Hoelang welke borst

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Meis28, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok en hoe zorg je er voor dat de lipjes mooi gekruld zijn..? Ik let vooral op of hij z'n mond wijd open heeft bij aanhappen en probeer dan met m'n vingertop z'n lipjes nog wat naar buiten te halen als t nodig is..

2. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wanneer dl goed aangehapt had, waren de lipjes vanzelf gekruld, ik hoefde er niets meer aan te doen.

3. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Ik voel het vanzelf als de tepel goed zit eigenlijk.
    In het begin had ik ook zorgen, maar doe het nu een beetje op gevoel. En dat lijkt goed te gaan.
    Zolang je kindje voldoende poept, plast, groeit en tevreden is, is het goed!

4. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Het doet me deugd om te lezen dat de kloofjes minder worden! :)

Iedereen heeft zo zijn eigen manieren en hulpmiddelen. Wie weet haal je wat ideetjes uit mijn eigen ervaringen. Wat hier erg hielp in het begin was het volgende:

- cross cradle hold
    Zo ziet dat eruit: http://www.llli.org/images/00000000000000001%20Misc/positioning/crosscradle.jpg
    Dit is precies andersom dan hoe de meeste mensen gewend zijn een baby in de armen te hebben; het hoofdje van de baby rust op je hand. Ik vond het heel even wennen, maar zodra ik het gewend was realiseerde ik me dat ik haar hoofdje zo heel makkelijk en precies kon sturen. Ligt het hoofdje bij de binnenkant van je ellenboog, dan is dat veel moeilijker.
    - borstvoedingskussen
    Ben ik gaan gebruiken nadat door mijn vermoeidheid mijn baby gedeeltelijk van mijn borst glipte 's-nachts, met een kloofje als gevolg. Door de extra steun van het borstvoedingskussen gebeurde dat niet meer. Een gewoon kussen kan ook al een stuk schelen trouwens!
    - baby een beetje "plagen" door met de tepel langs haar wang te strijken. Meestal gaat dan feflexmatig het mondje wagenwijd open en dat is het moment waarop je aanlegt.
    - Baby naar de borst brengen , niet borst naar de baby
    - Goede, wijde hap. Als de baby met de kin tegen de borst aan ligt maar het neusje vrij heeft, en behalve de tepel ook een groot gedeelte van de tepelhof (dit is heel belangrijk!) in de mond heeft, dan zit je al aardig in de goede richting. Wees niet bang om opnieuw te beginnen als het er toch op lijkt dat je kindje niet helemaal goed is aangelegd. Dit kun je doen door voorzichtig de zuiging te verbreken met je pink.

In het begin is het best veel nieuwe informatie allemaal. Ik bedoel, het is niet zo dat je even kunt oefenen van tevoren, dus het kan je echt overvallen soms. Zelf vond ik het fijn om deze filmpjes te bekijken: Video - Breastfeeding Help Videos - nbci. De filmpjes blinken niet uit door schoonheid, maar zijn bijzonder informatief.

Deel Deze Pagina