Zoon wil niet uit beker drinken.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door TempusFugit, 26 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TempusFugit

TempusFugit Actief lid

16 sep 2017
    164
    331
    63
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ons zoontje is nu 16 maanden en hij blijft heel erg hangen aan de borstvoeding. Ik wil het overdag heel graag afbouwen, dus ben rond zijn verjaardag begonnen met ander drinken aanbieden in een rietjesbeker. Maar hij drinkt er gewoon niet uit. Hij weet wel hoe het moet maar hij weigert. Dus een paar andere bekers aangeboden, waaronder een Munchkin en een gewone plastic beker met een los rietje. Ook soorten drinken afgewisseld. Water, diksap, siroop.

Maar.hij.drinkt.niet.

Hoe los ik dit op :'( Begin wanhopig te worden maar met dit dorstige weer wil ik hem niet meer de hele dag aan de borst.

Liefs.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    En een open beker, zonder rietje? Al eens geprobeerd om hem zo in bad spelenderwijs te laten drinken?

3. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Onze dochter dronk ook slecht (wel ietsje ouder) maar die gaf ik een volle rietjesbeker als ze voor de tv zat. Dan was ze zo afgeleid dat ze hem ongemerkt toch leeg dronk.

4. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier een dochter van inmiddels 2 die hetzelfde heeft alleen dan met de fles. Nu heeft zij afgelopen jaar wel 9 maanden sondevoeding gehad, maar inmiddels alweer ruim 2 maanden zonder, alles gaat weer prima, ze eet alles wat los en vast zit, maar die fles krijgen we er maar niet uit.
    Scheelt wel dat de fles een los voorwerp is, dus hier verstoppen we ze nu en alleen 's morgens 's middags en 's avonds krijgt ze een fles met water, zo'n 150cc per keer (iets anders drinkt ze niet). Overdag heeft ze een rietjesbeker tot haar beschikking en ze mag uit elke andere beker drinken die ze wil, maar ze doet het niet.
    Denk dat ze hooguit 100cc uit de rietjesbeker drinkt. Geef haar nu elke dag ook een pakje appelsap en ze krijgt ook regelmatig knijpfruit.
    Straks als het gedaan is met de warmte gaat de fles er denk helemaal uit, maar vind het wel lastig, dus lees toch mee voor misschien nog tips.
    Ze kan het allemaal prima, ik denk echt dat het koppigheid is bij onze dochter.:rolleyes:

5. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.969
    15.009
    113
    Die van ons snapte beker noch rietje, ook zat ze met lactose te etteren en siroop of water uit dr fles? Mama wat flik je me nu???? Was ze laaaaaaiend dronk dan ook uren niks meer, stel je voor! Op een gegeven moment dr een pakje yoghurtdrink gegeven van de melkan, had van de klantenservice de lactose hoeveelheden doorgekregen dus dat moest wel goed gaan. Zachtjes in t pakje geknepen, nou dat was toch stiekem wel errrrrrug lekker. Gauw de rietjesfles gegeven terwijl ze stoer deed tegen opa en t niet zag met dezelfde yoghurtdrink en hopla mevrouw dronk vakkundig uit een rietjesfles. Gaandeweg zijn we overgestapt op water of lichte siroop (in een andere kleur fles in eerste instantie want dat was wel een dingetje) tegenwoordig drinkt ze rietjesfles en open beker, maar open beker kan ik alleen geven als ze echt relaxed is. 1 vorm van frustratie en t is dweilen. Nu ben ik daar niet heel moeilijk mee als t "oeps" is maar dit is afreageren en je ziet t al aankomen, dus ik besteed mn tijd liever aan samen spelen en dansen dan mn pokerfase op te zetten en voor de duizendste keer te dweilen. t gaat wel steeds beter maar dat temperament is soms te groot voor dat lijfje.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.669
    27.310
    113
    Vrouw
    Ik zette een overal bekers neer. Op eettafel, bij speelgoed, op salontafel. Zag er onnozel uit maar hij werd er toch wel erg nieuwsgierig naar uiteindelijk en ging t gemopper over in gewoon drinken. Wel alleen de rietjesbekers van de HEMA uiteindelijk, daar zat tenminste niet zo'n antilek ventiel in waarop hij zich bijna blauw zoog :p

Marbloempje vindt dit leuk.
  7. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    #7 Marbloempje, 28 aug 2019
    Laatst bewerkt: 28 aug 2019

Dat had mijn dochter ook, wat ik op een gegeven moment deed. Ik legde haar bekertje op de salon tafel of vaak op de grond als ze aan het spelen was en zo begon ze zelf het bekertje te ontdekken en stapsgewijs begon ze eruit te drinken.

Het is even zoeken in het begin maar naarmate tijd als ze het onder de knie hebben dan gaan ze zelf eruit drinken. En de beker van Munchkin wilde mijn dochter in het begin niks van weten, ik had toen dat bekertje gekocht van Avent met een rietje ook antilek. Is best wel een dik rietje dus dat vond ze fijn.

Nu is ze 16 maanden en drinkt ze wel uit munchkin beker of beker van de hema en normale drink beker. Dus dat komt zeker wel goed!

8. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.031
    113
    Overijssel
    Waar drinkt hij wel uit? Bij mij begonnen ze te zeuren op het cb dat hij met 12 maanden al moest gaan leren drinken uit een gewone beker. Koekoek, ga niet 10 x per dag dweilen omdat hij het er toch uit mikte...
    Rietjesbeker vond ik veels te onhandig met schoonmaken. Dus tot 2 a 3 jaar heeft hij deze gehad:

A0B2582E-9529-463C-A039-7255120BA7ED.jpeg
    Wel ondertussen in bad oefenen en buiten ( met een beetje lekker weer) met een beker water.
    Komt vanzelf wel goed hoor,niet te druk maken en vooral niet allemaal zogenaamde handige oefenbekers kopen.

Deel Deze Pagina