Tips gevraagd! Mijn zoontje wil ineens niet meer op z'n rug blijven liggen en dus ook niet met verschonen/wassen/aankleden etc. Meestal lukt het met een beetje strijd en steeds terugduwen wel, maar bij een poepbroek zitten we er allebei en de commode er helemaal onder. Jakkes! Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit opgelost hebben... Het doel van het omdraaien is uiteindelijk via z'n buikje en z'n knietjes op z'n billen te belanden... Hij wil gewoon alleen nog maar zitten en staan en de wereld ontdekken... De schat haha! Alleen niet met verschonen
Als Valerie zo vervelend is tijdens het verschonen dan geef ik haar iets in handen, zoals een potje sudocreme of een schone luier.
Hier werkte eigenlijk alleen dingen die ze normaal niet mocht. De autosleutels , of m'n mobiele telefoon... Drama is het geweest, maar gelukkig is het een fase. Wel heb ik voor die fases op een gegeven moment luierbroekjes gekocht. Zodat ze niet perse hoefde te liggen met het aandoen ervan, maarja, bij een poepluier zal dat toch echt moeten.
Hier ook ik leid der zoveel mogelijk af. Door middel van iets geven (iets nieuws) of te zingen gekke gezichten trekken. Probeer er nu een leuke bezigheid van te maken. Als ik zelf ook nog is ging lopen chagerijnen dan werd het helemaal drama. Voorbeeld: Zingend zeg ik dan alles op stap voor stap wat ik ga doen zoals uh bijvoorbeeld. Nu je broek uit hoepsaa en dan heel enthousiast dan lacht ze mee. Beetje witte sneeuww broekje aan in iedergeval verzin altijd wat er in me opkomt op dat moment haha.
Hier hetzelfde, ook een draaiorgel Alleen zingen en zo helpt hier allang niet meer, ik geef haar nu telkens iets anders om mee te spelen. Dat varieert van een klein plastic zakje, afstandbediening (zonder batterijen), een klein doosje waar iets in zit zodat het geluid maakt.....en dan maar opschieten haha! Succes!
en ier helpt zelfs het afleiden niet echt meer. Ik heb mezelf maar aangeleerd om ondersteboven een luier te verschonen, haha.
oh dus die fase komt ook nog dat ze niet meer af te leiden zijn mijn god bereidt me dan maar alvast voor
Marin is dan wel niet zo oud als die van jullie, maar pff wat een strijd.... En ze is echt nergens mee afgeleid, eventjes en dan ziet ze volgens haar zelf weer vanalles achter haar !
Hier nog zo eentje hihi. En dat deed ze al met nog geen zes maanden. Ik leid haar af door te vertellen wat ik ga doen of geef haar wat in haar handen. Tot nu toe werkt dat maar ook niet altijd. En ik vind het wel gezellig om zo met haar te kletsen, echt even mama-dochter time hihi.
We hebben wel een paar spelletjes voor op het aankleedkussen (kiekeboe, bam-bam) of ze krijgt de nieuwe luier even vast, maar soms helpt dat gewoon niet. Wat ik dan doe is heel rustig de schouder die van het kussen afkomt met omdraaien terug drukken en als ze dan weer (gefrustreerd) rustig gaat liggen zeg ik altijd 'tja meisje, hoe stiller jij blijft liggen, hoe eerder mama klaar is met je schone luier om te doen.' Ze geeft dan even een zucht (alsof ze al een tiener is ) en laat me mijn gang gaan. Dit heb ik al wel al heel lang zo gedaan, al lang voor ze echt ging draaien. Als ze bijvoorbeeld ook als een razende aan het trappelen is dan leg ik ook mijn hand op 1 schoudertje en 1 hand op haar beentjes.