Hai dames! Ik hoor en lees hier op het forum veel over harde en gespannen buiken, maar ik heb daar geen 1 keer last van gehad. Moet ik me daar zorgen over maken? Het schijnen oefenweeën te zijn geloof ik. Nu word ik toch een beetje onrustig als ik er aan denk. Ik heb ook een hele vreemde zwangerschap geloof ik. Ik heb tot nu toe amper of geen zwangerschapssymptomen gehad
Nee joh, geen zorgen over maken... wees blij! Ik heb ook vrij probleemloze zwangerschappen gehad en amper harde buiken ofzo. Iedere zwangerschap verloopt anders en iedereen heeft andere symptomen. Veel of weinig symptomen zegt hoegenaamd niets over het verloop van je zwangerschap.
Ik had ze wel volgens de apparaten in het zkh maar ik voelde ze niet. Dacht ook dat ik ze niet had.. Placenta lag bij mij aan de voorzijde van mijn buik, en was super dik. Weet niet of dat er iets mee te maken heeft gehad.
De zwangerschapskwaaltjes komen nu ik 23 weken zwanger ben (pijnlijke en opgezwollen voeten, rugpijn, opgeblazen gevoel...) Het was dat mijn buik aan het groeien was in de 20e week, anders had ik niets gemerkt van mijn zwangerschap. Maar geen oefenweeën/harde buiken zeggen dus echt niets over het verloop van de zwangerschap?
Ik heb geen oefenweeen gehad, terwijl mijn zus ze om de haverklap had.. Beide gezonde kids op de wereld gezet. Ik begrijp je onzekerheid, had dat toen ook wel.
Heb ook nooit harde buiken gehad/gemerkt, en toch gezond kind op aarde gezet . Op het laatst zag je op de ctg trouwens wel harde buiken maar daar voelde ik helemaal niks van. Kan dus best zijn dat ik ze gewoon niet merkte al die tijd.
Oh dank meiden, voel me best een beetje opgelucht nu. Ik kan best snel in paniek raken als ik denk dat er iets niet klopt. Zo ook toen ik las dat bijna iedereen hun kind al met 16 weken zwangerschap voelden en ik tot 21 weken helemaal niks. Toen ging ik wel even in paniek naar de verloskundige om naar het hartje te luisteren.
Zit jou placenta misschien ook aan de voorkant (tegen je navel zeg maar)? Dan voel je het kindje vaak ook wat later en minder vaak omdat ze de placenta in de weg hebben zitten. Ik was daardoor ook vaak van streek maar ze vonden het nooit erg om eens extra naar het hartje te luisteren.
Daar dacht ik idd ook al aan, maar volgens de echopiste zit de mijne aan de achterkant. Nu voel ik haar wel heel regelmatig hoor. Volgens de verloskundige kon het tot 26 weken duren om iets te voelen. Vond dat best raar want op alle 4 de echo's was ze juist heel druk aan het bewegen.
Heb ik ook nooit gehad hoor! Tot aan m'n bevalling denk 3 harde buiken gehad..... En een gezond kind... (ik moet stiekem wel lachen, hebben we harde buiken zijn we bezorgd, nu ook als je ze niet hebt.... Hihi, ik zou zeggen geniet ervan! )
Ik kreeg ze "pas" ergens tussen de 23 en 25 weken zwangerschap. Je kunt de ene zwangerschap(skwaaltjes) ook niet met de andere vergelijken Zo had een vriendin van mij al lekkende borsten met 20 weken zwangerschap en bij mij is tot op heden nog geen druppeltje gesignaleerd. Het zegt allemaal niets en komt vast wel goed