Mijn 1e zoontje voelde ik wel eens draaien maar lag met dit termijn al lang goed en draaide niet meer. Een 2e heeft meer ruimte dus kan later goed gaan liggen, maar ook als de baby nooit draait?! Deze kleine in mijn buik ligt gewoon altijd in stuit. Ik heb hem nog nooit voelen draaien en getrappel hoog in mijn buik gevoeld, maar altijd tegen mijn heupen en schaambot. Op de echo 2 weken geleden was ook te zien dat hij in stuit ligt. Ben gewoon benieuwd, wie heeft er ervaring met een baby die nooit draait? En ging hij uiteindelijk toch nog draaien voor de 36 weken? Of is er toen een draaipoging gedaan?
Mijn eerste is nooit gedraaid, lag op elke echo in stuit. Er is uiteindelijk een versie geprobeerd maar ook die is niet gelukt. Deze wisselt steeds tussen hoofd en stuit dus ben benieuwd. Iedereen is anders dus het is heen voorspelling hoe het bij jou gaat...
Mijne lag al vanaf de 20 weken echo in stuit en kreeg elke week een echo. Heb m nooit anders zien liggen en ookal zeiden de artsen dat hij nog kon draaien geloofde ik daar weinig van. En idd, bleef stuit. Uitwendige versie niet gelukt dus keizer snede gehad.
Oh dat klinkt niet hoopvol Ben er ook van overtuigd dat hij niet gaat draaien, maar hoop het natuurlijk wel. @kleineM heb jij uiteindelijk een ks gehad? Grappig trouwens, jouw 1e is ook van februari 2016 en nu ook in januari uitgerekend
Mijn dochtertje lag ook elke echo in stuit. Tegen het einde aan probeerde ze wel te draaien (auw), ik deed ook moxa, maar het lukte haar niet. Is uiteindelijk een keizersnede geworden.
Oh grappig!! Ja heb een ks gehad. Ik had zwangerschapsdiabetes met insuline dus moest met 37.0 ingeleid worden. Ze leiden geen stuitbevallingen in bij ons als je al medisch bent.. was er net als jij helemaal ban overtuigd dat ze niet zou draaien. En dat gebeurde ook niet. Ook moxa geprobeerd en de hele rataplan Haha. Bij deze ben ik minder overtuigd. Dus wie weet draait ze nog goed.
Hier de tweede tot 35 weken in stuit en toen uit zichzelf zonder moxatherapie etc. is ze nog gedraaid naar hoofdligging en zo blijven liggen.
Die van mij ging pas met ruim 36 weken draaien. Lag al die tijd in stuit.... Ik wilde geen draaipoging sowieso niet. Maar kreeg toch een keizersnede! Maar anders had ik het ook niet gedaan.
Ik ben wel benieuwd waarom je geen draaipoging zou hebben gedaan. (Heb mij er nog niet echt in verdiept hoor)
De jongste lag tot 36 weken in stuit en is toen uit zichzelf gedraaid en goed blijven liggen. Met 40+1 weken is ze op de normale manier geboren. Ik wilde geen versie laten doen, dus was blij dat ze zelf goed was gaan liggen.
Er zitten wat risico’s aan verbonden en met de complicatie’s die ik al had vond ik het eigenlijk wel prima. ( oa te weinig vruchtwater en te kleine baby) Ik wist ook dat ik al een keizersnede zou krijgen maar ze wilde het eigenlijk doen voor als de bevalling zich eerder zou starten. Zou zelf persoonlijk ook geen stuitbevalling aandurven. Ieder voor zich natuurlijk en ieder zijn keuze’s.
Bedankt voor jullie reacties! Toch ook nog een paar positieve gelukkig. Mocht hij echt niet gaan draaien ga ik me eens verdiepen in de risico's van een versie.
Mijn zoon is rond de 35 weken zelf gaan draaien. Was niet prettig en mn buik voelde daarna aan als 1 grote blauwe plek maar ik kon gewoon vaginaal bevallen. Dus het kan nog
Mijn dochter lag ook altijd in stuit. Ik had complicaties draaien was onmogelijk door vruchtwater tekort. Kreeg met 36 weken keizersnede. Als.... Dan zou ik draaipoging wel doen. Ik vond keizersnede vreselijk. (1x nooit weer) maarja soms gaat het zoals het gaat. Eerst maar eens zwanger worden.
De derde lag van 33-36 weken in stuit. Versie lukte niet maar ze draaide de dag erna toch zelf. Risico’s van een versie zijn heel klein en de voordelen zijn groot. Stuitbevalling had ik zelf ook nog wel aangedurfd.
Dochter hier lag vrolijk met dr voeten in mn bekken. Trapte her en der nog wel eens op een zenuwbaan ofzo dan sliep mn been ineens. Met 34 weken na controle of t verantwoord was (grootte van uk, bewegelijkheid, hartslag en hoeveelheid vruchtwater) een versie gedaan. Na 4 pogingen waarbij de laatste noodoplossing koprol achteruit werd ging ze eindelijk om. Ik had met mn bevalling nog meer dan voldoende vruchtwater, uk had een prive zwembad. Die meiden bleven rennen naar de kast voor celstofmatten de standaard parate voorraad schoot tekort hahahaha. Ze leggen je helemaal aan de meters en houden de hartslag in de gaten van de kleine en maken controle echo's. Die kleintjes kunnen t wat moeilijk hebben tijdens en na een versie en voor mama's is t ook niet erg aangenaam. Dus na elke poging is er een moment van rust geloof kwartier tot half uur zodat ze goed konden zien wat die kleine deed. Ik moet zeggen, ik had er echt weinig last van. Tuurlijk ze zet wel druk en probeert aan alle kanten die kont van die uk te pakken te krijgen en met behulp van dr andere hand een koprol te laten maken, dat voel je wel ja. Maar echt pijn, nee dat heb ik in elk geval absoluut niet ervaren. Gyneacoloog die de versies deed was echter stomverbaasd dat ik nog een 4e poging kon hebben. Gewoon goed ontspannen en bij jezelf denken als dit een keizersnede kan voorkomen of een stuitbevalling dan is dat t waard. Maar dat is mijn mening.
Mijn tweede heeft tot 36 wkn uitsluitend in stuit gelegen en toen spontaan goed gaan liggen net voordat ik naar gyn zou gaan (ik zou voor draaipoging gaan. Kans op succes is bij niet-eerste kindjes een stuk hoger en ik wilde echt geen keizersnede als voorkomen kon worden... Stuitbevalling mocht niet). Thuis geboren. Mijn derde draaide alle kanten op, ging van stuit naar dwars bij 35 wkn en bleef toen zo liggen. Verwezen naar gyn en op ochtend van draaipoging bij 37 wkn spontaan goed gaan liggen. Dus kon ik meteen weer naar huis . Vanwege de ruimte die mijn derde had, mocht ik zelfs bij 38 wkn nog terugkomen voor een draaipoging zei de gyn, als het nodig zou zijn. Gelukkig niet, want ze is netjes blijven liggen en thuis geboren.
Hier een baby (nummer 2) die nooit goed gelegen heeft maar uiteindelijk gedraaid is d.m.v. een draaipoging. Eigenwijssss. Vk hebben wel eens gezegd: Oohhhh ik geloof dat ze nu met haar hoofdje beneden ligt. (Hadden ze dus fout.)
Beide kinderen lagen elke echo in een stuit...Dochter is pas met 36 weken gedraaid en mijn zoon met 35 weken! Het kan dus nog