Mijn man was 3 weken vrij na de bevalling, heerlijk En nu (kleine is 6weken) brengt hij nog geregeld ons zoontje naar school, als het uitkomt. Of hij haalt hem smiddags even uit school als ik echt in de knoei kom met borstvoeding of als de baby net in een diepe slaap is, en dan gaat hij weer terug naar het werk. Het is wel heel fijn dat dit kan, maar dat moet ook maar kunnen met je werk natuurlijk, hij kan het gelukkig zelf allemaal inplannen.
Mijn vriend heeft net als de man van Amaryllis een eigen zaak. Dit wist ik van te voren. Hij kan niet zomaar zijn zaak sluiten. Het is een 1mans zaak. Wanneer de bevalling begint dan zal hij OF de winkel moeten sluiten OF hopen dat de vorige eigenaar van zijn winkel (daar heeft hij nog goed contact mee) tijdelijk de winkel over wil nemen. Dat heeft hij al wel gevraagd maar kan net zijn dat hij op vakantie is dan. Dan moet de winkel voor de bevalling gesloten worden. En nadat hij aangifte heeft gedaan bij t gemeentehuis zal hij gewoon weer in de winkel staan. 1a2dagen sluiten kan (voor bevalling en aangifte) , maar meerdere dagen/weken de winkel sluiten kan gewoon niet. Hij heeft ook al t een en ander door laten schemeren aan vaste klanten dat t kan zijn dat ze binnen nu en 6 weken voor een dichte deur staan. Ivm de bevalling. Ze reageren allemaal erg leuk zijn vaste klanten. o.a met aah maar als goedmaker krijgen we toch wel beschuit met muisjes in de winkel etc. Dus ook maar besloten om geboorte flikken in zijn winkel bij de kassa te leggen.
Hier ook een man met een eigen zaak. Ben om half 12 bevallen en hij is in de middag weer aan het werk gegaan.
Hier eigen zaak... de dag van de geplande ks was hij vrij duh en de 2 dagen erna ook. Toen weer gaan werken. Eerste 2 dagen alleen als de kraamhulp erwas en na ong week na de ks deed ik weer dingen alleen als ze naar bed brengen ed. Na 10 dagen alles weer want toen was de kraamhulp weg. Niet werken is geen inkomen en mogelijk kwijt raken van klanten...
De dagen, do en vrij, waarop ik in het ziekenhuis lag, en dochter bij opa en oma is hij aan het werk geweest en kwam rond 16 uur in het ziekenhuis. Toen we thuis kwamen op zaterdag was hij het weekend gewoon thuis. De eerste week vanuit huis gewerkt en als de kraamzorg er was en dochter naar opa en oma op de vaste oppasdagen naar kantoor. Tweede week: Toen de kraamzorg weg was, op de dagen dat dochter thuis was, vanuit huis gewerkt en als dochter op bed lag, snel naar kantoor om dingen te regelen. Was weer thuis als dochter wakker werd. Op de dagen dat dochter naar opa en oma gaat, was ik alleen thuis met baby. Derde week: Ging ie weer naar kantoor, maar kwam om 16 uur thuis. Nu: Alles weer normaal. 2 dagen in de week alleen thuis met de dames. Oudste gaat gewoon naar de oppas zoals ze ook ging. Hierdoor ben ik 2 dagen alleen thuis met de baby. Het gaat prima zo. Papa is nu weer gewoon rond 18 uur thuis.
Hier twee weken vrij na bevalling en derde week thuis gewerkt. Prettig met halen en brengen naar school van de oudste.
Op donderdag een geplande ks gehad... Dag ervoor vrij ivm de intake... en daarna 3 hele werkweken.. dus in t totaal 3.5 weken vrij geweest...
Bij Levi was mijn man herstellende van een darmbloeding en uiteindelijk het eerste jaar helemaal thuis. Super ! Deze keer is hij wel aan het werk en heeft drie weken vakantie opgenomen vanaf dat ik beval. Daarna heb ik het geluk dat hij op de taxi zit. dus s'ochtends van 07.15 tot 09.30 en 's middags van 14.30 tot 16.30 werkt.
Mijn vriend heeft 3 weken vakantie opgenomen uiteindelijk. Zouden er eerst 2 zijn, maar na 2 weken ging het met mij nog niet zo lekker en toen besloot hij er een week aan te plakken. Was erg blij dat dat toen kon.
Manlief was voor de bevalling al 1,5 week thuis, ivm 2x valse start snachts. Toen ik op controle moest, werd er gezegt dat ik de dag er na ingeleid zou worden omdat de ctg veel te rustig was. Heb uiteindelijk een spoed ks gehad, en manlief is dan 1 week voor en 3weken na de bevalling thuis geweest, daarna is hij 4 dagdiensten gaan werken, en de 4nachten daarop heeft hij nog vrij genomen zodat hij kon helpen met de baby omdat ik niet zo makkenlijk uit bed kwam, en dat heeft hij dan nog 2x gedaan met zijn nachten. En de dagdiensten werkte hij wel dus in totaal is hij 7weken thuis geweest. En dit keer kijken we even hoe het loopt als ik normaal beval zal hij normaal gesproken na 3 weken weer volledig terrug aan het werk gaan. Maar mocht er iets opdoen waardoor de nachten nog niet zelf gaan, dan kan hij gewoon weer vrij nemen!
Bij de geboorte van mijn zoontjes was mijn man aan het revalideren dus toen is die lekker lang thuis geweest (al kon hij niet alles). Nu bij Madelief is hij alleen de dag van de geboorte en de dag erna vrij geweest. Hij zou in ieder geval de eerste week maar halve dagen werken maar ze planden hem toch hele dagen in (tot 17.00uur, oke was wel korter dan normaal), en hij zegt dan niks, grrrr:x ik vond het verschrikkelijk!
Bij ons zoontje 4 weken. Nu heeft hij 6 weken. Hij krijgt 1 week van zijn werk, daarnaast heeft hij 2 weken zorgverlof ivm keizersnede en dan nog 3 weken gewoon verlof.
Boaz is zondagochtend geboren en zondagmiddag was mn vriend al weer aan het werk. Wel thuis, maar toch vond ik dat niet zo'n geslaagde actie.
Bij onze eerste 2 is mijn man 2 weken vrij geweest na de geboorte. Bij ons derde kindje is hij meteen weer gaan werken en pas nadat de kraamhulp weg was vrij thuis geweest. Ik heb dit niet als vervelend ervaren. De kraamhulp was er maar een paar uurtjes maar ik voelde me zo goed dat ik het niet erg vond.
Hier op woensdag bevallen en de andere week maandag is hij weer gaan werken. Manlief is uitzendkracht en had geen rechten op vrij. Z'n toenmalige baas had gezegd dat ik maar op woensdag moest bevallen, kon hij de rest van de week vrij. Heb ik dus goed geluisterd Ik had 10 dagen kraamzorg en laatste dag (vrijdag) was manlief ook vrij + weekend. Daarna hebben m'n moeder, zusje en vriendin nog even een paar dagen bijgesprongen, ik kreeg net dat weekend een borstontsteking en moest van de vk een paar dagen in bed blijven aangezien m'n knip ook al ontstoken was.