Hoelang zwanger?Lange Cyclus.

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lucia, 7 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi meiden,
    ik denk dat ik wel eens zwanger zou kunnen zijn,en heb een vraagje.

Als je berekent hoelang je zwanger bent,moet je dan uitgaan van je laatste menstruatie datum of van je ovulatie?Als ik uitga van m'n laatste ongi zou ik dan al 6 weken zijn (heb een lange cylus) ,en uitgaande van m'n ovulatie gewoon 4 weken.(wat mij het 'normaalste' lijkt aangezien mijn kindje nog helemaal niet verder is als iemand met een cyclus van 28 dagen.)

Wie weet het?

2. Kubus

Kubus Fanatiek lid

6 jul 2006
    4.212
    0
    0
    Zuid Holland
    Je rekent van de eerste dag van je laatste menstruatie :)

Ik duim voor je dat je zwanger bent! Wat voor symptomen heb je?

Laat je het weten als je het zeker weet?

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hoi Tijgetje,

Dankjewel voor je antwoord!Ik vroeg het maar omdat het zo raar lijkt om dan ineens 6 weken zwanger te zijn,omdat ik wel pas een dikke 2 weken geleden m'n eitje heb gehad :)

Heb eigenlijk niet echt veel symptomen,wel vlinders in m'n buik! :) En normaal heb ik altijd symtomen dus... ;)
    Ik ben ook gewoon nog nooit zo lang niet ongi geweest,en heb de laatste maanden een erg regelmatige cyclus.

Ik laat zeker iets weten,vind het zelf ook reuze-spannend!

4. Hester

Hester Niet meer actief

Ik zou uitgaan van je ovulatie, als je die zeker weet, want dat is logischer bij een onregelmatige / lange cyclus (weet ik uit ervaring)

5. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    Hoi Lucia,

De VK gaat uit van de eerste dag van je laatste menstruatie.
    Dat zou bij mij 2 september zijn dus volgens haar ben ik nu 9 weken en 3 dagen, maar mijn hubbie en ik weten dat mijn eisprong rond 23 september was dus houden wij het op 8 weken en 3 dagen.
    Het is nu dus wachten tot de echo en dan weten we precies hoe oud de kleine is ;)

6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Als je je ovulatie zeker weet dan daarvan uitgaan... dus heb je 2 weken geleden je ei gehad dan ben je nu 4 weken zwanger. Mijn laatste cyclus was ong 50 dagen en dan heb je natuurlijk niet op dag 14 een eisprong... de datum die je na de echo te horen rkijgt kan wel weer verschillen want die berekend vanaf de datum van innesteling en dat kan weer een paar dagen schelen met waneer je ei bevrucht is. (vanaf dat het bevrucht

7. runner

runner VIP lid

12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    je moet uitgaan van je ovulatie.
    ik had ook een lange cyclus van ruim 6 weken.
    18 april voor het laatst gemenstrueerd, maar wist zeker dat ik 23 mei mijn ei had.
    2 weken erbij geteld voor mijn uitgerekende datum.
    zou anders een maand schelen!

8. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    dankjewel meiden! ;)

Deel Deze Pagina