Groeiecho / 30-weken echo, wat te verwachten?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Roxyroxx, 5 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Hi meiden,

Vroeg me eigenlijk af wat ik kan verwachten tijdens de groeiecho met 30 weken? Gaan ze het kindje helemal meten en doorlichten? Hoe groot is het hoofdje, buikje, hartje enzo? Of is het gewoon een hele snelle kijkecho zo van gewicht en afmeting is goed, doei?

Heb echt geen idee wat ik kan verwachten, dus vandaar dit onderwerp!

2. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Bij mij was het een snelle kijkecho!
    Omtrek van buikje en bovenbeentje gemeten, hoofdje wilde ze ook doen maar dat ging niet meer, omdat ze al helemaal onderin mijn bekken ligt. Ook even gekeken of er nog genoeg vruchtwater was, de metingen in de computer ingevoerd, die berekent dan gewicht enz. Allemaal prima en doei inderdaad! O ja bloeddruk is ook nog gemeten.
    Al met al een minuut of 20 bij mij.

3. mamaSylvia1975

mamaSylvia1975 Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.106
    0
    0
    huismama
    ergens in overijssel
    Hier al meerdere groeiecho's gehad en het gaat even snel, ze meten inderdaad de beentje, buik omtrek, hoofdje en of er nog voldoende vruchtwater is........ zo kunnen ze een beetje schatten hoe zwaar je kindje is.

4. johssa

johssa Actief lid

10 apr 2012
    236
    0
    16
    NULL
    Zeeland
    Bij mij met 31 weken hoofdje en buikje opgemeten en ze keek naar het vruchtwater en toen weer doei!

5. tulip

tulip Niet meer actief

Ik heb hem over 2 weken, duurde volgens de vk een half uurtje.

6. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

hier duurt het 10 minuutjes bij de gyn inc het nabespreken ervan

even snel bovenbeentje, buikje, hoofdje meten en ff snel de placenta en vruchtwater checken, gaat heel snel

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Ahh ok, thanks voor jullie reacties! Ik moet in het ziekenhuis dus dat is meestal toch wat meer lopende band werk ;)!

Deel Deze Pagina