Jij hoeft je toch niet te laten steriliseren.. als jullie allebei hier werkelijk zeker van zijn zou ik voor sterilisatie van de mag kiezen.. Mijn man is bij de ha geweest.. ik was er niet eens bij.. (hoefde ook niet van mij) ha vroeg hoe ik hier in stond en hub melde dat ik t er mee eens was.. 2 week later is de knip gezet.. ook bij de ha.. Maar aangezien jullie nog zo jong zijn en net bevallen zou ik zeker nog een maand of wat wachten.. bij mij kwam het kriebel gevoel steeds na een half jaar alweer terug.. hoe de bevalling ook was.. en de eerste bevalling was ook zeker heel erg heftig.. en zie me nu.. 4 kids.. nu is het echt genoeg (al zou ik nog wel willen).. Ik had nu liever gewild dat de knip direct na de bevalling werd gezet (we waren er immers al uit dat het zou gebeuren) dan had ik nu wellicht niet in o'n emo achtbaan gezeten omdat ik inmiddels wel nog een 5e wilde maar hub niet.. omdat het nog kon blijf je toch hopen.. (hier is de linker zaadleider bij manlief nog niet geknipt omdat de ha deze niet kon vinden.. de uroloog in het zh wilde eerst zeker weten of deze er wel zit en heeft nu sperma onderzoek laten doen waar we eind deze maand uitslag van krijgen.. kans dat ie er wel zit is groter dan andersom en dan zal de linkerkant in het zh door de uroloog worden gedaan. Dit is echter wel een uitzondering. Normaal gaat t in 20 minuutjes bij de ha zelf.. ideaal) Laat jezelf goed voorlichten.. informeer bij de zorgverzekring, de ha en de gyn en evt uroloog.. er zijn verschillende manieren voor sterilisatie zowel voor man en vrouw.)
mijn moeder was 27 en doordat ze bijna is overleden tijdens de bevalling (samen met aardig wat "schade") mocht ze van de gyn niet meer zwanger worden dus hebben ze gekozen voor sterrilisatie dat wilde ze eigenlijk niet want ze wilde nog een derde maar mocht niet meer, dezer dagen mag en kan wel veel meer de vraag is alleen of je het zelf wilt, niet zwanger worden is niet zo moeilijk, ga bv tempen zodat je je cyclus kent en vrij niet tijdens de vruchtbare dagen en niet vruchtbare dagen gebruik je een condoom, zo doen mijn man en ik dat momenteel, wij worden normaal altijd binnen 1 poging zwanger maar dit werkt nu al bijna 2 jaar voor ons en is niet veel moeite. Ik zou denk ik eerst ontzwangeren voordat ik zulke beslissingen zou maken en dan zou ik het bij je man laten doen omdat dat meestal vrij makkelijk terug te draaien is en minder moeite zeg maar..
@ichtus: doet jouw HA dat zelf? Hier word het allemaal door uroloog gedaan.. zie mijn HA dat ook niet zo snel doen hahaha
Het is toch een operatie onder plaatselijke verdoving. Mijn ha stuurt je al naar de chirurg voor het weg laten halen van een moedervlek, laat staan dat hij zo'n operatie zelf uitvoert. Vraag me ook af of een gewone ha daartoe bevoegd is. En wat is z'n ervaring ermee? Ik zou dat toch liever uitgevoerd zien in een steriele ruimte door iemand met ruime ervaring!
wij mogen morgen ,gewoon verwijzing huisarts voor de uroloog ook geen gesprekken gehad konde binne week terecht ik 24 man 27
Wat ik hoor zijn eingelijk twee verhalen * Nee we willen niet meer zwanger zijn! *Ja toch wel heel graag nog een kindje Het is vreselijk dat een vrouw soms zoveel mee moet maken voor een kindje, (ik zelf heb hellp en diabetes gehad bij beide zwangerschappen) Jullie moeten over een tijdje alles even op een rijtje gaan zetten en de voors en de tegens opschrijven, mischien dat je het aan de hand daarvan duidelijkheid krijgt. Hier wel een wens voor derde kindje maar mag niet meer, ik wilde een sterilisatie omdat ik dan geen enkel risico meer loop. Nee dat mocht helaas ook niet, ik was te jong 28 en was volgens hun wat te zwaar mag dus geen kindjes meer maar ook geen sterilisatie) Dan is het enigste je erbij neer leggen. Meid denk heel goed na over een tijdje en beslis nu absoluut nog niet.
wat een onzin zeg, mijn vriendin is 26 toen ze gesteriliseerd was, ze mocht geen kids meer krijgen (BM was gescheurd) als je echt geen kids mag krijgen en dus een gevaar is voor je gezondheid mag je gewoon een sterilisatie, ben je wel bij dezelfde gyn geweest hiervoor, en anders evt je man laten steriliseren zodat je het risico niet hoeft te lopen. Ik vind zoiezo dat ze daar geen reet over te vertellen hebben het is jouw lijf dus jouw keuze toch? En ja zwaar officieel heb je methodes die nog geen 10 minuten duren en geen echt effect hebben ofzo (dus "zwaar"?) beetje raar is dat toch als ze het ene zeggen maar niet willen uitvoeren?
