Hoelang zelf gemaakt fruit bewaren?

Discussie in 'Voeding' gestart door Maris22, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Hoi Meiden,
    Ik heb nu zelf fruit gemaakt deze week en ik vraag me af hoelang je het in de koelkast kan bewaren??
    Ik heb nu wat gedeeltes ingevroren,maar dan moet ik elke avond een bakje eruit halen en weet niet hoelang je zelfgemaakt fruit in de koelkast kan bewaren? Is dit net zolang als een potje,dus 24 uur?
    En geld dat dan ook voor de groente?
    Groetjes Mariska

2. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Hoi
    Ik heb een boekje van het voedingscentrum: "Goed eten en bewegen met baby en peuter" en daar staat het volgende in:

"Dagelijks een vers fruithapje is lekker en makkelijk. Het in één keer klaarmaken van fruithapjes voor meerdere dagen is ook mogelijk. Bewaar een portie voor de volgende dag afgedekt in de koelkast(4-7ºC). De overige porties gaan in de vriezer(-18ºC) Fruit is in de vriezer 8 - 12 maanden houdbaar. Laat voor het gebruik het fruithapje afgedekt ontdooien in de koelkast."

Over groente:

"Portie groente voor de volgende dag, afgedekt in de koelkast. In de vriezer is een groentehapje 3 maanden houdbaar. Nitraatrijke groente kun je beter niet bewaren. Laat voor gebruik het groentehapje ontdooien in de koelkast of in de magnetron.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als het eenmaal ontdooid is moet het wel binnen 6 a 8 uur op, anders bederft het, en so wie so gaat de smaak erg achteruit.

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    In mijn boekje staat 48 uur. Als je het vlak van te voren klaar maakt kun je voor 3x maken dus.

5. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Maar waarom wil je het bewaren? Je kunt het toch zelf ook opeten?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken

Deed ik ook altijd, kwam ik ook aan mijn dagfruit toe.

Deel Deze Pagina