Gestopt midden in de pilstrip, nu al zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Elis0990, 26 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elis0990

Elis0990 Lid

26 jan 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hallo!

Ik ben 11 januari gestopt midden in de pilstrip met het idee om binnenkort een keer zwanger te worden. Na 4 dagen verloor ik 2 druppels bloed en heb nooit een ontrekkingsbloeding gehad.
    Nu heb ik sinds een week klachten zoals menstruatie krampen, lage rugpijn, misselijk in de ochtend, meer afscheiding en een rare smaak in de mond.
    Kan het zo zijn dat ik nu al zwanger ben? Kan je zo snel al een eisprong krijgen als je stopt midden in de pilstrip?
    Uiteraard al getest maar dit was negatief, is ook nog veel te vroeg.

Groetjes

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je bent de 11e gestopt en het is nu de 26e. Nee, je kunt niet binnen 15 dagen na het stoppen een eisprong hebben, zwanger worden en nu al een week zwangerschapsklachten hebben.

Ik denk dat je lichaam aan het ontpillen is. Daardoor krijg je hormonale klachten, die helaas hetzelfde zijn als zwangerschapskwaaltjes. Je hormonen moeten eerst in balans komen en daar is vaak wat tijd voor nodig. Soms kan het maanden duren. Je lichaam is nu nog in de war en moet het zelf weer oppakken. Dus even afwachten, helaas.

3. Elis0990

Elis0990 Lid

26 jan 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    Het leek me ook sterk maar bij mijn vorige zwangerschap had ik exact hetzelfde en heb nooit hoeven 'ontpillen' dus vandaar ;)
    Krijg gewoon een vreemd gevoel er over

4. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Tja, het zou kunnen want als je een pil vergeet kan die ook onbetrouwbaar worden. Je bent nu eigenlijk halverwege je cyclus gestopt met de pil. Theoretisch zou het kunnen dat je heel snel daarna eisprong heb gehad.
    Kans is klein, omdat lichaam meestal tijd nodig heeft om weer op gang te komen. Maar ik zou het niet uitsluiten.

5. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    Hier sluit ik me helemaal bij aan

Nee dit kan niet. Dit is alleen als je in de eerste week een pil vergeet omdat je dan niet goed de groei van de eicel hebt onderdrukt. Als je halverwege de strip stopt heb je dus zo'n 1.5 week de pil geslikt dus is het eitje gewoon onderdrukt.

6. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Ik ben me pil 14 september vergeten in te nemen, me vriend en ik hebben toen besloten om te stoppen, en achteraf ben ik rond 21 september zwanger geraakt, ook ik had klachten ben zelfs naar de huisarts geweest en die zei ook nou kleine kans, en na onderzoek zei ze nee niet zwanger was toen al 5 weken zwanger achteraf, het kan dus wel, gebeurt alleen niet heel vaak.
    Zou het niet meteen uitsluiten.

7. Stokstaartje86

Stokstaartje86 VIP lid

4 jan 2013
    5.299
    1.769
    113
    Vrouw
    dat kan wel, maar dat hangt dus af in welke week je de pil vergeten bent. Als dit in week 1 was kan er dus WEL een eitje groeien en springen.

8. Elis0990

Elis0990 Lid

26 jan 2016
    32
    0
    6
    NULL
    NULL
    In welke week ben jij gestopt met de pil?

9. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Mee eens. Een lichaam doet er normaliter gemiddeld 14 dagen over om follikel tot een eisprong te laten groeien. Dus binnen 14 dagen al zwanger zijn, lijkt me vrijwel onmogelijk.

Denk eerder dat je klachten komen van een eisprong. DAT zou wel kunnen namelijk!

10. diana285

diana285 Bekend lid

6 jan 2016
    813
    363
    63
    Dat weet ik niet precies want ik slikte de pil door, eens in de 3 of 4 maanden had ik dan een stopweek.

11. Monique93

Monique93 Fanatiek lid

14 aug 2015
    3.160
    570
    113
    Je klachten zouden ook van een naderende eisprong kunnen zijn. Meer als afwachten kun je helaas niet doen.

Deel Deze Pagina