Vanaf wanneer geen middagslaapje meer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MissyZuilen, 22 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Zoals de titel al zegt, vanaf wanneer/welke leeftijd hadden jullie kindjes geen middagslaapje meer?
    En hebben jullie dat zelf afgeleerd of wilde t kind zelf niet meer?

Zo wel, hoelang slapen ze dan nog?

En hoe merk je wanneer ze het niet meer nodig hebben? (Want niet willen is in mijn ogen toch anders, als t kindje het wel nodig heeft.)

2. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Hier slaapt ze nog vaak 2-2,5 uur en heeft het echt nog nodig dus geen ervaring mee. Maar ik denk dat je het vooral gaat merken als ze 's avonds niet meer makkelijk gaan slapen. Ik weet niet hoelang je zoontje nu nog slaapt maar je kunt proberen eerst na een uur slaap hem wakker te maken. En zo kun je het steeds verder afbouwen, of bv 2-3 dagen per week nog een middagslaapje.
    Maar ligt helemaal aan het kind sommige slapen met 2 jaar al niet meer andere met 3 jaar nog steeds.

3. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Ik merk de laatste weken dat mijn dochter óf helemaal niet wil slapen, is dan ook de hele dag fit totdat ze om 20u naar bed gaat. En er zijn dagen dan slaapt ze 1,5u dus het wisselt hier heel erg. Zodra ze langer slaapt dan 1,5u is ze 's avonds met geen mogelijkheid voor 21.30 in bed te krijgen dus daar waren we binnen 2 dagen wel achter.
    Vrees dat het heerlijke middagslaapje hier binnenkort wel is afgelopen (helaas ;)).

4. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier slaapt mijn jochie nog 3a4 keer per week 2,5 uur in de middag. Bij 3,5 jaar.
    De andere dagen slaapt hij helemaal niet, maar gaat hij 's avonds 1,5 uur eerder naar bed.

Hij heeft rond de 2 jaar even een poosje gehad dat hij echt niet wilde, maar na 2 weekjes doorzetten sliep hij daarna weer als een roosje. Hij had het ook echt wel nodig.

Nu slaapt hij op de KDV dagen niet, maar de dag erna altijd wel. En weekends hangt het af van wat we doen.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    met 2 jaar en 2 maanden wqas het hier over met de middag slaapje.
    op een gegeven moment wou ze niet meer en huilde dan heel hard ,soms zo erg dat ze er van moest spugen.
    toen hebben we haar niet meer naar bed gedaan.

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Hier soms dagen niet en dan ineens weer wel. (ongeveer een uurtje)
    Wel gaat ze iedere middag even lekker rustig op de bank liggen ' lezen' maar dan slaapt ze dus niet.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Hier doet ze nog regelmatig een middagslaapje, ik denk wel zo'n 3 x per week. Ze is 3,5 jaar.

8. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Hier wel eens fases gehad dat hij niet meer wilde en dan sliep hij zo'n twee dagen in de week niet 's middags. Nu slaapt hij iedere middag weer ruim twee uur en dan maak ik hem wakker. 's avonds slaapt hij ook heel erg goed. Mijn dochtertje van een jaar jonger slaapt minder lang in de middag en is iets eerder wakker 's ochtends.

9. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Onze dochter heeft ook weleens fases gehad dat ze niet wilde, maar omdat we zagen dat ze het echt nodig had hebben we toen altijd doorgezet.
    Nu slaapt ze sinds 2 weken niet meer en dit gaat prima (ze is nu 3jr en 2 mnd).

10. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Dan zal t idd wel een fase zijn, want hij heeft het echt nog nodig.
    En misschien is hij zijn slaaptijden wel aan het verschuiven.

Van hoelaat tot hoelaat max slapen jullie kindjes ongeveer?
    Hier slaapt hij vaak van half 1 tot half 3/3 uur. Liever niet langer, anders kan hij 's avonds niet om 19.30 uur naar bed.

11. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    hier soms wel en soms niet, ik leg haar gewoon elke dag op bed en dan zie ik wel of ze gaat slapen of niet, mijn dochter is even oud als je zoontje

12. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Het lijkt hier nu écht verleden tijd, dat middagslaapje. Maar aan de andere kant is het heerlijk dat je een dagje op pad kunt zonder steeds te moeten haasten om weer thuis te eten, naar bed enz.
    Mijn meisje is sinds een paar weken 2.

13. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier helaas vanaf 1,5 al geen slaapje meer.
    Kan ook proberen wat ik wil, maar ze wil niet slapen. Ze lijkt ook echt niet moe.
    Wel maakt ze vrij lange nachten.

14. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Onze meid slaapt sinds een maand of vier niet meer 's middags.

15. joanita

joanita Fanatiek lid

7 okt 2008
    2.027
    0
    0
    verzorgende IG
    raamsdonksveer
    hier is de kleine nog wat jonger maar slaapt nog best veel

de nacht van 18.45 tot 09.00
    en in de middag ongeveer van 12.45 tot 15.15 ongeveer

16. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft zijn buien rond zijn 2e verjaardag sliep hij een tijd niet meer, toen na 2 maanden ging het 1,5 week goed en toen wilde hij weer niet. En nu is het sporadisch dat hij wil slapen, hij heeft het eigenlijk nog wel nodig.
    Maar of hij 's middags slaapt of niet hij gaat altijd tussen 19.00 uur en 19.30 uur naar bed.

Hij ligt nu toevallig al bijna 2 uur te slapen maar hij heeft de waterpokken dus is niet zo in zijn hummetje!

17. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je merkt het vanzelf wel, lijkt me.
    Mijn zoontje is 2 jaar en 8 maanden en slaap nog zeker 2,5 uur overdag. Rond de lunchtijd kun je hem opvegen. Zolang hij dat nog doet, zal hij het wel nodig hebben.

18. Samama

Samama Niet meer actief

Mijn dochter wilde met 2,5 écht niet meer. Nodig hebben was een ander verhaal, ze heeft het nu nog nodig zo nu en dan maar ik krijg haar gewoon niet meer naar bed. Tegenwoordig geeft ze het aan als ze volgens eigen zeggen "een beetje moe is" en dan leg ik haar met een dekentje en speen op de bank, lekker een uurtje tv kijken. Vaak is ze na dat uurtje weer helemaal bijgekomen.

19. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Mn dochter van 3,5 jaar slaapt iedere dag nog, zo'n 2 uurtjes. Maar mijn zoon heeft veel minder slaap nodig en heeft vandaag helemaal niet geslapen! (1,5 jaar) Ik denk dat hij over een jaar echt niet meer slaapt. Verschilt dus wel erg per kind.

20. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Layla wordt volgende maand 2,5 en ze slaapt nu al ruim 3 weken niet meer overdag.
    Dus vanaf 28 maanden hier geen slaapje meer

Deel Deze Pagina