Hoelang zijn jullie 's ochtends bezig met douchen, optutten enz?

Discussie in 'De lounge' gestart door Pluis81, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris89

Iris89 Fanatiek lid

7 sep 2009
    1.119
    0
    36
    huisvrouw-mama!
    Leiden
    Pfoe jeetje, ik zorg fulltime voor de kleine en ze is pas 11.5 maand dus ze gaat nog niet naar de psz, dus ik hoef me eigenlijk niet echt te haasten 's ochtends, maar als ik een afspraak heb... euhh... Nouja ik ga zoieso altijd opgemaakt de deur uit, mijn haar doe ik de ene keer in een staart en de andere keer los gestyled met de stijltang, soms krullen, ligt er aan of ik er zin in heb haha. Ik heb ontzettend dik haar en het is ook best lang dus soms heb ik er dus gewoon geen zin in ;)

Ik douch zoieso nooit lang, tenzij ik me ga scheren. Ik douch gewoon om schoon te worden. ;) (mijn man daarintegen kan zo een kwartier/20 minuten onder de douch staan)

2. Tamale

Tamale Niet meer actief

#82 Tamale, 12 sep 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 sep 2011
    Ik sta anderhalf uur van te voren op. Douche wel de avond ervoor. Een half uur neem ik om wakker te worden en te ontbijten. half uur om mezelf klaar te maken. een kwartier voor mijn dochter. En een kwartier om op de creche/werk te komen!

3. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Smorgens douchen doe ik niet, daar heb ikd an geen puf voor. lekker savonds na het werken en eten.

Ik sta om 7 uur op, dan was ik me, kleed me aan en make-up. Darana snel een boterham eten en dan maak ik de mieden wakker, soms zijn ze dan al wakker. De oudste gaat dan naar beneden tv kijken de jongste kleed ik aan en de haren en de hele mik-mak. Dan naar beneden, de oudste een beker drinke en een boterham en de jongste een fles of een boterham. De oudste aankleden en de haren doen. En dan hebben we vaak nog een kwartiertje om te relaxen voordat we weg moeten.

4. Purk

Purk Niet meer actief

Hier ongeveer 1,5 uur nodig: we doen het lekker rustig aan. De kleine man wordt om 7.00 uur wakker, wil dan meteen ontbijt, daarna ga ik douchen, aankleden, haar en make-up doen. Dan kleine aankleden, naar beneden en zelf ontbijten en lekker even koffiedrinken met zijn drietjes en om 8.30 in de auto stappen en om 8.45 bij kdv. Toen ik net moeder was lukte me dat allemaal niet hoor. Zat ik rustig om 10.30 uur nog in badjas met ontploft haar bij de wieg ;), maar op een gegeven moment vind je weer een weg om ook iets aan jezlef te doen. Toen ik weer ging werken moest ik wel, represenatieve baan, dus dan moet je tijd maken

5. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.

Hahah, dat dacht ik ook!
    Ook ik deed er ruim een uur over om mij klaar te maken een vaak zelfs wel 1,5 uur maar sinds mn meissie dat is, gaat dat indd sneller!
    Ik denk ong. nog steeds een uurtje maar in dat uurtje doe ik wel meer dingen: mn meissie eten, dan haar verschonen, aankleden en haar haartjes doen (dat laatste duurt vaak wel 10 min. aangezien mvr dat zelf niet zo leuk vindt :p). En dan spoel ik me snel af onder de douche (echt douchen doe ik s'avonds), dan doe ik mijn make-up, kleren aan en dan pas mijn haar. In tussen tijd moet ik ook nog opletten wat mn meissie uitspookt aangezien ik s'morgens altijd alleen met haar ben (heerlijk) :D

6. "vroeger" stond ik altijd 1,5 uur van tevoren op. Ik ging dan altijd eerst uitgebreid douchen; haren wassen etc.
    Dan aankleden en opmaken en haar doen (drogen en stijlen). En dan was ik vaak al te laat, tijd om te eten of koffie te drinken had ik al niet meer :D

Op den duur heb ik mijn patroon aangepast want ik werd er zelf helemaal gek van dat ik zoveel tijd nodig had. Dus nu was ik mijn haar nog maar eens in de 2 dagen en als het even kan de avond ervoor, dat scheelt al 20 minuten douche- en droogtijd. Mijn haar stijlen doe ik ook niet meer elke dag, soms gewoon even snel een borstel erdoor en in een staart als ik niets belangrijks heb. En opmaken is nog maar heel zeldzaam, alleen als ik voor gezelligheid de deur uitga. Voor een doktersafspraak of de supermarkt hoef ik niet perse mascara op :D Moet er wel bij zeggen dat ik niet werk, als ik wel zou werken zou ik nu met mijn dochtertje erbij denk ik alsnog 1,5 uur van tevoren opstaan maar dan heb ik in die tijd wel tijd om te douchen/aankleden/opmaken, eten en haar klaar te maken.

7. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ben je nu zwanger van de eerste? LOL

Ik kan echt binnen 10 minuten (we hebben het getimed; gewassen (haren wassen doe ik altijd savonds dus houd mijn haren droog) deo, parfum, tanden poetsen en flossen :p en dan nog mascara en lipglosje of iets..

De rest van de tijd spendeer ik aan de kids aankleden, tafel dekken, eten (daar doe ik in totaal 30 minuten over) en dan hebben we nog 20 minuten over vaak om even rustig te zitten , evt tv aan en dan naar school..

8. Dana

Dana Niet meer actief

half uurtje, ik sta een uur voordat we weg moeten op, makkie hier, ik sta op, ga douchen/tanden poetsen/aankleden/mascara en lipgloss en dan mijn dochtertje uit bed, die gaat ´s avonds altijd in bad dus ´s ochtends washandje over gezicht en handjes, tanden poetsen en aankleden, haartjes doen, beiden naar beneden, we eten tegelijk een broodje en drinken en dan de deur uit. ik moet wel zeggen dat we voor het eten 10 minuten tot een kwartier hebben, dus de rest gaat in douchen en aankleden zitten.

Deel Deze Pagina