Hai meiden hoelang zal een zetpil werken? demy heeft al 5 dagen hoge koorts al 2x een koortstuip gehad in het ziekenhuis geweest weer mee naar huis en maar uit zieken ze weten niet waardoor het komt. De koort komt eigenlijk niet onder de 39.0 gister avond heeft ze 4 uur lang 40.8 graden gehad de hapa is geweest die zeiden geef maar weer een paracetamol zetpil gedaan.. en van morgen had ze weer 39.4.. Ze heeft een zetpil gehad rond 10. uur.. en nu heeft ze dus sinds 5 dagen geen koorts 37.6 zal dit komen door de zetpil? of is ze toch aan betere hand. kan iemand mij vertellen hoelang ongeveer z`n ding werkt.. want ben als de dood dat hij straks weer op loopt en dan zit ik weer met een dood ziek meisje en dat voor het weekend.. :S
37,6 is iets verhoogd, ze zal nog gevoellig zijn voor koorts. Als ik kijk naar hoevaak die kleintjes een zetpil mogen verwacht ik dat ze ca 6-8 uur werken. Sterkte ermee.
Okaj. dan krijgt ze vanmiddag weer gewoon een zetpil.. ik ben benieuwd of de koorts toch weer oploopt..
als je echt om de 6 uur een zetpil geeft onderdruk je de koort bij mijn eigen kids voel ik dat tussen het 5de en 6de uur de temp weer wat oploopt maar niet zo hoog daT het echt koort is je onderdrukt het dan
echt om de 6 uur geven hoor. Juist het heen en weer schommelen van de temp kan een stuip geven heb ik altijd begrepen. Mijn vriendin haar zoontje schokte erg bij koorts en zij moeten nu zodra hij hoge koorts heeft minsten 3 dagen op vaste tijden paracetamol geven.
Vaak is het 6 uur. Maar het hangt ook van het gewicht af, of de dosering dan voldoende is. Het advies is 60 mg/kg/dag. Aan de hand daarvan kun je wel uitrekenen hoeveel ze totaal op een dag mag hebben. Bijv 15 kilo wordt 900 mg. Dat zijn dan bijna 4 zetpillen van 240. Dan is om de 6 uur prima.
bedankt meiden, Helaas heeft de zetpil de koorts niet onderdrukt.. gisteravond had ze weer 39.4 en vanmorgen bij wakker worden had ze ook weer 38.9.,,. pff :S.. ga zo de huisartsenpost maar weer bellen want het is toch niet goed dat je al 6 dagen met zetpillen in de weer bent voor de koort/pijn en ze niet opknapt..
Verstandig hoor dat je gaat bellen! Luister naar je moeder geval Die griep die heerst is echt zwaar, heb nu al van meer kindjes gelezen dat ze lang en zwaar de griep hebben!! Beterschap
dank je.. Helaas is de koorts nu weer hoog.. en moet het weer aan kijken van de hapa. alleen nadeel is dat ze dus alleen maar slaapt en tussendoor niet wil drinken.. zetpillen halen niks uit op het moment..
Hoelaat heb je de laatste zetpil gegeven?? Ik zou na de laatste zetpil na 6 uur (snap je hem nog) weer tempen, is het weer hoog en wil ze nog steeds niet drinken de HAP bellen! Maak ze heel duidelijk dat je je onwijs zorgen maakt, en dat je kindje duf is, en dat je kind je kind niet is. Boos worden wil ook nog wel eens helpen. Sterkte
Demy is eindelijk aan betere hand mag ook wel bijna 7 dagen hoge koorts boven de 39.5 met pieken van 40.8 Gisteravond was ik het zooo zat heb om 18.00 boos de huisartsenpost opgebeld dat ze maar moesten komen dat ik die niet nog een nacht aan wou zien.. kind lag dood ziek in bed alleen maar huilen niet willen drinken. en met klap op de vuurpijl ook ineens diaree.. ik was als de dood dat ze uitzou drogen.. Dus we moesten maar daarheen komen zei de assistent Ik was het daar niet zo mee eens maarja mijn schoonouders gebeld en die zijn weer hier heen gekomen Opa ging mee naar de hapa. Daar aangekomen hartstikke druk gelukkig ging het wel snel en we mochten nog voor van een meneer zo lief.. De dokter die heeft even gekeken en aangehoord. en JA hoor conclusie waarschijnlijk is alles begonnen met een Virus die een bovensteluchtweg infectie veroorzaakte daardoor heeft ze waarschijnlijk die hoge koorts gekregen en stuipen gehad. en Daarna doordat ze al een lage weerstand had door het virus heeft ze Dubbele middenooronsteking gekregen .. arm kind en bleef de koorts dus hoog en zakte niet meer.. Gelukkig zag de arts in dat ze dit zelf niet ging redden om uit te zieken dus heeft ze een flinke kuur antibiotica gekregen en het advies geef haar maar een zetpil voor de pijn en kleine beetjes drinken en lekker veel slapen. We hebben een redelijk rustig nacht gehad demy is vanaf vanmorgen koorts vrij . pff wat een verschil. ze heeft zelfs nog even gespeeld en geholpen met cakejes bakken ze ligt nu heerlijk te slapen.. Was me het weekje wel weer.. Bedankt voor jullie reacties