Hoi meiden! Het maakt misschien allemaal niet zo uit, maar ik ben gewoon benieuwd wat jullie erover weten en wat voor ervaringen jullie hebben. Ik heb altijd een redelijk regelmatige cyclus gehad, regelmatig betekent bij mij zo tussen de 30-33 dagen. De meeste keren was mijn cyclus 32 dagen, zeker in het grootste gedeelte van vorig jaar (van wat ik nog weet). Verder is mijn cyclus altijd net iets langer dan een maand geweest. Sinds afgelopen winter verschilt mijn cyclus daarin wat meer. Is het dus wat onregelmatig geworden (32-38-29-31-34). Nu was het in maart helemaal raar. Ik werd na 23 dagen cyclus ongesteld (trouwens alleen met afvegen, vrijwel geen bloed op het maandverband gehad). Dit duurde net zo lang als anders (5/6 dagen), alleen dus veeeeeel minder. In april werd ik na 22 dagen cyclus ongesteld (nu wel een normale ongesteldheid, met normale hoeveelheid bloed en stolsels). Een beetje onregelmatigheid in een cyclus vind ik niet gek, maar een verschil van bijna 10 dagen in de gemiddelde cyclus is wel vreemd vind ik. Betekent dit dat mijn cyclus gewoon flink in de war is (zo ja, waar zou dat door kunnen komen??) of is mijn cyclus opeens een heel stuk korter aan het worden...? ben ook benieuwd waardoor dat zou kunnen komen, als dat zo zou zijn. Nou ja, het is dus meer nieuwsgierigheid van mijn kant of jullier hiermee bekent zijn en waardoor het zou kunnen komne. Wij willen erg graag een kindje...dat zou natuurlijk ook best mee kunnen spelen. groetjes
zelf heb ik vorig jaar om die reden even contact opgenomen met mijn gyn. Een cyclus die echt gaat veranderen moet even bekeken worden, verschillen in de marge maakt niet uit. (ik had ook opeens 10 dagen bloedverlies ed) Dus voor de zekerheid zou je kunnen bellen met je arts
Bedankt voor jullie reacties! Inderdaad is het misschien dan toch slim om de HA op te zoeken. Ik kijk even wat mijn cyclus gaat doen deze maand...en als die hetzelfde spoor blijft volgen ga ik toch even nadere info vragen.