Vraagje over de eerste menstruatie na een miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by reneewittens, Jan 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. reneewittens

reneewittens Actief lid

Dec 9, 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Hallo!

Helaas heb ik op 22 december een miskraam gehad. Het was mijn eerste zwangerschap en ik hoop niet de laatste. Wel hoop ik uiteraard dat het de laatste miskraam was, maar dat spreekt voor zich.

Ik heb een kort vraagje, misschien een beetje raar of vergezocht: gisteren ben ik weer ongesteld geworden. Vrij kort na mijn miskraam vind ik zelf. 2,5 week heeft er maar tussen gezeten. Nu vraag ik me af of dat ook betekent dat het vruchtje al 1,5 week voor mijn miskraam dood was. Mijn verloskundige heeft mij namelijk verteld dat je lichaam zich direct weer op gaat maken voor een nieuwe eisprong. Mijn cyclus is altijd heel erg regelmatig en daarom vraag ik me dat nu af.

Verder is het zo dat ik normaal gesproken ongeveer vanaf mijn eisprong tot een paar dagen voor mijn menstruatie last heb van opgezette en gevoelige borsten. Daar heb ik nu geen last van gehad. Niet dat je me daarover hoort klagen, overigens! Kan dat ook te maken hebben met de miskraam? Heb ik dan nu wel een 'echte' menstruatie of is het een soort verlaat bloedverlies?

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden. Alvast bedankt.

Groetjes,
    Renée

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi reneewittens,

Na een miskraam is je lichaam ook een beetje van slag. De hormonen van de zwangerschap komen weer tot rust en je lichaam moet weer in zijn normale ritme komen. Het kan een 'opruim' menstruatie zijn geweest.
    Of het opstarten van je normale cycles. Wacht het nog even af.

Groetjes Imke

Share This Page