Vanochtend stond ik in dr kamer. En zag ik hoe ze bijna het bed uit klom. Ze zat bovenop dr ledikant, bovenop de spijlen. Dood eng. Ik denk dat het beste is om een peuterbed aan te schaffen. Dr slaap slaapzak trek ze uit. Hoe ik hem ook aan doe. Binnenste buiten het maakt niet uit. Ze trekt hem uit. Waar zijn een beetje betaalbare peuterbedjes? Ideeen, tips welkom!
Ik zou me er niet zo druk om maken hoor. Mijn zoontje is zo een keer uit zn bed gevallen en daarna deed hij dat een tijdje niet meer (klimmen). Op een gegeven moment wel weer, liet zich er gewoon uit vallen (met slaapzak en al). En mijn dochter durfde maandenlang niet verder te klimmen als bovenop de spijlen. Dan bleef ze daar even zitten en ging weer terug in dr bed. Totdat ze net 2 jaar was. Toen klom ze er gewoon uit.
Ik zou wel kijken naar een andere oplossing, misschien idd een peuterbedje of wat Justme al zei; kun je er niet één kan uithalen? Ze kunnen raar vallen, laatst nog een kindje bij ons op het kdv uit bed geklommen en zijn sleutelbeentje gebroken ('gelukkig' niet bij ons maar thuis gebeurd).
hahah Rrianne, bedankt voor het geruststellend berichtje. Hahah! Ja is ook wel een idee. Om 1 kant eruit te halen. Ik ga morgen even kijken. Maar een peuterbedje nog te klein voor?
Mijn zoon ging met 1.5 in een peuterbed van ikea met matras en hoeslakens 100 euro geloof ik. En gewoon met een ledikant laken/ deken ging prima.
Mijn zoontje ging ook met 1,5 over naar een peuterbedje. Hij gooide zichzelf gewoon over de hoge rand van zijn bedje. Wij hebben een peuterbedje van bopita. Gaat prima.
Hier was ze ook 1,5. Kon wel aann 1 kant 3 pijltjes eruit halen, maar toen sliep ze niet meet. Alsof ze pisd was dat ik haar bedje kapot had gemaakt ofzo... Geen idee, maar t was iig 1 groot drama met dat gat. Toen maar over na n peuterbedje via MP Idd, matras van ikea (is n ikea bedje ook, maat 70x1,60) gewoon 1 pers. dekbed.. Bij t voeteneinde beetje creatief zijn...
Onze dochter ging met 16 maanden naar een peuterbed omdat ze uit ledikant klom met slaapzak aan.. Nooit problemen mee gehad, we hadden wel een uitvalbeveiliging erop..
Mn dochter ging met 1,5 in peuterbed, in een ledikant heeft ze nooit willen slapen. Wel met een flink bedrek en ik kan op haar voeteind zitten om te knuffelen en fles te geven.
Hahhaa beertje, zo bedoelde ik het uiteraard niet. Was denk ik meer een reactie op de voorgaande post.
Mijn zoontje is 1,5 en net een week of 3 over naar een peuterbedje! Ook vanwege het klimmen, dat deed hij al een tijdje en nu vond ik het echt eng worden! Wij hebben het sundvik bedje van Ikea, alles bij elkaar met toebehoren, dus dekbedje, hoeslakens, overtrekken, matras en bedje waren we 250,00 kwijt!
Over dat grote dekbed van 140x200... Wij hebben hem dwars gelegd en de helft dus onder het matras gestopt! Ikea heeft dat als voorbeelden ook zo liggen! We hebben dan ook niet een heel warm dekbed gekocht want in de winter kan hij dubbel!
Oh ik herken dit nog wel met mijn jongere zusjes die met slaapzak en al het bed uit klommen en dan vervolgens het bed niet meer in konden komen. Wat mijn mama deed is de hendel van de deur omhoog zodat ze die niet zelf open kunnen doen en gewoon in het kamertje blijven inplaats van dan zomaar over de overloop gaan wandelen, de badkamer zelf inkunnen ect. of zelfs nog over een traphekje heen gaan klimmen (Kids van mijn vriendin begonnen dat te doen voor ze verhuisden) Het bedje uitkomen is nog niet de grootste ramp, het is pas gevaarlijk wanneer ze echt continue op het bedje lopen te klauteren en het uit mekare kan vallen! of als er iets rond het bed staat waar ze zich hard aan zouden kunnen stoten (denk aan je slaap) kindjes breken minder snel dan volwassenen dus een klein stootje kunnen ze meestal wel aan mochten ze vallen tijdens het eruit klimmen.. Maar uit ervaring weet ik dat mijn zusjes dat met slaapzak en al voormekare kregen zonder zich te bezeren!