Mijn zoon van 7,5 maand is al wekenlang elke ochtend rond 05:00-06:00 wakker. Een enkele keer lukt het om hem verder te laten slapen (paar x speen erin) maar vaak lukt het niet. Hij blijft dan rommelen en huilen in bed. Hiervoor heeft hij een tijd wel tot 07:00 geslapen. Onze oudste sliep altijd van 7 tot 7 dus dit zijn we niet gewend! Is dit normaal op deze leeftijd? En hoe doen jullie dat? P.S. Hij gaat tussen 19:30 en 20:00 naar bed en krijgt om 19:00 de laatste fles.
Een fles geven en dan weer laten slapen? Hier kreeg ze bv en als ze voor 7 uur kwam, legde ik haar na de voeding gelijk weer terug en ging ze meestal weer slapen. Overigens wilde ze hier rond die tijd weer vaker drinken dan de maanden ervoor.
Ik probeer 1 keer het speentje, werkt dit niet, dan leg ik haar bij ons in bed. Hier lijkt ze niet hongerig, maar als ik zou twijfelen of het honger was, zou ik ook een flesje geven en terugleggen. Ik zou trouwens niet echt een reden om hem om 19:00 een fles te geven en pas om 19:30-20:00 naar bed? Waarom niet meteen na de fles op bed leggen? Hier is het bijna zo: hoe later naar bed, hoe vroeger in de ochtend
misschien heeft je kindje idd niet genoeg gegeten de dag ervoor en heeft hij trek. op deze leeftijd stappen ze over naar broodje en warme hap en fruithap en "moeten" er ook flessen vervallen. hoeveel flessen drinkt jou kindje nog? Want je kan pas een fles laten vervallen als je zeker weet dat je kindje er voldoende voor in de plaats eet... s'avonds misschien wat meer in de fles doen? papfles van maken?