Hallo! ik zit sinds november 2014 in de ww. Sinds begin maart heb ik zwangerschapsverlof. Als ik niet zwanger was had ik recht op ww tot oktober dit jaar. Hoe zit dat met zwangerschapsverlof? Blijft dit oktober of word dit december? En moet ik mijn ww straks opnieuw aanvragen of word dit automatisch omgezet na mijn verlof? mvg, Mireille
Beste Mireille, Je bent met zwangerschapsverlof en wilt weten wat dit voor gevolgen heeft voor de duur van je WW-uitkering. Ik wil je dit graag uitleggen. Tijdens het zwangerschapsverlof stopt de WW-uitkering. Dit betekent dat de einddatum van de WW 16 weken zal opschuiven. De WW-uitkering loopt 16 weken langer door. Verder vraag je of de WW-uitkering na afloop van het verlof automatisch weer wordt opgestart of dat je dit zelf weer moet aanvragen. De WW zal na afloop van je verlof opnieuw geactiveerd moeten worden. Dit gebeurt niet automatisch. Hoe je opnieuw de uitkering aan kunt vragen vind je hier . Ik wens je verder een goed zwangerschapsverlof. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team Webcare - UWV - Over UWV