Hoelang weeen en bloedverlies bij miskraam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Gerindarupsje1, 18 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerindarupsje1

Gerindarupsje1 Actief lid

5 jun 2014
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gelukkig was medicatie of een curettage niet nodig. Er bleek een groot stuk weefsel in mijn baarmoedermond te zitten en dat heeft de arts eruit gehaald. Nu ben ik 'schoon'. Het weefsel word nog onderzocht. Voel me erg opgelucht nu ik dit af kan sluiten, daar was ik ook wel aan toe. Iedereen hier nog veel sterkte gewenst!

2. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    O gelukkig!
    Beetje hetzelfde als bij mij dus.

3. Gerindarupsje1

5 jun 2014
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klopt Adriana, las nog even terug wat je schreef maar inderdaad 't zelfde verhaal. Ik vond het erg meevallen, jij ook? Ik merk wel een dubbel gevoel bij mezelf: ik voel me opgelucht dat het nu achter de rug is, tegelijk voelt het ook 'leeg' en verdrietig, nu alles weg is. Dit kindje hoe klein het ook nog maar was, zal altijd een speciaal plekje houden!

4. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ik vond het NIET meevallen! Ik heb zulke erge krampen gehad dat ik niet wist waar ik het moest zoeken. Het is wel allemaal snel gegaan. Het ene moment zit je nog positiekleding uit te zoeken en het andere moment lig je op een ziekenhuisbed je krampen weg te puffen, nauwelijks beseffend wat er allemaal gebeurt. De pijn en de bloedingen waren ook weer snel weg. Ik heb de dagen erna veel afleiding gehad en dat deed me goed maar de echte klap moet nog komen ben ik bang. Donderdag zouden we de eerste echo hebben...

5. Gerindarupsje1

5 jun 2014
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had het niet zo duidelijk aangegeven, maar ik bedoelde het weghalen van het weefsel uit de baarmoederhals, dat dat me meegevallen was. De miskraam zelf is me juist ook erg tegengevallen. Echt heel veel pijn (weeen) met name 1 nacht, op een gegeven moment wist ik niet waar ik blijven moest. Sterkte voor de komende tijd!

6. Gerindarupsje1

5 jun 2014
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Adriana: Misschien een beetje een rare vraag maar hoe vond jij de pijn van de miskraam in vergelijking met de pijn van je bevalling? Ik had op het moment van de ergste pijn echt zoiets: als dit al zo'n pijn doet, hoe moet dat dan met een bevalling wel niet zijn? :(

7. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Ow dat :) de gyn heeft het er gewoon uitgehaald met haar vingers dus dat stelde eigenlijk niks voor.

Bij mijn zoontje had ik een geplande ks, nooit weeën gehad. Kan er dus niks over zeggen.
    Ik denk dat het wel een beetje hetzelfde is alleen ga je er met een hele andere instelling in. En het zal wel een paar graadjes heftiger zijn.
    Ik denk dat we zo een miskraam mogen rekenen als mini-bevalling.

8. Gerindarupsje1

5 jun 2014
    160
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee dan kun je 't idd niet vergelijken. De verloskundige noemde het ook een kleine bevalling.
    Dat geloof ik ook, dat je een 'gewone' bevalling met een heel andere instelling ingaat! Je weet dan ook waar je het voor doet, en bovendien ben je dan wel voorbereid op het zo goed mogelijk opvangen van de weeen. Ik wist echt even niet wat me overkwam. Maar goed, gelukkig is het achter de rug. Ik zag dat jij al drie keer een miskraam hebt gehad, lijkt me erg heftig. Hebben ze ook nog onderzoek gedaan?

9. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Hier wordt ook het weefsel onderzocht. Maar ik hoor het alleen als er iets niet goed is. Ook hebben mijn man en ik bloed laten prikken gister. Dan kijken ze naar genetisch materiaal, of dat mss 'foutjes' bevat. En stollingswaarden, als daar een afwijking in zit kan ik daar medicatie voor krijgen om de kans op een miskraam te verkleinen.
    Heb nog geen uitslag gehad. En volgende week ben ik op vakantie dus ik zal er wel voor bellen als we terug zijn :)

Deel Deze Pagina