plannen. Xxx

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Bij ons is het binnen twee weken, anders is het goedgekeurd. En dat gaat bij ons via een electronisch systeem, dus als mijn baas niets doet, krijg ik na 2 weken automatisch een berichtje dat mijn vakantie is goedgekeurd.

En wie het eerst komt wie het eerst maalt werkt ook niet bij ons. Zou ook niet echt eerlijk zijn als ik altijd de eerste ben met de kerst ofzo, dan zou een ander nooit eens vrij kunnen zijn. Bij ons wordt dat dus gewoon bekeken en in overleg besloten.

13. bulakgirl

bulakgirl Fanatiek lid

4 aug 2013
    3.155
    2.542
    113
    Ik vind wie het eerst komt, wie t eerst maalt ook niet eerlijk voor de schoolvakanties... Hebben een stel werken op de afdeling die dus tegelijk weg zijn en voor deze zomer afgelopen September al hadden ingeleverd en goedgekeurd gekregen... Nu mogen er geen vakantie werkers worden aangenomen, dus in hun 3 weken kan er al niemand anders meer weg... Vind ik ook niet eerlijk, zelfde met voorjaarsvakantie etc. Mogen maar 2 fulltimers weg, als t steeds eerst komt eerst maalt is mag ik nu alvast m'n vakantie aan gaan vragen voor als mijn kleintje over een jaar of 4 naar school gaat! ;p

14. Mammietammie

Mammietammie Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.567
    0
    36
    Zuid-Holland
    Hoe het geregeld is staat niet in je contract maar in je cao.

15. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    O zo irritant!
    Wij krijgen gewoon helemaal niks te weten.
    Als je vrij vraagt is het 'Ik ga kijken wat ik kan doen' en vervolgens hoor je er niks meer van.

16. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb bewust gepland buiten de schoolvakanties om collega's met kinderen niet dwars te zitten. En op de taxirit die ik heb beginnen in de vakantie heel veel nieuwe kindjes. Het is voor hun het beste om gelijk hun vaste chauffeur te hebben en niet de eerste paar weken elke keer een ander. Het zijn kleine (2 tot 5 jaar oud) kinderen met autisme, ADHD en dergelijke aandoeningen.
    Heb gisteravond nog even een mailtje gestuurd met nog eens de vraag of ze het al wisten en nu kreeg ik te horen dat ik vakantie mag als mijn schoolrit die ik rij ook vakantie heeft. Die hebben helemaal geen vakantie is mkd dus gaat het hele jaar door. Dus volgens mij sturen ze maar zo wat en kijken ze niet eens van wie de vraag komt.

Elke jaar kregen we begin februari een mail over de vakanties en moest je voor 1 maart laten weten wanneer je wou. Nu hebben ze dat nog helemaal niet gedaan dus het kan denk ik nog wel een paar weken duren voordat iedereen z'n vakantie heeft doorgegeven. Probleem is wel dat ik vakantie moet voor 1 juli anders ben ik mijn vakantie uren kwijt en worden ze ook niet uitbetaald.

17. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat kunnen werkgevers toch laks zijn. Het is toch meer dan logisch dat je in maart wat wil plannen als je in juni weg wil. Volgens mij hebben ze twee weken en anders is het automatisch goed gekeurd.

Deel Deze Pagina