Wij zijn met onze vriendinnengroep al sinds maart niet meer bij elkaar gekomen. Hadden eindelijk een diner gepland toen de maatregelen wat losser werden, maar ook dat gaat dus niet door. Nu gaan we dus maar weer een avondje videobellen. Hebben jullie misschien nog leuke ideeën om dat groepsbellen nog wat leuker te maken? Leuke spelletjes die via beeldbellen goed te doen zijn, quizzes, grappige gesprekspunten, noem maar op!
Wat super leuk! Wij doen,nou ja... proberen het wekelijks. Een terugkerend thema is een gedeeld recept hebben klaar gemaakt,meestal een cake/taart die dan geshowd wordt of live gegeten. Per week geeft 1 iemand het recept. Wij zijn met 6 vriendinnen. Meestal vertellen we allemaal een minuut of 3-5 om de beurt wat ons bezig heeft gehouden. We zorgen dat we niet door elkaar kletsen, dat is videobellen heel vervelend dus praten om beurten. Er is nog genoeg tijd voor luchtige praatjes maar wij zijn erg fanatiek met spelletjes en dan is het moeilijk te volgen met videobellen. Je kan wel bijvoorbeeld een lijstje maken met 6 vragen per persoon. Dan dobbelt de 1 en stelt de ander een vraag. Of doen, durven of de waarheid. Ik vind het erg fijn, maar de spontaniteit is er wel wat af. Het vergt bij ons wel wat planning. Verder is het echt even mijn tijd. Meestal 45 minuten. Dan ga ik op mijn slaapkamer zitten met de headset van mijn dochter op
Denk erg afhankelijk van de types maar "Keep talking or else it explodes" eens gezien op youtube. Dan wil je overigens vooral toeschouwer zijn (met een bak popcorn).