Hoi, Aan welke duur zwangerschap maken jullie, jullie koffer klaar voor het ziekenhuis? En wat stoppen jullie er allemaal in?
Ik wil hem met 36 weken klaar hebben staan. Heb een checklistje voor mezelf gemaakt: -zorgpas -adressenboekje -fotocamera -telefoon -2 setjes kleding baby (maat 50 en maat 56) -2 nachthemden/t-shirts voor mezelf -sokken -pantoffels (stel dat je in het ziekenhuis moet blijven) -onderbroeken -kraamverband -BH -Makkelijke kleding om aan te trekken als je naar huis gaat -toiletspullen -lippenbalsem -maxi-cosi -druivensuiker -eten en drinken voor Man -papieren VK -Rietjes, om tijdens bevalling te kunnen drinken
Hoi, ik woon in België en hier mag je sowieso 5 dagen in het ziekenhuis blijven! is dat in Nederland anders? Omdat ik lees stel dat je in het ziekenhuis moet blijven.
Hier is het inderdaad als je bevalling goed is gegaan, dan moet je een uur later ofzo douchen in het ziekenhuis en als dat goed gaat ga je gewoon weer naar huis
Ik beval in en kraamhotel en dat is inclusief bevallingsdag 4 dagen verblijf (ook voor vl) Dus ik heb sowieso voor iedere dag kleertjes bij voor de kleine! En uiteraard voor de dag dat we naar huis gaan. Heb ook het kraamdagboek en het boek baby's eerste jaar bij. Voor de gene die dat ook bij gaan houden Verder een hoop dingetjes en prulletjes.. Maar die rietjes vind ik ook wel een hele goeie! Die ga ik er ook nog even bij doen!
Nee joh, dat verschilt per ziekenhuis hoor!( of bedoel je met 'hier' jouw ziekenhuis?) Had ook al de horrorverhalen gelezen over midden in de nacht naar huis gestuurd worden, maar dat doet 'mijn' ziekenhuis niet hoor. Gelukkig maar!!!
Ik stond ook binnen 3 uur buiten. Lisa had koorts dus moesten nog even blijven. We werden om 20.00 uur naar huis gestuurd na een bevalling met pomp.. Als klapper op de vuurpijl kwam de kraamverzorgster pas de volgende dag...
In "mijn" ziekenhuis wordt je inderdaad ook midden in de nacht naar huis gestuurd.. Ik hoop dat ik thuis kan bevallen.
hier een belg 35 weken tas klaargemaakt - bevalshirt - ondergoed 6 - bh en sportbeha - kleertjes voor de baby per dag een setje - bodytjes 2per dag - mutsje - kleren om naar huis te gaan (jasje , berenpakje ) - tutje ? - shampoo - conditioner -etc voor jezelf - washandjes - handdoeken -leesboek of kruiswoordraadsel oid - gsm lader - fototoestel en reserve baterijen - zwangerschapsboekje - kleren en pyama voor jezelf , ik liep daar in joggings of mooie pyamas en had 1 stel kleren voor naar huis te gaan - pantoffels - tandpasta , en tandenborstel -haarborstel - eventueel make up ? baby verzorgingsproducten , pampers en doekjes krijg je daar (komt op je factuur meestal 12,5 euro ) zit ook thermometer , alcohol voor het naveltje , haarborsteltje etc in
kraamverband , zoogcompressen , vit D voor baby , tepelcreme , pijnstilling voor jezelf voor eventuele naweeen en soms ook vitamines voor jezelf , krijg je in het ziekenhuis ,
Handdoeken, washandjes, shampoo en douche gel hebben ze bij ons ook in het ziekenhuis dus zou ik ook niet mee nemen. Ik kreeg tijdens de bevalling Ok druivensuiker van de verpleegster en rietjes hadden ze de wereld aan in het ziekenhuis..
friesland , dat hadden ze hier in beide ziekenhuizen ook maar niet perse het product dat je thuis gebruikt druivensuiker kreeg ik ook en rietjes en energiedrinkje ook
Pyjama, makkelijk zittende kleding, paspoort, verzekeringspasje etc. En kleding voor de baby is zo ongeveer het enige wat ik meeneem. Hoop binnen een paar uur buiten te staan en mocht dit niet zo zijn dan is het ziekenhuis 5 min van mijn huis dus zijn extra spullen zo gehaald. Ik zet mijn tas niet klaar, ik stop alles in een tas wanneer mijn vliezen breken of ik last krijg van weeen. (Wel zorg ik dat ik al heb bedacht welke babykleding ik mee wil nemen naar het ziekenhuis).
Een voedingsBH als je borstvoeding gaat geven. En een nachthemd / pyjama met knoopjes aan de voorkant of een borstvoedingsshirt mis ik nog. Ik zet de tas met 36 weken klaar. Vorige keer had ik van alles bij me, maar bijna niets gebruikt! Zelfs m'n tandenborstel niet, vergeten te poetsen . Douchegel? Hadden ze daar. Hoezo druivensuiker, moest er niet aan denken. Wat we wel nodig hadden - midden in de nacht - waren 4 boterhammen met stevig beleg voor mijn man die het anders niet meer trok. Die kreeg hij gelukkig snel daar van de verpleging. Dus wellicht wat voor de man om te snacken (iets waar jijzelf niet misselijk van wordt), al heb je bij honger meer aan echt eten. Ook niet gebruikt: skippybal, leesboek (wel voor mijn man), stressballetje.... Het scheelde misschien dat mijn bevalling 'medisch' was: ik zat aan allerlei apparatuur en mocht absoluut niet onder de douche. Een andere houding aannemen kon echt niet.... Schande trouwens dat ik lees dat mensen midden in de nacht naar huis worden gestuurd met een baby! :x
Ehm, misschien nog wat schone en makkelijk zittende kleding voor de man? Eventueel ook wat deo en een tandenborstel voor hem? Lijkt me voor zowel de man als jou prettig (koffieadem van je vent tijdens de weeën, blehhh) dat ie zich een beetje kan fatsoeneren als het lang duurt. Nu zullen er weer een paar roepen dat ie tussendoor even naar huis kan maar zie je dat op dat moment echt zitten? Mijn buurvrouw deed 36 uur over de bevalling. Buurman is in tussentijd niet thuis geweest. Op familie die van alles kwam brengen zaten ze dus niet te wachten. Lijkt me toch fijn dat je tussendoor even iets anders aan kan trekken en je kan opfrissen. Vraag bij twijfel anders na wat er in het ziekenhuis te krijgen is. Lijkt me toch wel dat alles wat direct nodig is (doekjes, kraamverband, ect) in het ziekenhuis is.