K auto! (apk)

Discussion in 'De lounge' started by Amfy, Sep 9, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ow ik kan er zo boos over worden!onze auto moest voor de apk we wisten dat er wat dingetjes aan zaten te komen dus netjes geld appart gehouden.

gister de auto weg gebracht met de mededeling maken wat gemaakt moet worden en vervangen wat vervangen moet worden.
    tja een auto moet gewoon goed zijn en veilig.

net het oordeel we zijn weer 1000 euro armer! pfff wat een hoop geld.ik vervloek de auto nou eventjes. ik baal erzo van waarom is het toch zo duur?

ik snap ook wel dat het nodig was hoor. 2 nieuwe banden nieuwvoorstuk uitlaat (flex stuk voor de katalisator) de hele voorkant draagarmen fisékogels stuurkogels etc is allemaal vervangen maar ik vind het zooo zonde geld

soms zou ik willen niet zo afhankelijk te zijn van de auto maarja we rijden 25000 tot 30000 in het jaar dus zonder auto redden we het nooit haha

2. Only me

Only me Niet meer actief

Wow, dat is toch wel een hoop geld! Misschien een idee om met zo'n oudere auto even tussendoor een controle check te doen zodat je preventief iets kan vervangen?

Succes verder!

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

heel oud is hij nog niet hoor ;)

vorig jaar kwam hij er vanaf met alleen de remblokken koste geen zak toen.

4. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    het is een hoop geld maar voor de dingen die er aan gedaan zijn is t een goed bedrag (mijn man zit in de auto branche vandaar dat ik dat weet)
    bij ons was van de week de board computer kapot,koppakking lag eruit en hij moet nog gekeurd worden ook dik 500 en dan doet mijn man nog een hoop zelf alleen die computer niet

5. mama van JS

mama van JS Niet meer actief

Kl*te he zo`n auto. Die van ons is ook net voor een beurt en APK geweest.

Prijskaartje : 1069 euro. En dan moet ie ook nog naar de dealer voor wat mankementen. Pff wat een kosten zeg.

Dus begrijp je gevoel erg goed :(

6. melisjuh30

melisjuh30 Bekend lid

Jun 17, 2008
    854
    0
    0
    Wij konden voor de vakantie ook 1500 neerleggen.
    En nu is de katalysator kapot!
    En de achterruitenwisser en de bandenspanningsmeter...
    Dus we zijn al druk opzoek naar een andere auto!

7. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze klanten schrikken ook vaak van de rekening! Nou bellen we wel als het veel duurder uitvalt maar toch het is niet goedkoop allemaal..Autorijden kost gewoon altijd geld!

8. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    is het zo dat je nog steeds een bericht krijgt als je auto gekeurd moet worden?

9. sandy25

sandy25 Actief lid

Jan 30, 2008
    330
    0
    0
    het kan dus nog erger...

wij moesten ook voor de apk, wist ongeveer wat er niet goed zat auto is ook niet heel erg oud 2005...
    2 nieuwe banden
    koelvloeistof lekte
    velg was zeer beschadigd moest nieuwe voor komen (2ehands)
    airco deed het niet meer
    apk
    remschijven voor + blokken

ik eerst netjes de dealer gebeld wat het ongveer incl. btw en arbeid zou kosten nou mevrouw, rond de 750 euro... oke redelijk bedrag, netjes een afspraak gemaakt auto gebracht. Krijg ik een telefoontje, nou mevrouw, het gaat niet goed met de auto... Ik kreeg een hele waslijst met mankementen. Tjsa meneer wat gaat me dit geintje kosten nou mevrouw... 2460 euro:$:$:$:$ Dacht dat ik gek werd... Dus toch maar laten repareren want waar vindt je nog een jonge auto voor dat bedrag... Echt rampzalig auto's maar ja soms kan je echt niet zonder..... Dus ik weet hoe je je voelt....

10. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou auto is weer terug ze hebben hem ook helemaal uitgelijnt en zelfs gewassen hahaha.

11. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

Sep 6, 2007
    2,567
    221
    63
    Wat een geld hè.....onze apk+ grote beurt van de zomer: 700 euro...
    en stond ik eergister ineens een straat achter me huis stil, auto wilde niet meer voor of achteruit, kapotte aandrijfas: 123 euro.....

ach ja....

12. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Je krijgt bericht van het RDW en meestal ook van de garage waar je auto in onderhoud is (tenminste bij ons)

13. Lad

Lad Fanatiek lid

Jun 15, 2006
    1,755
    1
    0
    Ja ik begon te twijfelen omdatik nog geen bericht had gehad, maar hoef pas volgend jaar.

14. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Pfff als ik deze verhalen lees zakt de moed me al weer in de schoenen. Mijn auto moet voor de 25e gekeurd zijn. We hadden een afspraak voor vandaag staan maar die kon door omstandigheden niet doorgaan...

We hebben de afgelopen week al een hoop onkosten gehad aan de auto van mijn vriend (500 euro, koelvloeistof lekte)... hopelijk komt mijn auto zonder al te veel kosten door de keuring.

We hebben getwijfeld om (door de rotzomer) toch nog op vakantie te gaan zit jaar, maar met die auto's ben ik blij dat we het niet gedaan hebben...

Zo zonde geld!

15. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ben ik blij dat mijn man bij een garage werkt en dat hij zelf motormonteur is scheelt zoveel geld

toen ik mijn lieve altootje nog had, werd ik gebeld door de garage dat remleiding lek was en dat koste toen 190 euro belde voor goedkeuring

16. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant

je kunt het ook altijd zien op de site van RDW bij voertuiggegevens online ;)

17. Lana81

Lana81 Bekend lid

Jun 28, 2008
    518
    0
    0
    weet er ook alles van helaas... Mijn auto dit jaar € 600, auto van vriend € 900,-. ze moesten 2 maanden na elkaar gekeurd worden. pfffff het is zo zonde. T is dat we beide de auto nodig hebben voor het werk en naar de opvang rijden etc, maar anders...

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

erg he die bedragen?
    ik voel ook altijd de bui weer hangen als het zover is.
    dit keer 1350 euro weggebracht. (ik had er wel 2 mooie mamafietsen voor kunnen kopen!)
    en dat onbetrouwbare koekblik heeft ons al zo'n 5000 euro aan reparaties gekost. Als we uitrekenen wat de hele auto ons in 2 jaar tijd gekost heeft, dus met benzine (het was een zuipschuit),belasting en verzekering erbij, komen we op zo'n 10000 euro uit, terwijl we dat kreng in 2009 voor 15000 euro gekocht hadden.

We hebben nu eieren voor ons geld gekozen en hem met veel verlies ingeruild voor een nieuwe Ford Fiesta. Als we nog langer hadden gewacht, konden we die Seat helemaal nergens meer aan de straatstenen kwijt en werd de aanschaf van een nieuwe auto ook moeilijker.

19. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

Jan 2, 2007
    13,200
    432
    83
    Female
    home sweet home
    Oh ik voel met je mee. Gisteren is 1 van onze auto's gekeurd en de schade bedraagt 1100 euro pffff. Maar ja al een paar jaar daarvoor gelukkig niets gehad.

20. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik hoop nu ook wel dat volgend jaar beter is hahaha.

Share This Page