Hallo allemaal, Op 3 dec. zijn wij voor de 1e echo bij de vk geweest. Ik zou toen 7 weken en 3 dagen zijn maar het vruchtje dat ze zag was niet verder dan een week of 5 met een hele vage hartslag. Na twee onzekere weken konden we de 18e voor de 2e echo. Helaas toen de bevestiging dat het niet goed was. Er was eigenlijk bijna niets te zien. Een leeg vruchtzakje volgens mij. Dat dat ontzettend vervelend nieuws is zeker maar het wachten op een miskraam vind ik ook heel erg vervelend. Ik wil verder, ik wil het afsluiten. Al die tijd heb ik geen drupje bloedverlies gehad en geen krampen oid. Ik moet de 28e weer terug naar de vk die mij dan waarschijnlijk naar de gyn gaat sturen voor een curettage. Maar dan ben je volgens mij zo weer een week verder. Heeft iemand hier (een soortgelijke) ervaring mee? Wat is gebruikelijk? Heeft het nog zin om eerder kontakt op te nemen met de vk of de huisarts als je geen zin hebt om nog langer te wachten? Ik vind het echt een heel raar idee dat ik elk moment zomaar een miskraam kan krijgen... Alvast bedankt voor jullie reacties! Irene
hey meissie eerst heel veel sterkte ik heb op 14 okt te horen gekregen dat ik leeg vruchtzakje had en moest wachten op mk ze zouden bij mij een week aankijken en moest week later terug bellen naar vk mar op 20 okt heb ik het s middags verloren we hebben t begraven maar je kan ook allemaal kleine stolsels hebben enz . heb gehoord dat ze ook wel eens 3 weken wachten maar ik snap¨wat je bedoel is niet goed dus wil je graag dat het vanzelf afkomt en dat ej verder kunt op je gemakje. het is wel zo geef het een kans om een plekje te geven en ik raad aan om bakje op wc neer te zetten(heb ik gedaan) en keek elke keer als ikmoest plassen en anders pakte ik het bakje en toen heb ik de vk gebeld en die is komen kjken of idd het vruchtzakje afgekomen is en of het alles is wat moest zijn. maar hoop dat je niet te lang hoeft te wachten en kwa steken ik heb alleen wat lichte buikpijn gehad met af en toe een steekje en dat begon op vrijdag tegen 5 uur dus maar hoor t wel heel veel sterkte want als je zwanger bent sluit je zon kindje meteen in je hart. dikke x en praat erover ook met je vriend
He meisie, wat een rot nieuws zo vlak voor de kerst! Ik heb ook steeds meegelezen met je andere topic en heb exact hetzelfde meegemaakt: eerste echo een kortere zwangerschapsduur, twee weken later een dood vruchtje. Ik kreeg op 7/11 te horen dat het niet goed was en had 12/11 een afspraak staan met de gyn. Omdat ik in het ziekenhuis zo weinig informatie had gekregen heb ik 8/11 mijn HA gebeld en die vertelde dat 90% van de miskramen binnen drie weken na afsterven spontaan op gang komt. Hij verwachtte dat het bij mij dus nog geen week zou duren en inderdaad begon ik diezelfde dag s'avonds laat te vloeien. Ik begrijp helemaal dat je er vreselijk tegenop ziet om al die tijd af te wachten, zeker met de feestdagen.... Ik wens je enorm veel sterkte de komende dagen en hoop dat je alles snel achter je kan laten en weer vooruit kan kijken.
Ik weet wat het is, en had hetzelfde gevoel: zolang ik het nog bij me draag kan ik het niet verwerken. Dat waar ik zo blij mee was en nu niet meer leeft. Ik heb heb 2 dagen na het slechte nieuws naar de verloskundige gebeld en het verhaal uitgelegt. Zij heft voor de dag daarna gelijk een afspraak voor me geregeld bij de gyneacoloog. Daar kreeg ik weer een echo en werd weer naar huis gestuurd en moest een week later weer komen voor weer een echo. Ze wilden het zekere voor het onzekere nemen. Ik had toen onder tussen wel al 3 dagen heel licht bloed verlies gehad. De miskraam zette alleen bij mij niet door. Ik heb dezelfde dag tabletten mee gekregen die ik vaginaal in moest brengen om de boel op gang te helpen. Dit werkte wel alleen niet goed genoeg. De dag erna moest ik voor controle om te zien of alles weg was, helaas zat het vruchtje er nog en ben ik in het ziekenhuis gebleven voor curretage. Dus als ik jou was zou ik de verloskundige weer bellen en jou verhaal uitleggen. misschien kunnen ze je verder helpen en hoef je minder lang te wachten Veel sterkte voor de komende tijd! Jootje