Mijn vriend is zzp'er en was dus helemaal niet vrij. Hij had wel zo min mogelijk gepland. De dag van mij bevalling had hij een hele grote opdracht, die de hele dag zou duren, en die heeft hij gecanceld, duh. Maar de dag erna ging hij gewoon weer aan het werk, was wel een kleine opdracht die maar een paar uurtjes duurde. Hij was wel zoveel mogelijk thuis maar had het toch fijner gevonden als hij helemaal niks te doen had gehad.
Ons zoontje is in juli geboren dus had mijn vriend zijn vakantie gepland rond de geboortedatum, uiteindelijk werd hij een weekje eerder geboren. Hij heeft toen 3 dagen vrij gepakt, 1 week moeten werken en toen heerlijk 3 weken samen doorgebracht.
Vriendlief is mede eigenaar van een bedrijfje. Na mijn 1e bevalling via KS heeft hij wel gewoon gewerkt, maar met aangepaste uren. Mijn herstel ging voorspoedig, dus hij is eigenlijk geen dag echt vrij geweest. Maar goed, dat was onze 1e. Ben nu zwanger van mijn 2e en dat is natuurlijk een andere situatie en eigenlijk hebben we er nog geen afspraken over gemaakt. Ik denk dat we gaan aankijken hoe 'ik uit de bevalling kom en hoe het met onze nieuwe baby gaat'. Maar ik weet dat ik ook kan terugvallen op ouders en schoonouders, dat is natuurlijk fijn, dus ik zie het wel hoe het gaat lopen, heb er geen stress door. Succes!
Mijn man is na 2 dagen weer aan het werk gegaan. Tijdens de bevalling kreeg hij bericht dat hij de volgende dag in dienst kwam bij de klant waar hij gedetacheerd zat. Dit betekende dat hij de dag na de bevalling zijn leaseauto, telefoon, laptop, etc. moest inleveren en dat was niet bepaald om de hoek. Verdient bepaald geen schoonheidsprijs hoe zijn oude werkgever dit gedaan heeft (onderhandeling tussen oude en nieuwe werkgever was al 3 maanden aan de gang). In mijn kraamtijd moest hij al de eerste rapportage opleveren voor zijn nieuwe werkgever dus hij moest echt aan het werk.
Mijn man was een ochtend vrij. Zoontje werd donderdagnacht geboren en vrijdagmiddag is mijn man weer gaan werken. Hij heeft een eigen bedrijf, dus geen inkomen als er niet gewerkt word.
Bij de bevalling van de 1e was mijn man 2 dagen vrij. Dag 1 omdat ik toen lag te bevallen (bevalling duurde 23 uur) en dag 2 om naar de gemeente te gaan. Bij de 2e heeft hij de 1e week halve dagen gewerkt omdat ik toch kraamzorg had en toen die weg was had hij een week verlof. Bij de 3e werkte hij veel van thuis uit en heeft hij geen verlof opgenomen.
vriendlief heeft de eerste 2 dagen vrij geloof ik als ik ga bevallen (om aangifte te doen etc), daarna gaat hij werken als de kraamzorg er is. Als de kraamzorg weg is, heeft hij 3 weken vrij heeeeerlijk!!!
Mijn man is na beide geboortes 2 dagen thuis geweest en is daarna halve dagen gaan werken omdat hij helemaal gesloopt was. Nadat de kraamhulp weg was is mijn moeder nog een week in huis geweest en manlief heeft daarna nog een week vrijgenomen om te genieten van de kinderen.
in totaal 1,5 week bijna, ik ben op een donderdag bevallen, hij was dus donderdag en vrijdag al vrij, toen weekend en hij kreeg van de baas 4 dagen, hij heeft er zelf nog 1 opgenomen.
hij was 3 weken vrij, vanaf de dag dat ik werd ingeleid. dit keeer moeten we nog even kijken, omdat ik een keizersnee krijg, en toch een paar dagen moet blijven, zal hij waarschijnlijk dan af en toe nog een halve dag gaan werken, en zo langer thuis kunnen zijn, dus weer 3 weken, maar dan verdeelt zeg maar...