36 weken en een slijmprop...

Discussion in 'Zwangerschap' started by Willow133, Jun 16, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Willow133

Willow133 Lid

Nov 2, 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey,

Ik ben nu 36 weken en had steeds in gedachten dat ik over tijd zou gaan maar heb op één week tijd 2 cm ontsluiting en kreeg van de vroedvrouw te horen dat het rustiger aan moet. Nu heb ik deze ochtend ook nog eens mijn slijmprop verloren...

Hoeveel tijd heb ik nu gemiddeld nog? Ik weet dat niemand mij daar precies uitsluitsel over kan geven maar er moet toch een gemiddelde periode zijn... Ik werk namelijk nog fulltime en weet ook niet in hoeverre ik moet gaan stoppen of hoeveel tijd ik nog heb om dingen te regelen...

2. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Imo, stop nu met werken!
    2 cm opening is niet niets. En die slijmprop kan je normaal gezien wel meer verliezen maar volgens mij wil het met jou termijn wel iets zeggen.
    Ging bij mij ook zo en ben jammer genoeg na het verliezen vn die prop bevallen om 35w. Rust dusmaar lekker uit. Volgens mij is het wel tijd om verlof te nemen!

3. toeter

toeter Fanatiek lid

Dec 1, 2012
    1,313
    1
    0
    hoi,

ik heb bij mijn middelste 2 weken lang met 2 cm ontsluiting gelopen en een week daarvoor de slijmprop verloren en ze is pas echt met 40 weken geboren:D was 2 weken voor geboorte,dus idd in jou geval rustiger aan doen denk ik.

4. Edel

Edel Bekend lid

Feb 23, 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Idd stoppen met werken en rusten!

5. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Stoppen met werken idd!
    Al is dat soieso net 36 weken toch..?

Nja stoppen dus en rusten, en zou voor de zekerheid maar zorgen dat je alles klaar heb :)

Het kan nog 5 weken duren..
    Maar het kan ook morgen..
    Niks over te zeggen dus

6. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83
    Slijmprop zegt niet veel die groeit weer aan en ook met ontsluiting kan het nog weken duren ik heb al weken ruim 2 ontsluiting.

Maar ik zou wel rustig aan gaan doen en sowieso stoppen met werken.

7. medinalil

medinalil Bekend lid

Mar 25, 2013
    799
    1
    16
    idd slijmprop zegt niet veel, ik heb met 34 wk een stukje slijmprop verloren, en gisteren de rest, en met week 36 bloedverlies, en nu 37 wk, 2 cm ontsluiting en gisteren de slijmprop verloren en nog steeds zit die in me buik?!?! en je ken nog weken door lopen met ontsluiting hoor.

8. mie

mie Fanatiek lid

Jan 17, 2011
    1,680
    7
    38
    Oke, het klopt allemaal dat je zo nog weken kan doorlopen. Maar het kan ook echt wel anders! Ik zie niet in waarom je nu niet zou stoppen met 36 weken. Kan je toch nog lekker even uitrusten?

9. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

Apr 18, 2012
    583
    0
    16
    Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen en stoppen met werken nu..straks behoor jij net bij dat kleine percentage die eerder bevalt hierdoor, en dan neem je het jezelf kwalijk mocht er iets zijn..ik zou t risico niet nemen.
    Denk aan jezelf en aan je kindje.

10. BabyD

BabyD Fanatiek lid

Jun 30, 2010
    1,289
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier van de tweede verloor ik steeds deeltjes van de slijmprop met 32 weken (hele zwangerschap al rustig aangedaan ivm harde buiken vanaf week 15). Toen las ik ergens dat het dan nog max. 4 weken tot de bevalling zou duren. En dit klopte beviel met 36 weken. Achteraf al langer met 4cm ontsluiting rond gelopen.. Dus echt rustig aan doen en stoppen met werken! 't Is beter dat je baby nog in je buik blijft groeien.

11. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Dat is echt een broodje aap ;)

Hier met 31/32 weken delen van de slijmprop en met 37+5 bevallen

12. Willow133

Willow133 Lid

Nov 2, 2012
    87
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, de reden waarom ik nog steeds werk, heeft te maken met het systeem in België. Je krijgt 15 weken zwangerschapsverlof waarvan je minstens 1 verplicht moet nemen voor de bevalling.

Dus stel dat ik nu stop maar pas 14 juli beval, dan ben ik vier weken van m'n zwangerschapsverlof kwijt en had deze graag gespaard om bij mijn kindje te zijn... Bovendien sta ik in het onderwijs en is het schooljaar volgende week vrijdag gedaan, vandaar die grote twijfel om al dan niet te stoppen. Ik ben bijna aan de eindstreep maar als ik natuurlijk dit weekend beval en ik heb deze week nog gewerkt dan ben ik ze kwijt. Vandaar al het speculeren!

Nu, ik ga zowiezo luisteren naar mijn lichaam. Ben redelijk goed opgestaan deze ochtend en ga het echt rustig aan doen op school en veel uit handen geven. Want ben er van overtuigd als ik hier thuis ga zitten, ik ook niet stil ga kunnen zitten ;)! En vrijdag moet ik terug op controle.

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Hmm dan zou ik kijken of je idd nog even kan wetken tot het eind...
    Maar wel heeel rustig aan, lekker zitten e.d
    En als t echt niet gaat.. Tsjaa dan moet je stoppen

14. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)

Idd broodje aap..
    Ik ben hem met week 20 verloren, is weer aangegroeid.
    Het is maar net hoe ver je bent in de zwangerschap, dan groeit hij volgens mij niet meer aan.
    En maar net wanneer je lijf zoiets heeft van 'ok we zijn klaar!'
    Want die 4 weken dat is puur toeval dan haha.

Maar eh met week 36 hoor je normaal uiterlijk met verlof te gaan.
    Je vk zei al dat je het rustiger aan moest doen, maar nog werkte je fulltime?

Toen de vk dat tegen mij zei ben ik halve dagen gaan werken, 2 weken later volledig gestopt omdat ik te grote kans had op vroeggeboorte en mn slijmprop niet aan wilde groeien.

Succes!!

Share This Page