Thanks meid, zo denk ik er ook over. Weetje na alles wat je hebt meegemaakt zou je zeggen die heeft haar lesje wel geleerd diep schamend zeg ik ja maar tegelijk die wens is er nog steeds. Mijn man wil zich niet laten steriliseren (hij durfd het echt niet) heb het zovaak tegen hem gezegd. Ik had diezelfde gynaecoloog en ook zij was diegeen die een zwangerschap afraden, mijn antwoord was pil wil ik niet condoom is niet veilig mijn man durft niet. Dus dan maar sterilisatie Nope dat dus niet zei ze, snap nog steeds niet waarom niet? die wens mag toch zeker niet in werkelijkheid gaan? waarom mij dan niet willen helpen? Ik weet ook zeker hoor dat er nog genoeg voorbehoedsmiddelen zijn, maar hormonen en dat soort dingen wil ik echt niet meer in mijn lijf hebben. Ik heb een nieuwe afspraak gemaakt met de gyn en ik mag 10 januari komen, wil er iets meer van weten. Ik ben wel stevig maar beslist niet veel en veel TE Dik. Sorry dat ik over mijzelf praat, maar wilde echt even reageren op joun reaktie want zo zie ik het namelijk ook. X
ff over dat koperspiraal; ik had ook hele heftige menstruaties, heb sinds kort een koperspiraal en m'n eerste duivels achter de rug, was even heftig als voorheen MAAR wel 2 dagen korter! Dus het hoeft niet altijd te gaan zoals "ze" zeggen...
nou succes dan, ja hier word ik heel erg moe van de pil en andere hormonen (in combinatie met mijn ME werkt dat niet) en condoom is niet echt superveilig, we hebben momenteel dat wel als anticonceptie omdat we een derde niet erg zouden vinden al zouden we het liever wat later zien dus dan kan je dat risico nemen. Maar dat kan jij duidelijk niet, ik snap dat als je nog een wens hebt dat extra zwaar is was bij mijn moeder ook zo, die was 28 of 29 toen ze gesteriliseerd werd omdat ze geen derde meer mocht krijgen en heeft tranen met tuiten gejankt omdat ze wel wilde maar niet meer mocht, waarom zou je het dan een vrouw "aandoen" om dat risico te willen lopen en dan misschien wel een abortus te laten doen als het zover mocht komen, das echt onzin..
Koperspiraal worden echt heel veel vrouwen door zwanger en als je dat dan word, moet je spiraaltje weg laten halen waardoor de kans op een miskraam heel groot is e.d. dus zijn wel aardig wat nadelen ook aan deze vorm van anti conceptie omdat je geen conceptie tegenhoud maar het alleen niet laat "nestelen" met deze vorm dus elke maand kan je wel bevrucht worden maar het "kindje" kan niet nestelen en dus je word niet zwanger.
Nou, de koperspiraal is volgens de cijfers toch wel even veilig als de pil hoor... en van dat niet nestelen is volgens mijn gyn ook een fabel; het koper in het spiraal zorgt ervoor dat de zaadcellen niet naar behoren functioneren en zo is er ook minimale kans op een geslaagde bevruchting. --> Betrouwbaarheid - Mijn anticonceptie
Isademi, Dankjewel voor je reaktie en voor je verhaal, wat moet dat moeilijk voor je moeder zijn geweest! Ongelofelijk he dat ze soms zo moeilijk doen... snap soms die hele medische wereld niet! Gelukkig van een kant maar soms
ja ik ken niet zoveel vrouwen die zwanger zijn geworden van goed pilgebruik (wel van vrouwen die de pil niet zo serieus in namen dat wel) maar ik ken persoonlijk al 6 vrouwen die zwanger zijn geworden met koperspiraal dus dat vind ik toch wel erg veel... vandaar dat ik het geen veilige conceptie voor ons vind..
Da's idd veel... ik ken niemand die met het koperspiraal zwanger geworden is pil en nuvaring dan weer wel. Nou, ik weet het je te zeggen hoor, of ik nr7 word haha, stel je voor.
hihi ik hoop t niet.. het is natuurlijk ook maar net wat voor mensen je spreekt, als ze niet zwanger zijn geworden dan hoor je dat niet zo snel natuurlijk haha
als onze derde er is dan gaat mijn vriend zich laten helpen dat zal nog wel even duren want hij moet ernog erg aan wennen hihihi maar voor een vrouw is t een stuk ingrijpender en zelf 3 keer bevallen vind ik genoeg Wil ook zeker geen 4de