Mijn vriend had het idee dat onze zoon wel iets eerder of anders rond de datum geboren zou worden, dus hij had 1 week voor uitgerekende datum vakantie genomen en 1 week daarna. Helaas voor hem kwam ons zoontje pas na de 2e week vakantie Dus heeft hij nog maar een week vakantie genomen Na die week zou hij weer gaan werken, maar doordat ik zo ontzettend moe was en het in me eentje niet redde, heeft hij nog paar dagen vrij genomen, en deze week was hij ook vrij.. dus kon ik mooi bijtanken. Vanaf maandag gaat hij weer volledig aan het werk.
mijn man had 2 weken vrij vanaf de geboorte. Had wel afspraken staan, maar onder voorbehoud, dus kon heerlijk vrij nemen. Hij moet maandag helaas weer beginnen.
Mijn man heeft bijna een hele maand vrij! Hij zou eigenlijk 3 weken vrij nemen, maar deze week heeft hij bijna gratis gehad door hemelvaartsdag en een atv dag, dus het zijn er 4 geworden!
mijn man was 2,5 maand vrij, maar met onze dochter ging het in het begin niet zo goed (3 weken in ziekenhuis gelegen i.v.m. ernstig zuurstof tekort) en hij heeft die 2,5 maand gewoon vrij gekregen van de baas en koste ook geen snipperdagen en daarna nog een maand lang halve dagen gewerkt
Mijn man was in de kraamweek niet vrij (wel korte dagen) maar dat wilden we ook niet. Hij heeft lekker wat later vrij genomen en we hebben 11 dagen met dochterlief in het ziekenhuis gezeten en toen heeft manlief ook behoorlijk wat vrij moeten nemen (gelukkig zorgverlof!) Ik denk dat mijn man de eerste maand een dag of 6 vrij heeft genomen.
Oudste: geboren op donderdag, man was vrij op vrijdag en maandag Jongste: geboren op dinsdagavond, man was vrij op woensdag, maar moest daarna wel gewoon weer werken, ivm een feestweek op zijn werk. Hij werkt in het onderwijs, dus kon bij beide kinderen niet extra vrij nemen. Mijn moeder kwam bij de jongste elke ochtend om 8 uur en dan bleef ze tot de kraamhulp kwam, om mij een beetje met de oudste te helpen. Na de kraamtijd heeft ze dat nog een paar keer gedaan, toen kon ik mezelf wel weer redden.
Lorenzo is op een vrijdag geboren, toen moest ie dinsdag's gaan werken, en week er op had ie 1 weekje vrij.
Hier na de geboorte 2 weken vrij aangezien de kleine te vroeg geboren was. En wij in het ronald mac donald huis verbleven. Nu weer aan het werk en als ons zoontje weer thuis komt is hij nog 2 weken vrij
2 weken na geboorte. 5 weken na thuiskomst eerste 2. Helaas kwam de laatste toen pas thuis en heeft hij nog een extra week genomen. 8 weken totaal dus.
Hier was mijn man bij de 1e 2 weken thuis en bij de 2e 1 week en bij de 3e 3 weken en nu wil hij ook weer 3 of 4 weken thuis blijven. Ik lig toch de eerste week na de bevalling in het zh. En kan hij voor de andere kids zorgen.
Ik ben wel lekker verwend geloof ik na m'n bevalling. Ik heb een ks gehad, dus was de eerste 4 dagen in het zh. De eerste week was mijn vriend vrij, de tweede week was de kraamhulp er nog en is ie gaan werken, maar hij is account-manager en is altijd onderweg en kan dus zelf zijn tijd indelen en hij zorgde ervoor dat hij weer thuis was als de kraamhulp weer weg was. De derde week was mijn zus hier, héérlijk was dat ook. Ze woont in Friesland en ik zie haar dus niet zo vaak, daarom was dit erg fijn. De vierde week was het weer redelijk normaal, maar mijn vriend maakte nog geen lange dagen en bleef een beetje in de buurt. We hebben het dus vrij geleidelijk opgebouwd en daar was ik ook wel blij om. Mijn herstel ging wel erg voorspoedig, die eerste weken had ik alle hulp nodig die ik kon krijgen.
Hier was mijn man in de kraamweek aan het werk (behalve de eerste 2 dagen dan). De kraamzorg was hier en mijn moeder kwam vaak langs, dus dat was prima. Vanaf de tweede week (nu dus) is hij 2 weken vrij en daarna is mijn moeder een week vrij. Dus de komende maand zitten we goed. Ik ben al wel een dag alleen met mijn 2 kindjes geweest en dat ging goed. Mijn oudste gaat 3 dagen per week naar ht kdv, dat scheelt ook wel. Lekker veel bijslapen tussendoor dus.
bij de eerste was hij 2 weken vrij en nu bij de tweede neemt hij 3 weken vrij na de bevalling...de oudste moet ook gewoon naar school dus daar kan hij ook oa. voor zorgen