Minder drinken door tandjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jusi, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat vraag ik me dus af.
    Sinds een dag of 3 drinkt Kenji echt slecht.
    Hij laat minimaal 40 cc staan, terwijl hij 165 cc, en om 15.00, 200 cc krijgt aangeboden.
    Volgens het CB mag ie zelfs al 5 x 185 cc drinken, maar dat haalt ie nu dus bij lange na niet.
    Ook heeft ie constant rode wangetjes, stopt alles in zijn mondje en is aan de diarree.
    Koorts heeft ie niet.

2. thewiz

thewiz Actief lid

27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Het zou natuurlijk kunnen dat hij tandjes krijgt. Die van mij was ook rond de 4 maanden dat ze haar eerse tandjes kreeg. Omdat hij geen koorts heeft lijkt het me niet dat hij ziek is. Of hij is gewoon nog verzadigd genoeg van de vorige fles. Ze drinken toch wat ze zelf willen. Vol is vol.
    Geef je op verzoek de fles of doe je het op schema?

3. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Hij hééft al een tandje. ;)

Maar ik heb vanmorgen het CB gebeld, en de wijkverpleegkundige die ik aan de telefoon had, zei dat ie niet nóg minder mag gaan drinken.
    Dit omdat de kans op uitdroging anders groot wordt.

En ik voed volgens een schema: 7.00- 11.00- 15.00- 19.00- 22.30/23.00.

4. Timonneke81

Timonneke81 Bekend lid

30 aug 2008
    823
    0
    0
    België
    Mijn dochtertje heeft ook een aantal weken slecht haar melk gedronken. Groenten en fruit gingen wel goed, en ook water en vruchtensap wou ze wel drinken, vooral als de drank koud was dronk ze zeer goed. Ik denk dat dit echt door haar tandjes kwam, want sinds ze haar onderste tandjes heeft, drinkt ze weer haar flessen leeg. Pap met een lepeltje ging bij haar beter dan de fles drinken, misschien dat je dat eens kan proberen?

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Vigo wil momenteel ook niet goed drinken, we maken nu inderdaad een papje van de melk die overblijft in de fles, want van een lepeltje eet hij wel.

6. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Hoi!

Ja, dat zou goed kunnen! Mijn dochter drinkt de afgelopen dagen ook zeer slecht en alles wijst er op dat ze weer met tandjes bezig is. Kan alleen nog niets ontdekken. Rode wangen, soms een rode vlek op één wang, veel poepluiers, ongedurig, op alles bijten en slecht slapen...

Hebben jullie ook, dat als ze zo slecht drinken, je meteen een beetje in de stress raakt? Als ze een hele dag maar blijft mopperen en niets wil vind ik dat soms best frustrerend :( Maak mij meteen zorgen of ze wel genoeg vocht binnen krijgt en of het de dag daarna dan wel weer beter gaat.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik raak (nog) niet in de stress als Kenji minder drinkt eigenlijk.
    Maar ik moet er ook wel bij zeggen dat ie verder ook niet echt mopperig is of niets wil.

Maar op een lepeltje is niet echt een optie denk ik. Hij krijgt nog geen bijvoeding he? Hij is dan wel al 4,5 maanden, maar gecorrigeerd 'pas' 3,5 maanden. Dus te vroeg voor een fruit- of groentehapje.
    En ook krijgt ie nog geen pap.

Deel Deze Pagina