Hi meiden, Vroeg me eigenlijk af wat ik kan verwachten tijdens de groeiecho met 30 weken? Gaan ze het kindje helemal meten en doorlichten? Hoe groot is het hoofdje, buikje, hartje enzo? Of is het gewoon een hele snelle kijkecho zo van gewicht en afmeting is goed, doei? Heb echt geen idee wat ik kan verwachten, dus vandaar dit onderwerp!
Bij mij was het een snelle kijkecho! Omtrek van buikje en bovenbeentje gemeten, hoofdje wilde ze ook doen maar dat ging niet meer, omdat ze al helemaal onderin mijn bekken ligt. Ook even gekeken of er nog genoeg vruchtwater was, de metingen in de computer ingevoerd, die berekent dan gewicht enz. Allemaal prima en doei inderdaad! O ja bloeddruk is ook nog gemeten. Al met al een minuut of 20 bij mij.
Hier al meerdere groeiecho's gehad en het gaat even snel, ze meten inderdaad de beentje, buik omtrek, hoofdje en of er nog voldoende vruchtwater is........ zo kunnen ze een beetje schatten hoe zwaar je kindje is.
hier duurt het 10 minuutjes bij de gyn inc het nabespreken ervan even snel bovenbeentje, buikje, hoofdje meten en ff snel de placenta en vruchtwater checken, gaat heel snel
Ahh ok, thanks voor jullie reacties! Ik moet in het ziekenhuis dus dat is meestal toch wat meer lopende band werk !