Mijn zoontje huilde de boel bij elkaar vanavond in zijn bedje. Van alles geprobeerd tot zetpil aan toe omdat er tandjes komen. Uiteindelijk om half 10 een dun kussen gegeven en toen hoorde ik hem niet meer, lag te lachen en sliep binnen no time. Volgens mij vind hij het dus heerlijk alleen hij is nog maar 14 maanden Wanneer merkte jullie dat je kindje het fijn vond? Heb het kussen nu voor de nacht wel weg gehaald
Onze oudste zoon kreeg pas een kussen toen hij uit z'n ledikant naar een groot bed ging. Hij was toen 3 jaar. Onze jongste zoon heeft nog geen kussen. Het zou niet in me opgekomen zijn om dit te proberen, onze zoons zijn echte buikslapers. Als het voor jullie werkt is dit toch een mooie oplossing?
hier rond 2 jaar een kussen gegeven. Wat we daarvoor deden was het dunne kussen onder het matras, dan ligt het hoofdeinde iets hoger, en vooral omdat onze kleine vaak verkouden was lag dat wat fijner.
Hij is nu ook verkouden dus misschien dat hij het daarom wel lekker vond. Hij heeft vannacht verder goed zonder geslapen. We gaan vanavond kijken hoe het gaat anders krijgt hij hem weer om in te slapen en gaan we dan maar opzoek naar een kinderkussentje
Pas na de 2 jaar.. Maar bij verkoudheid deed ik weleens een kussen onder het matras(of boeken onder het ledikant aan het hoofdeinde), zodat hij iets omhoog lag met zijn hoofd. Dat werkte ook wel bij verkoudheid..
Zoontje is 4 en slaapt net een paar weken met een (kinder)kussen, vroeg er ineens om. Met verkoudheid/oorpijn legde ik de kussen met een handdoek onder z'n matras.
Je kunt bij verkoudheid het bed ook iets schuin zetten bij het hoofdeinde. Boeken onder de poten bijvoorbeeld. Aiden kreeg pas een hoofdkussen toen hij 3 jaar was en overging naar een groot eenpersoonsbed. Finley gaat over een week over naar een groot eenpersoonsbed en krijgt dan ook pas een hoofdkussen. Vind persoonlijk 14 maanden nog wel wat jong voor een kussen. Weet niet welke leeftijd er uit veiligheidsoverwegingen voor staat trouwens. Maar als hij goed slaapt ermee en jij vertrouwt het, dan zie ik het probleem eigenlijk niet.
Mn dochter is ruim 4,5 en slaapt nog steeds zonder. Als ze op vakantie een keer een kussen op haar bed heeft liggen, hoeft ze het ook helemaal niet. Als je het bent gewend slaapt zonder net zo lekker. Dat je zoontje een keer lekker in sliep met kussen wil volgens mij ook absoluut niet zeggen dat hij nu lekkerder slaapt met kussen. Het kan ook gewoon zijn dat de verandering net het zetje was dat hij nodig had om in slaap te komen. Zelf heb je misschien ook wel eens dat je even anders moet gaan liggen, nog even je kussen moet omdraaien of even opnieuw moet gaan liggen voor je in kunt slapen als je lang hebt liggen woelen. Dit heeft niet altijd met lekkerder liggen te maken, maar soms ook gewoon met "weer even opnieuw" beginnen. Ik zou nu zeker niet door blijven gaan met het kussen. Hij is nog zo jong en het is gewoon minder goed voor zn lijfje. Ik weet niet wat een goede leeftijd is om wel met een kussen te beginnen, er zijn vast wel richtlijnen voor. Misschien kun je het eens bij het cb vragen. Maar eerlijk gezegd zou ik er zeker niet mee beginnen voor een kindje erom kan vragen en het echt lekkerder vindt slapen.
Toen onze dochter met 9 maanden verkouden was heb ik haar met mijn hoofdkussen in t ledikant gelegd maargoed dat was eventjes en onder toezicht. Normaalgesproken hoog ik t bedje op met boeken S nachts zou ik pas doen na 2 jaar, net als een dekbed
Ikea heeft zo dunne kinderkussen en Hema ook Die zijn ideaal hier zoontje 13 maanden maar nog geen behoefte aan Oudste was een jaar toen die hem kreeg maar beide kinderen altijd naast mij geslapen. In eigen kamer zou ik best eng vinden
Hij slaapt nu gewoon weer zonder kussen en dat ging goed. Onder de poten bij zijn hoofdeinde heeft hij vanaf het begin al een blokje hout liggen. Het zou best kunnen dat het eenmalig was maar gisteren heeft het gelukkig geholpen om hem te laten slapen. Vind hem er nog te jong voor eigenlijk dus we kijken het even aan.
Mijn zoontje heeft een kussen sinds hij 2 is. Elke keer als hij bij ons in bed kwam spelen/liggen vond hij het zo geweldig om op een kussen en onder een normaal deken te liggen. Dus hebben we een kussen en dekbed aangeschaft en nu gebruiken we ook geen slaapzak meer. Hij slaapt nog wel in een ledikant maar dat is geen probleem.
Onze oudste dochter is bijna drie en slaapt nog steeds prima in haar ledikant, in een slaapzak en zonder kussen. Ze gaat binnenkort over naar een groot bed, maar dan eerst ook zonder kussen (of een dun kussen).