Hoi meiden, Misschien een gekke vraag: kun je bandenpijn hebben bij een bbz? Ik heb daar al een paar dagen 'last' van. Vorige zwangerschap (miskraam) dacht de gyn aan een bbz. En daar ben ik nu best zenuwachtig voor. Mijn testjes knallen en nu ik die geruststelling heb ga ik me hier zorgen om maken. Zo spannend die eerste weken.
Je hebt toch geen meer risico op een bbz? Of heb je iets aan je eileiders? Ik heb er helaas 2 gehad de eerste pas ontdekt met 7 weken en de ander weten we niet hoe ver ik was omdat hij gesprongen was. Zal me zeker niet druk maken pas als ze geen vruchtje zien dan kan het ergens anders zitten. Als je hoge risico op bbz krijg je een hele vroege echo maar is meer om te kijken waar het zit, niet om te kijken of het vruchtje het goed doet. Ik heb met al mijn zwangerschappen rond de 6 weken een echo gehad soms eerder. Nu geen eileiders meer wat ik wel fijn vind kan niet spontaan zwanger worden meer, maar hoef me niet druk te maken of ik zwanger ben en waar hij zit. Wel na ivf een vroege echo gehad om te kijken of het in de baarmoeder zat.
Wat erg dat je t twee keer hebt meegemaakt! En fijn dat je nu een goede zwangerschap hebt! Of ik meer kans heb: niet dat ik weet. Tenzij de vorige een bbz was en ik heb een spiraal gehad. Ik begreep dat je dan ook een verhoogde kans kunt hebben? Of is dat alleen tijdens de spiraal en niet erna? Mijn vraag is meer: nu ik bandenpijn heb, betekend dat dan automatisch dat het vruchtje in de baarmoeder zit?
Nee dat betekent het denk ik niet automatisch. Maarrrr ik had bij mijn dochter en bij deze zwangerschap (waarvan al zeker is dat hij in de baarmoeder zit) wél bandenpijn/pijn van het groeien van de baarmoeder en bij mijn BBZ niet. Het lijkt mij dus wel een goed teken.
Ik zal het hele bbz verhaal vergeten omdat je geen verhoogde kans hebt door een spiraal. En vorige keer heb je toch gewoon een miskraam gehad? Bandenpijn komt gewoon ook vroeg in de zwangerschap voor. Ik zal lekker positief blijven en van uit gaan dat het goed gaat want je kan er toch niks meer aan doen. Probeer te genieten en kijk heb per week. Ik heb veel vroege miskramen gehad en 2 keer een bbz en een gezonde dochter. Het is gewoon afwachten,onzeker blijft het toch eerst waar het zit en dan klopt het hartje dan klopt het nog steeds. Dan de nipt test of combitest en dan de 20 weken dan ga je naar de 28 weken en dan gaat de bevalling wel goed. Probeer het los te laten en gewoon af te wachten anders gaat het heel lang duren. Ik voelde trouwens met mijn eerste bbz of er met een naald prikjes werden gezet in mijn liezen was toen 7 weken zwanger leek niet op bandenpijn. Vorig bbz wist ik niet dat ik zwanger was en werd niet goed dachten ze dat ik nierstenen had de volgende dag geopereerd. Nu laatste zwangerschap heel nuchter geweest en per week gekeken ook maar 1 of 2 keer getest ipv 100 keer testen. Was en ben nog steeds onzeker maar probeer het los te laten. Moet wel zeggen dat zwangerschappen niet mijn Hobbie zijn
Jij hebt veel meegemaakt zeg! Ik begrijp je standpunt. De miskraam: ondanks dat ik al bloedverlies had liepen in eerste instantie de testen mooi op. Ik kreeg last van neiging tot flauwvallen. Tegelijk begonnen de testen af te nemen. Waarna de gyn bloed in de vrije buikholte ontdekte. Vandaar dat gedacht werd aan een bbz. En vandaar dat ik me er nu een klein beetje zorgen om maak. Daarvoor nooit aan gedacht dat dat ook nog kon. Ik probeer het los te laten en af te wachten. Maar vind dat soms best moeilijk. Allemaal onderdeel van het wonder:zwangerschap