baby 5 mnd wordt ineens snachts vaak wakker

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Yemma, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yemma

Yemma Lid

12 jan 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lieve collegamamas,
    Mijn kleine is nu 5 maanden en ik heb tot nu toe dankbaar gebruik gemaakt van dit forum als niet actieve meelezer. Maar leg nu toch graag ook mijn probleem even. Mijn kleine sliep vanaf t begin tot 3 weken geleden netjes door en ik hoefde er maar 1 of 2x uit snachts. Maar sinds 3 weken wil ze om de 2 uur en soms zelfs na 1 uur aan de borst. Ik heb geprobeerd speentje te geven. In slaap wiegen. Maar ze blijft de hele boel bij elkaar gillen. Het begint me nu echt op te breken. Iemand tips? Of de geruststellende woorden van herkenning en dat t echt een fase is en snel voorbij is?

2. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Waarschijnlijk een fase ja:D fijn he!
    Hier is het tot een maand of 3 veel beter gegaan, toen is hij gaan rommelen s nachts en dat is nog steeds zo. Er zitten wel betere nachten tussen dat hij zo 6-8 uur achter elkaar slaapt. Ik denk wel vaak: lang leve de borstvoeding, want even aanleggen en meneer slaapt weer:cool: maar vraag me weleens af of ik hem hiermee niet teveel verwen en het een gewoonte gaat worden om s nachts te drinken, maar dat terzijde:D

3. Yemma

Yemma Lid

12 jan 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie. Ja daar ben ik dus ook bang voor. Heb ik het haar niet te makkelijk gemaakt door elke x warm bij mama aan de borst te liggen? Het is echt niet de bedoeling dat dit een gewoonte gaat worden

4. MamaMaya

MamaMaya Fanatiek lid

6 dec 2010
    1.104
    29
    48
    Hier (zoontje bijna 5mnd) hebben we net een weekje achter de rug van iedere nacht 1 uurtje wakker. Wel vrolijk, maar evengoed vermoeiend. Sinds een paar nachten slaapt hij weer goed. En overdag merken we na zo'n periode dat hij plots veel meer kan. Een sprongetje dus zoals ze zeggen :p

5. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Maak je geen zorgen. Ze hebben het gewoon nodig voor de hersenontwikkeling. Je geeft je kind precies wat ze nodig heeft :)

6. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Arya: is dat echt zo? Van die hersenontwikkeling bedoel ik? Ik denk dat er ook wel een stukje bij zit van gezelligheid zoeken, als je s nachts als baby wakker word wat is er nou heerlijker dan dan even bij mama een slokje drinken? Ik denk dat mijn zoon het lichamelijk niet nodig heeft...

7. Yemma

Yemma Lid

12 jan 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties. Nog ff doorbijten dus? Vannacht maar 2x op dus gaat al de goede kant op. Trouwens van schoonmama het boek oei ik groei gekregen en daar last ik idd over de sprongetjes en ontwikkeling. Het klopte precies met wat ik de afgelopen weken bij mijn kleintje zag gebeuren. Echt een aanrader dus. Nu vooruit lezen zodat ik ook weet wat me te wachten staat ;).
    Moederschap is echt t mooiste wat er bestaat, maar had niet verwacht dat t met zoveel onzekerheid gepaard ging :p

8. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tot een maand of negen sowieso dacht ik? Ik zal ff zoeken...

9. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
  10. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die nabijheid bieden lijkt me overigens ook niet verkeerd toch? :)

(ik weet hoe het is overigens, mijne wil ook nog 1 a 2 voedingen.)

11. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
  12. Yemma

Yemma Lid

12 jan 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Top! dankjewel!

13. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Klopt hoor, de troost bieden s nachts heb ik ook helemaal geen moeite mee en ik geniet ook best wel van de nachtvoeding, erna een tevreden slapend kereltje weer in bed leggen en zelf slaap ik meteen weer. Maar het zou zo verdraaid heerlijk zijn als ik eens 8 uur aan 1 stuk kan slapen:D
    Het heeft gewoon 2 kanten dat wakker worden s nachts.

14. Arya

Arya Bekend lid

26 jun 2014
    847
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh ja, ik droom er zelfs over :D

15. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier sliep ze tot kerst keurig door.....van 23,15 tot 7 uur.
    Daarna was het gedaan met de pret! Komt ze weer om de 3-4 uren.

Afgelopen nacht was het van 23,15 tot 5 uur, dus we gaan langzaam weer de goede kant op.

Erg...nee, vermoeiend ja!

16. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector

Deel Deze Pagina